Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אכיפת חוקי התכנון והבנייה-ללא משוא פנים בלוד

אכיפת חוקי התכנון והבנייה-ללא משוא פנים בלוד
עיריית לוד

ראש העיר הורה לפנות קראוון שהונח באופן לא חוקי וללא אישור לצורך הקמת בית כנסת בשכונת 'גני איילון' ראש העיר יאיר רביבו: "מאז שנבחרתי, אני נוהג באותו קו של יושרה וללא משוא פנים בין יהודים או ערבים, בין דתיים, חרדים או חילוניים. כולם שווים בפני החוק. הפתרונות הזמניים שאישרנו לתפילות כמו בבתי הספר, הם מכובדים יותר וכמובן חוקיים".

אכיפת חוקי התכנון והבנייה-ללא משוא פנים בלוד
עיריית לוד

קבוצת תושבים משכונת 'גניאיילון' החדשה והמתפתחת, הניחו בערב חג השבועות מבנה יביל ללא אישור חוקי בכדי שישמש להם כמקום לתפילות ובית כנסת במהלך החג ואף לאחרמכן, בשאר ימות השנה.

המהלך אשר נעשה שלא כחוק וללא תיאום ואישורים מהעירייה, נעצר ע"י הפיקוח העירוני והמשטרה, בהוראת ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו.

בפגישות שנערכו בחודשים האחרונים בין ראש העיר ועסקני הקהילה החרדית ב'גניאיילון' סוכם כי העירייה תעשה הכל על מנת להבטיח לתושבים שכונה מודרנית עם תשתיות בסטנדרט גבוה וזאת לצד מוסדות חינוך מפוארים. עוד נאמר כי בעירייה עמלים לפתרונות זמניים להקמת בתי כנסת ובתי מדרש בשכונה עד לבניית בתי הקבע.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו התייחס לאירוע החריג שאירע בערב חג, שאף גלש לאלימות פיזית כנגד כוחות הביטחון: "קבוצת פורעי חוק הניחו בשעה 2:00 בלילה קראוון ללא היתר בנייה, ללא אישורים כחוק מהעירייה ובוודאי שללא אישורי בטיחות וחיבורים למים, חשמל וביוב. הנחיתי מיד לפנות משם את המבנה. מנוף של העירייה הרים את היבילים והוציאם מהשטח".

רביבו הוסיף ואמר: "מאז שנבחרתי, אני נוהג באותו קו של יושרה וללא משוא פנים בין יהודים או ערבים בין דתיים, חרדים או חילוניים. כולם שווים בפני החוק. כשעובדים לפי החוק אני וחבריי להנהגת העיר ולעיריית לוד זמינים 24 שעות ביממה. זו הסיבה שאני עונה לכל הודעה תוך זמן קצר, כדי לתת מענה, ובלבד שזה יהיה בהתאם לחוק ובאופן מנומס ובלתי מתלהם.

"צר לי על אכזבת התושבים הטובים אשר ציפו להתפלל בערב החג במקום, אך הפתרונות הזמניים שאישרנו כמו בבתי הספר הם מכובדים יותר וכמובן חוקיים".

מעיריית לוד נמסר כי היא נוקטת במדיניות נחושה ומחמירה, ללא משוא פנים, בין אם במגזר הערבי או היהודי, באכיפת חוקי התכנון והבנייה, במטרה להדגיש מסרים ברורים של שלטון חוק וסדר כעיר מתוקנת הפועלת אך ורק עפ"י חוק.

אכיפת חוקי התכנון והבנייה הינה בין היתר, בשל הנזקים העצומים שגורמת הבנייה הבלתי חוקית, בכל הקשור לתכנון וקידום פיתוח ,לרבות פגיעה בתכנון פיזי ארוך טווח לרווחת כלל התושבים. המדובר בעבירות חמורות הפוגעות בשלטון החוק ומסכלות כל אפשרות לתכנון ראוי. בנוסף, כל בנייה בלתי חוקית חדשה יוצרת סכנה בטיחותית חמורה משום שמבנים אלו נבנים לעיתים באופן הפוגע באמות מידה ובתקנות בטיחות ובכללים המעוגנים בדרישות החוק.

"כמו כל עירייה בישראל, לא נוכל לקבל הנחה פיראטית של קרוואן בצורה שכזו ובניגוד לחוק. אין זה ראוי והוגן להתנהל בבריונות ואז לרוץ ולספר שהעירייה מתנכלת כביכול לחרדים. מי שיבוא לשכונה יראה איך העירייה עושה הכל למען השכונה ותושביה ומתגאה בקליטת הציבור החרדי וקוראת גם לרשויות אחרות לנהוג כך. חשוב להבהיר כי עיריית לוד פועלת בצורה שווה למען איכות חיי כלל התושבים בעיר, ללא הבדל של דת, גזע ומין. העירייה מונעת ותמנע בכל דרך הנחת מבנים ללא אישורים ותוך אפשרות של סיכון חיי אדם, כעירייה שמקפידה על חוק וסדר בתחומה" נמסר עוד מעיריית לוד

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...
כל האמת על דירות דיסקרטיות
האם יש לכם מצב רוח לטיפול עצמי אקסקלוסיבי? מציאת דירות...
איך להתמודד עם עבירות תנועה בצורה נכונה
עבירת תנועה יכולה לקרות גם לנהג האחראי ביותר – עבירות...
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...
איך לוודא שהמשפחה שלכם לא תידרדר למלחמת ירושה?
המדורים המשפטיים באתרי חדשות מלאים בסיפורים צהובים על משפחות שנקרעות...
קנו דירה ושלמו משכנתא שלא חונקת אתכם
ההשוואה בין לוקחי משכנתאות עובדת תמיד לטובת אלה שהחליטו לקחת...