Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בי"ס גני יער בלוד: 19 שנים של חינוך, ערכים, מצוינות ואהבה

בי"ס גני יער בלוד: 19 שנים של חינוך, ערכים, מצוינות ואהבה
עיריית לוד

"אני מאמינה שכשילד מרגיש משמעותי ושייך תהיה לו האפשרות לממש את יכולותיו" אומרת גילה מיימון אשר מנהלת את בית הספר בשנתיים האחרונות • 515 תלמידים מאכלסים את ספסלי המוסד החינוכי שהוקם לפני 19, ומאז גידל וטיפח דורות של מצטיינים • הנה הצצה להצלחה של כ-60 אנשי צוות והוראה ששמו בראש מטרתם את טובת התלמיד ועתידו • לכתבה המלאה >>> 

בי"ס גני יער בלוד
עיריית לוד

אם תפנו ימינה בכיכר גני יער, בסוף הכביש היורד "דרך לוד הירוקה" ומוביל את הדרך אל שכונת גני יער הלודאית – תבחינו לאחר כ-100 מטרים, במוסד חינוכי מטופח ונאה. זהו בית הספר 'גני יער', ש- 515 התלמידים שבו, לומדים ב-20 כיתות (מתוכן, 17 רגילות ו-3 חינוך מיוחד) בקמפוס רחב ונקי לעין.

בית הספר התחדש בפינות עבודה בחצר, בכיתות ובמבואות. פינת ספרייה נהדרת מקדמת את הבאים לבית הספר ומעודדת את התלמידים לקריאה חווייתית. בחצר האחורית, הוקמו פינות ישיבה מאירות עיניים ולאורך הגדר, נתלו לוחות גדולים ובהן מסרים וערכים לחיים. גם חדרי הכיתות עוצבו ברוח הקדמה – וכך גם המבואות.

הוא הוקם לפני 19 שנה. בתחילת שנת 2000, ועובדים בו כ-60 אנשי צוות והוראה – מהטובים ביותר. המנהלת, גילה מיימון (53) נשואה ואם ל-4 וסבתא ל-2 נכדים – בעלת וותק של 33 שנה בתחום החינוך. לאחר חתונתה, התגוררה בעיר לוד כעשור יחד עם בעלה, יליד העיר. כיום היא מתגוררת במודיעין עם משפחתה. 19 שנים לימדה בביה"ס 'שלום עליכם' המיתולוגי ולאחר-מכן עברה לחנך ב'גני יער' משך 14 שנה ואף כיהנה כסגנית המנהלת.

בי"ס גני יער בלוד
עיריית לוד

"תופרים חליפה אישית לכל תלמיד"

בית הספר מכיל בעיקר את התלמידים תושבי השכונה. ערכי השייכות ויצירת משמעות אישית עבור כל אחד מהתלמידים – הם הערכים המובילים את המוסד החינוכי. אל בית הספר מגיעים תלמידים הרואים בו מקום מכיל ומוגן. "הורים מספרים, כי גם כשתלמידים אינם חשים בטוב, הם רוצים להשכים קום וללכת ללימודים. וזוהי ההצלחה שלנו", מציינת המנהלת בגאווה.

"אנו תופרים חליפה אישית לכל תלמיד בהתאם לצרכיו השונים, ומשתמשים בתוכניות ייחודיות שהכנסנו לבית הספר על מנת להגיע לכל אחד ואחת", היא מוסיפה.

בית הספר מוביל את התלמידים למצוינות הן בהישגים לימודיים והן בחברתיים. הבוגרים של 'גני יער' נרשמים לתיכוניים מובילים, לכיתות מצוינות ועושים חיל בלימודם. צוות המורים מקצועי, מגובש ותורם אף מזמנו הרבה מעבר לשעות העבודה. במשך השנה נעשה פיתוח מקצועי של כל עובדי ההוראה. בתכנית 'חדר מורים לומד', נעשית חלוקה לקבוצות עבודה שמתמקדות בתחומי העברית, מתמטיקה והכלה והשתלבות. מעבר לכך, קיימת השתלמות מוסדית העוסקת בבניית חזון בית ספרי ובפיתוח קשר עם ההורים.

