באיזה שלב מומלץ לפנות לעורך דין פלילי

באיזה שלב מומלץ לפנות לעורך דין פלילי
קרדיט - Freepik

הפניה לעורך דין פלילי צריכה להיות בשלב מוקדם ככל האפשר. ישנם לא מעט חשודים שעבורם זו חקירה משטרתית ראשונה, אשר בטוחים בצדקתם, בטוחים שהחוקרים יאמינו לדבריהם ושהתהליך הולך להיות קצר. אך המציאות שונה. כאשר אדם חשוד בעבירה פלילית, החוקרים ייעשו כל שניתן כדי להוכיח שהוא ביצע את העבירה ושיש מקום להגשת כתב אישום. פעמים רבות, דברים שאומר החשוד מחוץ לחדר החקירות כדרך אגב, משמשים בהמשך לרעתו תוך שהם מוצאים מהקשרם. עורך הדין יבחן היטב את הדברים וינחה את הנחקר איך להתנהל בחקירה, איך לשתף פעולה מצד אחד אך לשים לב היטב לדבריו.

כיצד יכול עורך הדין לסייע בתנאי מעצר?

ישנם שני סוגי מעצרים. הראשון הוא מעצר ימים שהמשטרה יכולה לקבל את אישור בית המשפט לבצע אותו תוך כדי חקירה משטרתית. סוג שני הוא מעצר עד תום ההליכים שיכול להתבצע מרגע הגשת כתב אישום עד סיום ההליכים. מעצר ימים יכול להימשך עד 15 ימים ברצף ועד 30 ימים סך הכל. מעצר עד תום ההליכים יכול להימשך חודשים ואף שנים. לכן, בהליכי מעצר יש משמעות רבה לניסיונו של עורך הדין. באמצעות טיעונים מתאימים יוכל במקרים מסוימים לשכנע את בית המשפט שמעצר אינו נחוץ וניתן להשיג את תכלית המעצר בדרך שתיפגע פחות בחירותו של החשוד או הנאשם. אם בית המשפט קובע שיש מקום למעצר, הוא יעשה כל שניתן כדי שבית המשפט יסתפק במעצר בית.

עורך דין פלילי: לא רק לחשודים ונאשמים

עורך דין פלילי ברוב הגדול של המקרים נמצא לצידם של חשודים ונאשמים, מלווה אותם לאורך ההליכים הפליליים ומייצג אותם. עם זאת, בשנים האחרונות נוסף לעורך הדין הפלילי תפקיד נוסף והוא יכול לשמש גם בתור עורך דין נפגעי עבירה. בניגוד למשפט האזרחי, במשפט הפלילי קורבן העבירה אינו מהווה צד במשפט. המשפט מתנהל בין המדינה כמאשימה לבין מבצע העבירה שהוא הנאשם. למעשה, חלקו של הקורבן מסתיים לאחר הגשת תלונה במשטרה. עם זאת, בשנים האחרונות עלתה המודעות לכך שגם לקורבן יש את הזכות להיות מעורב במידה מסוימת כשהוא מיוצג על ידי עורך הדין. כך למשל הוא יכול לעיין בכתב האישום ולהביע את דעתו בפני ועדת שחרורים השוקלת לשחרר את מבצע העבירה מהכלא בשחרור מוקדם.

עו"ד תמיר אלטיט מתמחה במשפט הפלילי. הוא מייצג חשודים ונאשמים בעבירות שונות וגם מייצג נפגעי עבירה במקצועיות ורגישות. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
שוק ההון: תחום שכדאי לכל אחד להכיר
אנשים שהם היום בשנות הארבעים או חמישים לחייהם חונכו במשך...
באיזה שלב מומלץ לפנות לעורך דין פלילי
הפניה לעורך דין פלילי צריכה להיות בשלב מוקדם ככל האפשר....
איך נראה ביתן תערוכה שאי אפשר להתעלם ממנו?
אנשים שרוצים לקדם את העסקים שלהם בעולם בוחרים הרבה פעמים...
הפעלות יום הולדת שאפשר לעשות לבד
חוגגים יום הולדת לילד/ה? רגע לפני שאתם משלמים הון למפעילים...
איך עושים שיפוץ בבית?
אחד מהדברים שהכי מטרידים אנשים שרוצים לעשות שיפוץ בבית, זו...
מי שמבין אתגרים יכול לעזור לצלוח אותם
המסלול הרגיל והטבעי של החיים מזמן לנו לא פעם אתגרים...
בטיחות המטבח והכרת המערכות
במטבחים מוסדיים גדולים בהם הסיכון לשריפה גבוה משמעותית בשל תהליכי...
דרכים שונות לנהל הליך גירושין
כאשר בני זוג נשואים מגיעים לשלב ביחסים בו הם נדרשים...
יש דברים אותם אסור לדחות למועד מאוחר יותר
חכמים מאיתנו טבעו את המושג: סוף מעשה במחשבה תחילה. הכוונה...
מתנה שכל גבר ישמח לקבל
נשים רבות מוצאות את עצמן מחפשות מתנות לגברים מידי פעם....
דילוג לתוכן