Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ב'זום' ובפייסבוק: הרצאה לתושבי לוד על זכויות עבודה בזמן ה'קורונה'

ב'זום' ובפייסבוק: הרצאה לתושבי לוד על זכויות עבודה בזמן ה'קורונה'
עיריית לוד

השבוע נערכה הרצאה בשידור חי ב'זום' וכן בדף הפייסבוק של העירייה ובדף הפייסבוק של הגרעין התורני בלוד – שיחה חשובה, בה ניתן לציבור תושבי לוד להעלות סוגיות ושאלות לגבי הזכויות שלהם בעבודה או בחל"ת בתקופת הקורונה.

את ההרצאה העבירו  עו"ד רומי הוניג ועו"ד רויטל חן שהסבירו על דיני עבודה וביטוח לאומי בזמן הקורונה. הקו המנחה לאורך ההרצאה היה מענה לזכויות התושבים כעובדים.

המוסד לביטוח לאומי הגמיש לאחרונה את התנאים לקבלת זכאות לדמי אבטלה בגין המצב המיוחד אליו נקלע המשק. לצורך העניין ניתן להגיש בקשה לדמי אבטלה בגין יציאה לחל"ת מ-31 יום ומעלה.

להלן, מספר המלצות חשובות שעלו בהרצאה: ראשית, כל עובד שהוצא לחל"ת ומעוניין לזרז את הטיפול בבקשתו, רצוי שירשם באזור האישי באתר הביטוח הלאומי. קשה מאוד להשיג בימים אלה את מרכז המידע של הביטוח הלאומי באופן טלפוני, ולכן רצוי לפתוח פניה באתר הביטוח הלאומי תחת "צור קשר-פניה לסניף שלי-אפשרות פתיחת פניה" פניה מקוונת תענה במהירות וביעילות. שנית, יש לוודא מול המעסיק שהגיש בגין העובד טופס 100 באופן מקוון.

בנוסף, בתקופת החל"ת אין חובה על המעסיק להפריש קרן פנסיה וביטוח מנהלים. על העובד מוטלת החובה לפנות לקרן הפנסיה ולרכוש ריסק זמני על מנת לשמור על זכויותיו. כמו-כן, התשלומים הבאים מצד ביטוח לאומי לעניין חל"ת קורונה יועברו ב-17.5. הזכאות לדמי אבטלה הוארכה עד סוף חודש מאי. עקבו אחרי התקנות המתחדשות מעת לעת. לשכת עורכי הדין פתחה קו חם באתר האינטרנט שלה, בעמוד הראשי. הקו החם עומד לרשות האזרחים להעלאת שאלות  בדיני עבודה / משפחה – יעוץ ראשוני חינם!

בהרצאה השתתפו עשרות איש בפלטפורמות השונות, שנהנו מיחס אישי, ומתן תשובות הולמות לשאלותיהם.

תודה רבה לעורכות הדין שקיימו את ההרצאה בהתנדבות מלאה לטובת תושבי העיר. תודה לענת קאופמן מלשכת עורכי הדין על הסיוע מאחורי הקלעים, וכן לברק שדאור מהגרעין התורני בעיר על היוזמה ורתימת עורכות הדין לקיום ההרצאה.

הרצאה לתושבי לוד על זכויות עבודה בזמן ה'קורונה'
עיריית לוד

תשלום דמי אבטלה מביטוח לאומי עבור חודש מרץ והקדמת התשלום עבור חודש אפריל

לידיעת התושבים : מש.י.ל  לוד (שירות יעוץ לאזרח) נמסר כי הביטוח הלאומי הקדים את תשלום דמי אבטלה עבור חודש אפריל, והוא ישולם במספר פעימות בין התאריכים 7.5 ל-12.5 במקום בתאריך ה- 17.5. הזכאים יקבלו מסרון כ-3 ימים לפני התשלום והפירוט יופיע גם באתר האישי . שימו לב, לאחר ה-12.5 הביטוח הלאומי ימשיך לשלם בכל יום דמי אבטלה לחודשים מרץ ואפריל, עבור תביעות שיאושרו.

"עדכון בנוגע לתשלום עבור חודש מרץ ולמי שתביעתם בטיפול :מי שלא קיבל מקדמה או דמי אבטלה עבור חודש מרץ – התביעות שלכם נמצאת בעדיפות עליונה, והן נבדקות בימים אלה. הביטוח הלאומי נערך לשלם מקדמות  נוספות בהתאם לשכר", בברכה שולי,אליס וצוות מתנדבי שי"ל

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...