בי"ס גני יער בלוד
עיריית לוד

מהו ה'אני מאמין' של המנהלת?

"אני מאמינה שכשילד מרגיש משמעותי ושייך תהיה לו האפשרות לממש את יכולותיו" משתפת מימון, "לכן חשוב לי להסתכל לילד בעיניים ולהגיד לו שאני מאמינה בו, שאני יודעת שהוא מסוגל להצליח, לעודד ולתת לו כלים לממש את יכולותיו. אני מאמינה שתפקידו של בית הספר הוא לעזור לעצב את זהותו של התלמיד. היום אנו חיים בתוך חברה שמשתנה חדשות לבקרים, חשופה למדיה, בעולם כזה חשוב לפתח ילדים שיהפכו לאנשים הרואים את הזולת, היודעים לעבוד בשיתוף פעולה ובעלי מיומנויות בינאישיות שיכינו אותם לעולם העתיד".

"שהתלמיד יכנס ויצא מביה"ס עם חיוך"

"החלום שלי", חושפת המנהלת, "הוא לראות את התלמידים מגיעים בבוקר לבית הספר בחיוך ועוזבים בחיוך. לראות אותם לומדים מתוך הנאה, עוזרים ותורמים לזולת, מגלים רגישות למי שזקוק לעזרה. דלת חדרי פתוחה בפני באי בית הספר ובטוחה שניתן לפתור כל בעיה בכבוד ובשיתוף פעולה. בנוסף, חלומי הוא לבנות תכניות ייחודיות לבית הספר – העונות על צרכים של העצמה ומצוינות אישית".

בי"ס גני יער בלוד
עיריית לוד

הצלחות התלמידים – זהו סוד ההצלחה

בית הספר 'גני יער' בולט כמסורת בתחרויות 'הנואם הצעיר', לא אחת הגיע למקומות ראשונים ואף זכה לייצג את העיר בתחרויות מחוזיות. השנה, התלמידה אופיר אליה, זכתה במקום השלישי והתלמידה הודיה אוחיון זכתה במקום השני. שתיהן תלמידות כיתה ז'.

וההצלחות לא עוצרות בזה – הנה עוד טעימה: נבחרת קט-רגל לכיתות ז'-ח' הביאה בשבוע האחרון כבוד רב לבית הספר, כאשר זכתה במקום הראשון וקיבלה לידיה את הגביע הנכסף.

בנוסף, הנה הצצה לפעילויות ותכניות מיוחדות, שבוצעו בבית הספר. למשל: 'יום המאה' צוין במגוון פעילויות ובשיתוף פעולה עם ההורים. יום זה, נוהל על ידי רכזת מתמטיקה רויטל שוקרון קבלה. כמו-כן, יום שיא בעברית נחגג עם פעילויות מאתגרות לכל השכבות בניצוחה של רכזת עברית ליז בסון. גם בחידון עירי לוד, התלמידים מגיעים למקומות הראשונים ומביאים למוסד גאווה וכבוד.

"אנו גאים בכך שישנם סיפורי הצלחה רבים סביב תלמידים שעשו שינוי מדהים, הן בלימודים והן מבחינה התנהגותית", מספרת מיימון. "גם סיפורי התנדבות מרגשים מאוד שמחממים את הלב של תלמידים, נערכים בבתי חולים, בתי אבות, גני ילדים ועוד, וזאת מתוך רצון וחשיבה לתרום לקהילה ולשמח את האחר".

