Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גאולה סתי, מנהלת תיכון למנהיגות מדעית קהילתית בלוד: מגדלים מצטיינים שיהפכו משפיעים בחברה הישראלית לגווניה

גאולה סתי, מנהלת תיכון למנהיגות מדעית קהילתית בלוד: מגדלים מצטיינים שיהפכו משפיעים בחברה הישראלית לגווניה
עיריית לוד

הכירו את התיכון שמביא כבוד לעיר לוד: 100% מ-666 תלמידיו זכאים לבגרות מלאה, וכ-100% מהם מתגייסים לשירות ב'צבא ההגנה לישראל' • בשעות הפנאי, התלמידים הבוגרים תומכים ומלמדים את התלמידים בכיתות היותר נמוכות • כחלק משלל הפרויקטים – חלקם יטוסו לאירופה ורוסיה, לחילופי משלחות מצטיינות • החלום של המנהלת – "לראות את בוגריה משפיעים בקבוצות החברה הישראלית לגווניה" • קבלו הצצה מאחורי הקלעים של ממלכת הכישרונות וההצלחה ב'תיכון למדעים' • לכתבה המלאה >>> 

מגדלים מצטיינים שיהפכו משפיעים בחברה הישראלית לגווניה
עיריית לוד

השנה מלאו 25 שנה להקמת תיכון למנהיגות מדעית קהילתית השוכן ברחוב חיים שפירא בלוד. הוא נוסד בשנת 1994, ובשטחו שני מבנים גדולים ומטופחים, בהם לומדים 666 תלמידים ב-22 כיתות, תחת השקעתם של כ-60 אנשי הוראה – צוות מורים משכיל, ותיק ומנוסה שמוביל את תלמידיו למצוינות, באווירה חמה ומשפחתית.

בית הספר מקדם מפגש ייחודי של תלמידים מצטיינים בתחומי המדעים מהעיר לוד ומאזור השפלה, ומוביל את תלמידיו למצוינות מדעית ולמנהיגות קהילתית, תוך מתן מענה חברתי, רגשי ואישי לכל אחד ואחת. ביה"ס משלב את מערך הלימודים הפורמאלי עם מערך תכניות בלתי פורמאליות ומקדם תהליכים לימודיים ומיזמים חברתיים בקהילה ומחוצה לה. הבוגר, יראה עצמו כאדם עצמאי, בעל כישורים אישיים ובעל יכולת להיות חלק ממרקם חברתי תרבותי בבית הספר, בקהילה ובמדינת ישראל.

100% זכאות לבגרות. 100% גיוס לצה"ל

התיכון למדעים שתחת רשת 'עתיד', הוא אחד מהמובילים בארץ בזכאות לבגרות. כ-50% מסיימים עם בגרות מצטיינת ו-100% מהתלמידים עם זכאות לבגרות. כך גם בתחום הערכי עם 100% גיוס לצה"ל. רבים מהם, משרתים בשנת שירות ובמכינות לפני הצבא.

מי שעומדת בראש ההצלחה המובילה את התיכון להישגיו המצוינים, היא גאולה סתי (56), נשואה ואם ל-2, המתגוררת ברעות. סתי, בעלת תואר ראשון ושני בהיסטוריה של המזרח התיכון ובוגרת קורס מנהלים של אבני ראשה. ברזומה שלה – 23 שנה בתחום החינוך. היא שמשה כמורה לערבית, מחנכת ו-8 שנים כסגנית בתיכון אותו מנהלת. כיום, זו השנה ה-6 שלה בניהול. לפני כן, שמשה כמפיקה במחלקה הערבית של 'רשות השידור' ואף התגוררה במצרים – שם שירתה עם משפחתה בשגרירות ישראל מספר שנים.

מגדלים מצטיינים שיהפכו משפיעים בחברה הישראלית לגווניה
עיריית לוד

המעורבות החברתית – מקרינה על העיר לוד 

לאחר 23 שנות וותק בחינוך, מנהלת התיכון משתפת, מהו ה'אני מאמין' שלה. דבר ראשון היא אומרת: "חשובה לי הובלת התלמידים למצוינות ופיתוח מנהיגות, תוך מענה אישי לכל אחד מהם ושילוב תלמידים רבים ככל האפשר במערך הבלתי פורמאלי הקיים בבית הספר והמשולב בתכנית הלימודים הרגילה".

