Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ביקורת חיובית של משרד המשפטים בפעילות אכיפת דיני התכנון והבניה בלוד

ביקורת חיובית של משרד המשפטים בפעילות אכיפת דיני התכנון והבניה בלוד
עיריית לוד

במכתב שהעבירה לילך שלום, ממונה במחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה – משרד המשפטים, אל אינג' אלכס שגיא, מהנדס העיר – הוועדה המקומית לתכנון ובניה לוד, היא מציינת כי מבדיקת דו"ח הפעילות של הוועדה המקומית לשנת 2019 אשר הועבר לבדיקתם, עולה כי התופעות העברייניות העיקריות המאפיינות את מרחב התכנון בוועדה המקומית הן מגוונות וכוללות בניה אסורה על מקרקעין המיועדים לחקלאות; תוספות בניה לעסקיים ולמגורים; שימושים חורגים אסורים ממגורים לעסקים; וניסיונות השתלטות על שטחים ציבוריים פתוחים. כמו כן, עולה מדו"ח הפעילות כי מחלקת הפיקוח שמה דגש על פעילות האכיפה המינהלית בעבירות תכנון ובניה. כך, בשנת 2019 הוצאו על-ידי מחלקת הפיקוח 66 צווי הריסה מינהליים לפי סעיף 221 לחוק התכנון והבניה, נגד בניה בלתי חוקית חדשה, כאשר מתוכם בוצעו 45 צווים. כן הוצאו על-ידי מחלקת הפיקוח 41 צווים מינהליים להפסקת עבודה לפי סעיף 216 לחוק, וצו מינהלי אחד להריסת תוספת בניה לאחר שהופר צו הפסקה מינהלי, לפי סעיף 217 לחוק.

ביקורת חיובית של משרד המשפטים בפעילות אכיפת דיני התכנון והבניה בלוד
עיריית לוד

"יש לציין שמדובר במגמה חיובית בפעילות האכיפה בוועדה המקומית בכל הקשור לתחום האכיפה המינהלית", כך מציינת לילך שלום במכתבה, " מבדיקת דו"ח הפעילות הקודם עולה כי הוועדה השתפרה בתחום פעילות זה… התקדמות זו משקפת גם את רצון המחוקק בתיקון 116 לחוק התכנון והבניה, במסגרתו ניתנו כלים משמעותיים לוועדות המקומיות כדי לשכלל, בין היתר, את אמצעי האכיפה המינהליים ולהביא למענה יעיל לעבירות תכנון ובניה בעודן באיבן".

יצוין כי עיריית לוד נוקטת במדיניות נחושה ומחמירה, ללא משוא פנים, בין אם במגזר הערבי או היהודי, באכיפת חוקי התכנון והבנייה, במטרה להדגיש מסרים ברורים של שלטון חוק וסדר כעיר מתוקנת הפועלת אך ורק עפ"י חוק.

עוד נמסר מהעירייה כי אכיפת חוקי התכנון והבנייה הינה בין היתר, בשל הנזקים העצומים שגורמת הבנייה הבלתי חוקית, בכל הקשור לתכנון וקידום פיתוח, לרבות פגיעה בתכנון פיזי ארוך טווח לרווחת כלל התושבים, פגיעה באיכות החיים והסביבה (בשל שימוש בקרקע לצרכים שלא יועדו לה), הכבדה על התשתיות המקומיות ויצירת מטרדים, במיוחד כאשר בחלק גדול מהמקרים המדובר במבנים בלתי חוקיים שנבנים על תשתיות עירוניות של מים, ניקוז, חשמל, דרכים וכבישים. המדובר בעבירות חמורות הפוגעות בשלטון החוק ומסכלות כל אפשרות לתכנון ראוי. בנוסף, כל בנייה בלתי חוקית חדשה יוצרת סכנה בטיחותית חמורה משום שמבנים אלו נבנים לעיתים על ידי קבלנים לא מורשים וחסרי מיומנות, באופן הפוגע באמות מידה ובתקנות בטיחות ובכללים המעוגנים בדרישות החוק.

ביקורת חיובית של משרד המשפטים בפעילות אכיפת דיני התכנון והבניה בלוד
עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...
כל האמת על דירות דיסקרטיות
האם יש לכם מצב רוח לטיפול עצמי אקסקלוסיבי? מציאת דירות...
איך להתמודד עם עבירות תנועה בצורה נכונה
עבירת תנועה יכולה לקרות גם לנהג האחראי ביותר – עבירות...
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...
איך לוודא שהמשפחה שלכם לא תידרדר למלחמת ירושה?
המדורים המשפטיים באתרי חדשות מלאים בסיפורים צהובים על משפחות שנקרעות...
קנו דירה ושלמו משכנתא שלא חונקת אתכם
ההשוואה בין לוקחי משכנתאות עובדת תמיד לטובת אלה שהחליטו לקחת...