Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גמילה לא נחמדה: התמודדות עם תהליך הגמילה

גמילה לא נחמדה: התמודדות עם תהליך הגמילה

גם אם אנחנו מכנים אותם "סמים קלים", קנאביס או נייס גאי עשויים להוביל להתמכרות לא קלה בכלל. בדומה לתרופות מרשם ולסמים קשים יותר, גם הקלים שבחבורה יוצרים תלות לא מבוטלת. הבעיה מתחילה כשאנחנו מנסים להיגמל, ובאותו הרגע מגלים כי זו משימה מורכבת למדי. מצד שני, עם מסגרת טיפול תומכת וצוות מקצועי ומסור ניתן יהיה להתגבר על המכשולים ולהתחיל בשיקום אמיתי.

 גמילה לא נחמדה: התמודדות עם תהליך הגמילה

מה זה בכלל "נייס גיא"?

בין הסמים הקלים, או בין אלה שאנחנו נוהגים לכנות סמים קלים, אפשר למצוא גם את "נייס גיא" – תערובת של חומרים שונים אשר בעלת השפעה משמעותית על האדם. לרוב נוהגים להשוות אותו לקנאביס על אף שבפועל מדובר בסם כימי שמסוגל להסב נזקים משמעותיים יותר מהמריחואנה. בהתאם, גם גמילה מנייס גיא היא גמילה לא פשוטה המחייבת ליווי מקצועי וגישה טיפולית מתאימה, ורק עם שילוב מדויק בין כלים פרקטיים נכונים ניתן להוביל לשיקום אמיתי ולשינוי של ממש. זוהי המטרה המרכזית של צוות מרכז אמיל, המלווה מכורים בתהליך הגמילה ממגוון רחב של התמכרויות.

התמכרות למשככי כאבים

על פניו, משככי כאבים אמורים לספק מענה ברור ומדויק. אנחנו נוטלים אותם בתגובה לכאבים שאנחנו חווים, ובמקרים רבים מדובר בתרופות המסופקות על ידי רופא במסגרת הליך הטיפול. אלא שלמרות היתרונות הברורים שלכם, הכדורים הללו עשויים להוביל להתמכרות וליצור תלות של ממש. במצבים אלה נדרש הליך מדויק של גמילה ממשככי כאבים שמטרתו לאפשר לאדם לחזור לחיים נורמטיביים ללא צורך בעזרים חיצוניים שיספקו לו תחושת רגיעה או מפלט מהכאב.

ההשפעות הבעייתיות של הקוקאין

אם הזכרנו סמים קלים ומשככי כאבים, אי אפשר שלא להתייחס גם לסמים קשים יותר, ובכלל זה לסמים כמו הרואין או קוקאין. האמת הקשה היא שתהליך גמילה מסמים קשים הוא תהליך מורכב המחייב טיפול מעמיק וממושך שמספק מענה למגוון רחב של צרכים. מהתמודדות עם הצורך הפיזי בסם ("קריז"), דרך טיפול במצוקה ובכאב הרגשי, ועד לשיקום אמיתי של האדם המכור ושל מערכות היחסים שניזוקו במהלך הדרך – רק מסגרת מקצועית וצוות מסור יוכלו להעניק את הפתרון האפקטיבי והטוב ביותר.

לבד או בליווי מקצועי?

מעל לכל חשוב לזכור כי בהיעדר ליווי מקצועי ומסגרת טיפול שנוברת ומאלצת את האדם המכור להתמודד עם הגורמים שהובילו לתלות מלכתחילה, תהליכי גמילה מהתמכרויות הופכים למטלה מורכבת הרבה יותר. בזכות התוכנית הטיפולית של מרכז אמיל, הצוות המיומן והליווי האישי לכל אורך המסע, מטופלים רבים משלימים את תהליך השיקום כשהם מוכנים להתמודד באופן מיטבי עם הקשיים והאתגרים שמחכים להם שם בחוץ. לתחילת מסע השינוי שלכם אתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 077-9967463.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
להפוך להיות המאסטרים של חייכם
זה הזמן לקחת את החיים בידיים ולהשתמש בכל המידע המגיע...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...