"שנית, הפכנו ופיתחנו את המעורבות החברתית לנושא המרכזי בביה"ס, לצד פיתוח התודעה החברתית, כניסה לשותפויות שונות הכוללות קהילות, מגזרים שונים, הורים, רשויות מקומיות, קבוצת ייחודיות באוכלוסייה ועוד". היא מתגאה בתלמידיה ומוסיפה: "המעורבות החברתית נוכחת בכל פינה: בפרויקטים, בתחומי הדעת, במערך הפורמאלי ובמערך התכניות הבלתי פורמאליות. כמו כן, אנו מקדמים תהליכים לימודיים ומיזמים חברתיים בקהילה ומחוצה לה".

לא פלא, כי יישומה של המעורבות החברתית בבית ספרה, יצאה מהחזון והקרינה על כל הסביבה: על הצוות, התלמידים, מול מחנכים, הורים ותושבי העיר בה הם פועלים – העיר לוד. שפת המעורבות החברתית בבית הספר – הפך לדפוס חשיבה שהפך במהרה לדפוס פעולה.

בהזדמנות זו היא מודה לראש העיר – עו"ד יאיר רביבו, לממלא מקומו ומחזיק תיק החינוך – יוסי הרוש, למנהל אגף החינוך – שלום עזרן, ולרשת חינוך 'עתיד' שעומדת מאחורי ביה"ס ומשקיעה בו רבות.

מגדלים מצטיינים שיהפכו משפיעים בחברה הישראלית לגווניה
עיריית לוד

משהו קטן וטוב

מנהלת ביה"ס מספרת, כי בשבוע שעבר, עברה במסדרונות המוסד ונתקלה בשני תלמידי כיתה י' שעברו בכיתות ט' ודפקו על הדלתות. "זה היה נראה לרגע כהפרעה, אך למעשה התברר כי הם עשו זאת כהצעת תגבור לימודי עבור התלמידים הצעירים". שני תלמידים אלו הודיעו לכל שכבת ט' שהם פנויים החל מהשעה 15:00 לכל מי שמבקש מעט עזרה בשעורי פיזיקה. זו לא הייתה מחווה, אך גם לא גחמה – אלא דפוס שנטמע בביה"ס. "דפוס זה נוצר בבית הספר כחלק מתהליך של מספר שנים ולאחר החלטה לפיה החזון הבית ספרי מוביל בתחום ההתנדבות, הקהילה והמעורבות החברתית", מוסיפה סתי, "הפעילות בקהילה והמעורבות החברתית הופכות את תלמידינו לשייכים ומשפיעות על התלמיד – כך שכבר אין צורך לבקש ממנו לתרום. הוא מיוזמתו מציע זאת".

מגדלים מצטיינים שיהפכו משפיעים בחברה הישראלית לגווניה
עיריית לוד

כשאתה מעניק לשני – אתה מרומם את עצמך

בתיכון למדעים ישנם פרויקטים מיוחדים. המנהלת, ציינה בפנינו כמה מהם.

א': מרכז למידה – מרכז הפועל פעמיים בשבוע ע"י תלמידי ביה"ס ובשטח המוסד, כאשר מטרתו היא לסייע לתלמידי בתי הספר היסודיים בשיעורי בית.

ב': מועדון הדיבייט – מועדון ותיק ללמידת אמנות הוויכוח. התלמידים לומדים את כללי הדיבור והוויכוח בזמן דיבייט . למועדון זה מגיעים תלמידים מלוד ומכל רחבי השפלה.

ג': מועדון mun – אחד הפרויקטים המרתקים בהם עוסקת מחלקת האנגלית בביה"ס, הוא כנס מודל האומות המאוחדות-MUN . ביה"ס החל את פעילותו בתחום זה בשנת 2002 ומאז מועדון ה- MUN צמח והתפתח והפך למועדון משגשג, אשר משתתף בכנסים ומארגן בעצמו פעילויות וכנסים בתחום זה. תלמידי ביה"ס ובוגרים שהתנסו בעבר בפעילויות, מסייעים בהקמת הקבוצות, בהדרכה ובארגון כנסים. כמו-כן, משלחות מטעם ביה"ס יוצאות לכנסים בינלאומיים.

