באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין נזיקין מומלץ?

באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין נזיקין מומלץ?
קרדיט - Freepik

דיני נזיקין הם מרכיב מרכזי במשפט האזרחי. דינים אלה עוסקים בכל המצבים שבהם נגרם לאדם נזק, בין אם לגוף (ולנפש) ובין אם לרכוש. בהתאם יש מגוון רחב של מצבים שבהם כדאי לפנות לעורך דין מומחה לנזיקין על-מנת למצות את הזכויות ולקבל את הפיצוי הראוי. בכתבה זו תמצאו סקירה של המקרים הנפוצים ביותר.

מחדל של הרשות המקומית

כשאדם נפגע במרחב הציבורי עקב מחדל של הרשות המקומית, נדרשת קודם כל הוכחה לכך שהרשות התנהלה באופן רשלני. בנוסף, חובה להציג זיקה ברורה בין הפגיעות שמהן סובל האדם לבין אותה תאונה בשטח שבאחריות הרשות המקומית. עורך דין נזיקין מומלץ יודע גם להציג חוות דעת מומחה לגבי היקף הפגיעה והגורמים לה, וגם להוכיח כי הרשות המקומית לא מילאה את תפקידה באופן המצופה ממנה.

קושי במיצוי הזכויות מול הביטוח הלאומי

המוסד לביטוח לאומי אמור לסייע לכל מי שנפגע בתאונת עבודה, או בתאונת דרכים בעבודה וזאת באמצעות הענקת דמי פגיעה וקצבת נכות או מענק נכות (בהתאם למידת החומרה של הפגיעה). ישנם לא מעט מקרים שבהם רק בעזרת עורך דין נכות כללית מקנה את הקצבה או המענק, וזאת מפני שכמו כל גוף גדול, גם המוסד לביטוח לאומי מתנהל לעיתים בשרירות לב. חשוב להדגיש כי על-פי חוק, כל אדם שזומן לוועדה רפואית רשאי להביא איתו עורך דין מטעמו, ולעורך הדין ישנה הזכות לענות בשם הלקוח על כל שאלה.

עורך דין ביטוח לאומי בתל אביב עם מומחיות בדיני נזיקין הוא גם הכתובת כשמוגשת תביעת סיעוד והמוסד הממשלתי מערים קשיים על האדם שאיבד את היכולת להתנהל באופן עצמאי.

תביעות נגד חברות ביטוח

גם כשמוגשת תביעה נגד חברת ביטוח, למשל אחרי תאונת דרכים או בשל רשלנות רפואית, חשוב למצוא עורך דין אמין ומוכשר במקרים אלה הדגש המרכזי הוא תביעה יסודית ומקיפה שכוללת דרישה לפיצויים בגין כל נזק שנגרם לאדם: סבל, כאב, פגיעה באוטונומיה, הוצאות שונות, הפסדי שכר בעבר ובעתיד ועוד.

כשמחפשים עורך דין נזיקין מומלץ להעדיף את מי שכבר צברו ניסיון רלוונטי. עו"ד שיקמה דהן היא מומחית לדיני נזיקין שכבר רשמה הצלחות רבות, כולל במקרים מורכבים, הן מול חברות ביטוח, הן מול המוסד לביטוח לאומי והן מול גופים נוספים.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך נראה ביתן תערוכה שאי אפשר להתעלם ממנו?
אנשים שרוצים לקדם את העסקים שלהם בעולם בוחרים הרבה פעמים...
הפעלות יום הולדת שאפשר לעשות לבד
חוגגים יום הולדת לילד/ה? רגע לפני שאתם משלמים הון למפעילים...
איך עושים שיפוץ בבית?
אחד מהדברים שהכי מטרידים אנשים שרוצים לעשות שיפוץ בבית, זו...
מי שמבין אתגרים יכול לעזור לצלוח אותם
המסלול הרגיל והטבעי של החיים מזמן לנו לא פעם אתגרים...
בטיחות המטבח והכרת המערכות
במטבחים מוסדיים גדולים בהם הסיכון לשריפה גבוה משמעותית בשל תהליכי...
דרכים שונות לנהל הליך גירושין
כאשר בני זוג נשואים מגיעים לשלב ביחסים בו הם נדרשים...
יש דברים אותם אסור לדחות למועד מאוחר יותר
חכמים מאיתנו טבעו את המושג: סוף מעשה במחשבה תחילה. הכוונה...
מתנה שכל גבר ישמח לקבל
נשים רבות מוצאות את עצמן מחפשות מתנות לגברים מידי פעם....
מה חשוב לדעת על הפקת סרטון תדמית
בעלי עסקים רבים ניצבים בפני אתגר משותף: כיצד להרחיב את...
טיולים מאורגנים בארץ
הישראלים אוהבים מאד לטייל אבל לא תמיד זה קל ונוח...
דילוג לתוכן