במסגרת 'הכלה והשתלבות', הכניסה המנהלת שתי תכניות לבית הספר. הראשונה: ק.ד.מ.א,  שעוסקת בקידום מצוינות אישית לשכבות ה'-ו'. והשנייה: אילוף כלבים, לשכבות א'-ב' ושכבות ז'-ח' – שעוסקת בעבודה פרטנית עם תלמידים.

בי"ס גני יער בלוד
עיריית לוד

השקעה בתלמיד – מתכון להצלחה מרובה

אם תבקרו בבית הספר בבוקר יום שישי, תבחינו כי הוא נפתח בדברי תורה על פרשת השבוע מפי המנהלת ולאחר מכן מתקיים טקס הענקת תעודה 'יצאת צדיק' לתלמיד או תלמידה שעשו מעשה הראוי להערכה – כמו עזרה לתלמיד חולה, תרומת שיער לחולי סרטן ועוד. זוהי גם במה לכישרונות התלמידים והם רבים ומגוונים. בכל ראש חודש נערך מפגש חודשי בו מדברים על הייחודיות של החודש, בליווי סיפור מעניין וערכי עם מסר.

בבית הספר קיימת תכנית לעיצוב התנהגות בשם 'כוכבי גני יער'. "בתכנית זו", אומרת מיימון, "תלמידים שעומדים ביעדים שהצבנו וצוברים מספר רב של נקודות – זוכים לאחר שבועיים בתעודה ולאחר חודש לארוחת בוקר עם מנהלת בית הספר – פרס לו מחכים בצפייה התלמידים".

בביה"ס פועלת מועצת תלמידים פעילה מאוד בניצוחה של הרכזת החברתית חגית שילת שדה. המועצה מפעילה תלמידים בהפסקות ובחגים סביב ערך החודש, אוספת מצרכים לנזקקים ועוד.

תכניות נוספות ייחודיות שקיימות ב'גני יער', הן: "הורה מעשיר" – הורים המגיעים לכיתות ומעבירים שיעורים חווייתיים לתלמידים בנושאים מגוונים. "חונכות" – תלמידי כיתות ז'-ח' חונכים תלמידי כיתות א'-ב' ומכך נרקמים קשרים משמעותיים בין הבוגרים לצעירים. "מעברים" – תכנית העוזרת במעבר בין הגנים לכיתות א' ובין כיתות ח' לתיכונים.

המסר: הציבו רף ותצליחו – זה אפשרי!

מנהלת בית הספר פונה אל תלמידיה, ומבקשת להעביר אליהם את המסר: "הציבו לעצמכם רף גבוה להגשמת חלומות, זה אפשרי. האמינו בעצמכם, אל תוותרו, השתמשו בכלים אותם אתם מקבלים בבית ובבית הספר – הם יהוו נר לרגליכם". מיימון מציינת כי "אנו חוגגים הצלחות גדולות כקטנות, מלווים ומשקפים רגעי קסם לתלמידים, מאפשרים לתלמידים להיות, לחלום ולהעז"…

אין הצלחה ללא שיתוף פעולה

לסיום, מבקשת גילה מיימון להודות: לבורא עולם על הזכות לקיים שליחות של הוראה והובלת צוות האמון על דור העתיד. לראש העיר – עו"ד יאיר רביבו, שיש לו פינה חמה בלב לבית הספר, למ"מ ראש העיר – יוסי הרוש על הסיוע והתמיכה, למנהל אגף החינוך – שלום עזרן, למנהלת החינוך היסודי – אורלי אביר לב, למפקחת גילה חראזי וליו"ר ועד ההורים – אביבה חג'ג'.

כמו-כן היא מבקשת להודות מעומק ליבה לסגניתה ימית קדוש ולכל צוות המורים המקצועי והאיכותי. לסייעות ועובדי המנהלה. למזכירה רחלי סמאדג'ה ולאב הבית משה מנצור וכן לשולי המאבטחת של בית הספר – הנותנים מעצמם אין סוף ואהובים על כלל התלמידים.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...