Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אקטיביסטים לסובלנות בלוד

אקטיביסטים לסובלנות בלוד
עיריית לוד

אחד מהפרויקטים הייחודיים שמרכז ומלווה המרכז לגישור ודיאלוג בקהילה בלוד, הוא אקטיביזם לסובלנות. מטרת הפרויקט היא לעודד תושבים ליצור וליזום פרויקטים בקהילה המקדמים שיח, דיאלוג, סובלנות ורב תרבותיות.

לקראת יום האחדות, התכנסו האקטיביסטים למפגש בנושא הקשבה פעילה
עיריית לוד

מרכז הגישור הפועל תחת האגף לשילוב חברתי בעיריית לוד, זכה בקול קורא של שגרירות ארה"ב למימון התוכנית.

ביום חמישי, 5/6/19, יצוין ברחבי הארץ יום האחדות. את היום מובילים נשיא המדינה ושלוש האימהות של שלושת הנערים החטופים ומטרתו ליצור יום של קירוב וחיבור הפסיפס, לחזק פעילות שחוצה מגזרים ואוכלוסיות וחיפוש אחר המשותף והמאחד.

לרגל יום האחדות, התכנסו כל האקטיביסטים למפגש בנושא הקשבה פעילה. אנו מביאים לפניכם בקצרה את סיפורם של חמישה מהאקטיביסטים, תושבי העיר לוד.

"שמי שושי חן, אני תושבת לוד משכונת גני אביב, 22 שנה בשכונה, בת 68. פעילה ומתנדבת בגינה קהילתית. כל בוקר שלי נפתח בשעתיים עבודה בגינה, פעם בשבוע ישנו מפגש מתנדבים ויחד אנחנו עושים את עבודות הגינון. גיוס המתנדבים נעשה דרך פרסומים, קבוצות וואטסאפ ופייסבוק. בגינה אני עושה אירועים וחגים שיוצרים גיבוש, לכידות חברתית. הגינה נהפכה להיות מקום קהילתי וחברתי – לכל האוכלוסיות והגילאים. אני רואה בגינה מקום מפגש בין האנשים מקום המאפשר שיח והתקרבות, מקום לדיאלוג ויצירה זה גן עדן קטן וכיף לבוא לשם. העשייה מחזקת אותי ומהווה מקום נעים וטוב לתושבי השכונה".

"שמי יוסור אלדעדלה, פירושו של השם שלי הוא מעין ברכה שהדברים ילכו בקלות. אני בן 17 לומד באורט לוד, בשכונת הרכבת, מגמת ביולוגיה- כימיה. אני פעיל שנתיים במועצת הנוער העירונית. הפרויקט הראשון שאני יוזם, משתש בכוח של הנוער על מנת ליצור שינוי. אני פועל עם שני קבוצות נוער, בשלב ראשון על היכרות ודיאלוג ובשלב השני על נתינת כלים ללקיחת אחריות, ליזום, לפעול ולשנות. אני עושה ופעול כי אני אוהב את העיר שלי ומרגיש שמחובתי לפעול ולחתור לעשות טוב. על מנת להצליח ליצור משהו חזק ומשותף, צריך להכיר, לכבד ולפעול יחד".

"שמי רויטל נעים, מתגוררת כ-23 שנה בשכונת גני אביב בלוד, עובדת כסייעת לילדים על הרצף האוטיסטי, מדריכת איפור אצל בועז שטין וגם ציירת. בחרתי ליצור פרויקט בתחום בו אני מתמחה, תחום האיפור ולהעביר הדרכה לבנות נוער. דרך ההדרכה לבנות הנוער אני מנסה להעביר ידע, להעלות את הביטחון העצמי בקרב הנערות, ליצור דיאלוג של הבנות עם עצמן ועם הסביבה. אני מעבירה ל-2 קבוצות בנות נוער יהודיות וערביות. בעלי לקח אותי להשתתף בערב דיאלוג שכונות שהוביל מרכז הגישור, ודרך כך הגעתי ליצור את הפרויקט ולהיות פעילה. זה חשוב לי".

"שמי מנאר אבו דחל, אני גרה בלוד מלידה, בת 33 ואני מפקחת מעונות יום במשרד הרווחה, לגיל הרך. אני יזמית חברתית מאז שאני זוכרת את עצמי. תמיד היה לי חשוב להביא לשינוי וחידוש. לאחר סיום התואר חזרתי ללוד והיה חשוב לי לפעול, לתרום ולשנות מציאות. המיזם שהקמתי נקרא נפש גאויה שהפירוש זה נפש חזקה. הפרויקט משלב הגנה עצמית ובו נותנים לנשים כלים להתמודד עם מצבי לחץ ואיום וחלק של דיאלוג בין הנשים מהמגזרים והאוכלוסיות השונות- יהדיות, ערביות, נוצריות, דתיות, חילוניות. הפרויקט הזה הגיע עקב התופעה של רצח נשים. בדר"כ לאחר רצח, ישנן הפגנות ואני חיפשתי דרך נוספת להתמודד עם הסוגיה. בשנת 2017 חברה שלי נרצחה והחלטתי בעקבות זה להקים את  המיזם של נפש גאויה, במסגרתו אנחנו מדברים על אישה חולמת, מנהיגה בקהילה שלה, אקטיביסטית. בשבילי הפרויקט הזה הוא גאווה גדולה. השנה עשינו קפיצה משמעותית בעקבות החשיפה שהייתה בשבוע דיבור חדש יחד עם מרכז הגישור והמיזם מהווה מודל לערים אחרות. בעיניי תושבים אקטביסטים הם אלה שיביאו את השינוי"

" שמי ע', בת 22 משכונת הרכבת. אני סטודנטית לפסיכולוגיה ומשפטים. מאז שאני קטנה חינכו אותי לעזור. אני אוהבת את העיר שלי, את הקהילה שבה אני גרה וזה מה שגורם לי ליזום ולפעול. אני מאמינה שאם אנחנו רוצים לשנות, עלינו להתחיל את השינוי והעשייה בעצמנו. יש הרבה פרויקטים שאני מתכננת לעתיד הקרוב שכולם עוסקים בחיבורים, בהעצמה, בקידום עשייה, שיח, דיאלוג".

מרכז לגישור ודיאלוג מזמין תושבים להצטרף לעשייה! תושבי העיר לוד, המעוניינים ליזום וליצור מיזמים ופרויקטים קטנים לקידום שיח, סובלנות ודיאלוג, מוזמנים ליצור קשר עם יסכה ברדה, מנהלת המרכז 089150831, [email protected].

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...