ד': מודל עיריית לוד – נערכים מפגשים של תלמידים מבתי ספר שונים בעיר לוד, במטרה ללמוד על תפקידה של הרשות המוניציפלית.

ה': קבוצת הרובוטיקה – קבוצה המנוהלת ע"י תלמידים ומחולקת לקבוצות משימה ובעלי תפקידים. רוב התלמידים לומדים במגמת פיזיקה, השאר מהמגמות השונות: ביולוגיה, כימיה ומחשבים. בוגרי הקבוצה מגיעים לתפקידים טכנולוגיים בצבא ולאחר מכן ללימודי אוניברסיטה בתחום הפיזיקה והנדסת מכונות. חלק מהבוגרים ממשיך להיות מעורב בפעילות הרובוטיקה של ביה"ס. בוגרים מגיעים מהצבא ומהאוניברסיטה לסייע לקבוצה. ניהול הקבוצה הוא ע"י התלמידים עצמם. שיתוף הפעולה עם גורמים שונים, עבודת הצוות והאור בעיניים, מביאים לקבוצה מלוכדת ומגובשת ולתחושת שייכות עם גאוות יחידה. הפעילות מעודדת עבודת צוות, יצירתיות, מנהיגות, ערכיות ומעורבות בקהילה. בחלוף עשור להקמת קבוצת הרובוטיקה לאחר שלושה ימי תחרות ביד אליהו, היא זכתה בפרס היוקרתי, פרס הצ'יירמאנס – פרס היו"ר. פרס זה ניתן על מעורבות והתנדבות בקהילה ועל יצירת שינוי.

ו': טד – פלטפורמת הרצאות ייחודית הנותנת לתלמידים בביה"ס להפיץ את רעיונותיהם. תלמידים מרצים בפני תלמידים. התלמידים המעוניינים בוחרים להרצות מתוך התפיסה שידע הוא כוח ולכן יש לחלוק אותו. 'טד' הוא פרויקט המנוהל ע"י תלמידים.

ז': חילופי משלחות נוער – עם רוסיה, גרמניה ובקרוב – חילופי משלחות עם בי"ס מלובלין, פולין.

ח':  נבחרת מתמטיקה – קבוצה של תלמידים המלמדת מתמטיקה תלמידים צעירים בבית ספר הראל בהנחיה של רכזת המתמטיקה.

ישנן נקודות, הגורמות למנהלת להתרגש ולהתגאות בתלמידיה. "כאשר אני רואה קהילה של בעלי צרכים מיוחדים ממעון אביב שהגיעה לחוג דרמה ולאירועים בביה"ס – זה מרגש". סתי מציינת בגאווה, כי "תלמידנו מלמדים דיבייט (אמנות הוויכוח) תלמידים אחרים במסגרת מערכת השעות". גם לראות בוגרים המשתתפים בפרויקטים שונים, או לראות אחר הצהריים תלמידים מבתי ספר שונים בלוד מעורבים בעשייה בין כתלי בית הספר (מרכז למידה, דיבייט, mun, תרגול לקראת תחרות נאומים וכו' )  גורמים לה נחת לפועלה והשקעתה.

מגדלים מצטיינים שיהפכו משפיעים בחברה הישראלית לגווניה
עיריית לוד

ה'חלום' האישי וה'מסר' לתלמידים

המנהלת, אשת החינוך הוותיקה, משתפת בחלומה האישי. היא מספרת, כי היא רוצה "לראות את בוגריה משפיעים בקבוצות החברה הישראלית לגווניה". בנוסף, בתיכון למדעים, ישנם תלמידים הלומדים לתואר ראשון בשילוב עם לימודי התיכון. ומכאן, נולד חלום נוסף. היא רוצה "להמשיך לטפח את התלמידים ולאפשר להם ללמוד גם לתואר ראשון בין כתלי ביה"ס בשלוחה אוניברסיטאית". המסר שלה, לתלמידיה – הוא "לשאוף למצוינות ולטפח מנהיגות מתוך מטרה להתפתח, להגביר את המעורבות האזרחית ולתרום לחברה הישראלית".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...