Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד ניתן לכתוב את הצוואה ומהו הדין לכך?

כיצד ניתן לכתוב את הצוואה ומהו הדין לכך?
credit:canva

החוק אשר מסדיר את תחום הירושה והצוואות בישראל נקרא חוק הירושה התשכ"ה- 1965. החוק המדובר עוסק בכלל הנושאים אשר נוגעים הן בצורה ישירה והן בצורה עקיפה לתחום הירושות והצוואות. כלומר, החוק נוגע באופן שבו יש לערוך צוואה, באיזה צורות יש לערוך צוואה, מה הדין במידה ואין צוואה, מי מוגדרים יורשים על פי צוואה, מה הדין בהיעדר יורשים וכן כיצד ניתן להתנגד למתן צו ירושה או בקשה לצו קיום צוואה ומגוון נושאים נוספים.

מהי צוואה?

המקור של המילה צוואה הוא ציווי. הצוואה היא למעשה מסמך משפטי אשר במסגרתו אדם מצווה מה יעשה ברכושו ולעיתים אף בגופו לאחר מותו. הצוואה היא מסמך משפטי מהותי מאוד ולא בכדי קובע חוק הירושה בצורה מדוקדקת כיצד יש לכתוב צוואה, באיזה צורות אפשר לכתוב את הצוואה ומהו הדין כאשר הצוואה לא נכתבת בהתאם לקווים המנחים של חוק הירושה. בהתאם לחוק הירושה הצוואה יכולה להיכתב בכתב ידו של המצווה בפני רשות מוסכמת, בפני עדים או בעל פה בנסיבות חריגות.  מכיוון שאם צוואה לא נכתבת בהתאם לחוק הירושה, היא לא מקבלת את התוקף הרלוונטי, על כל אדם שמעוניין להשאיר צוואה שתפרט כיצד יחולק הרכוש שלו לאחר שהוא יעזוב את העולם, לבחור עו"ד צוואות מומלץ, מקצועי, מנוסה ומומלץ, אשר יסייע לו בכתיבת הצוואה ובעריכת הצוואה על מנת שהיא תקבל את התוקף הרלוונטי לה.

מהי ירושה?

צוואה נערכת על ידי מצווה כאמור, אשר מבקש כי לאחר מותו יחולק רכושו בהתאם לרצונו, אך אנשים רבים אינם טורחים לכתוב צוואה ולמעשה מותירים מעין חלל ריק הנוגע לחלוקת הרכוש שהם הותירו אחריהם כאשר הם עוזבים את העולם. חשוב לדעת כי גם אם אדם לא כתב צוואה בחייו, הרי שחוק הירושה קבע ברירת מחדל. כלומר: במסגרת צוואה, אדם רשאי לצוות כרצונו אך בהעדר צוואה, חוק הירושה בסעיף 10 קובע כי היורשים על פי חוק של אדם שנפטר יהיו: הילדים שלו שירשו מחצית מהרכוש שלו ובן או בת זוגו בחייו אשר יירשו את המחצית השנייה. בהתאם לחוק הירושה, אם אדם נפטר ולא הותיר צוואה, היורשים צריכים לפעול בהתאם לברירת המחדל הקבועה בחוק ולהגיש בקשה לרשם הירושות לצו קיום ירושה.

ירושות וצוואות אינן עניין פשוט ועל כן, בין אם אתם מעוניינים לערוך צוואה, בין אם אתם מעוניינים לממש צוואה לאחר שאדם נפטר ובין אם אתם רוצים לקבל ירושה במידה ואדם שנפטר לא הותיר אחריו צוואה, חשוב מאוד שתפנו לעורך דין ירושות וצוואות מקצועי, מנוסה ומומלץ.חייגו עכשיו: 077-510-0268

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...