Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אירוע קיץ ענק לציבור החרדי עם ישי ריבו בלוד

אירוע קיץ ענק לציבור החרדי עם ישי ריבו בלוד
עיריית לוד

בעקבות החלטת בית המשפט לאסור הפרדה באירוע בעפולה, אומר ראש העיר יאיר רביבו: "גם לציבור החרדי מגיע ליהנות מאירועי תרבות. החוק מתיר במפורש הפרדה בין נשים וגברים במופעי תרבות, ללא ההפרדה לא יתקיים אירוע. אנו עושים את הכל להכיל את כל הציבורים בעיר. אני סבור שלא תזיק לנו במדינת ישראל קצת יותר אהבת חינם וכיבוד הזולת".

אירוע קיץ ענק לציבור החרדי בלוד
עיריית לוד

האירוע הענק שארגנה עיריית לוד לפתיחת "בין הזמנים" עבור הציבור החרדי בעיר, עורר עניין רב בתקשורת הארצית וזאת בעקבות החלטת בית המשפט לאסור בעפולה אירוע שתוכנן להתקיים בהפרדה, בעוד שבלוד, החליט ראש העיר כן לקיים את המופע של ישי ריבו לציבור החרדי בהפרדה.

האירוע ההמוני והמוצלח החל בטקס לרגל סיום ש"ס משניות של ראש העיר ובהענקת פרסים לכותבי חידושי התורה, במעמד הראשון לציון, מרן הרב יצחק יוסף (ראו ידיעה נפרדת).

למחרת האירוע הוזמן ראש העיר  לתוכנית "העולם הבוקר" בערוץ 13, בהגשתם של אברי גלעד וטלי מץ, ובהשתתפות אריה מליניאק, גדי טאוב, מני אסייג  וחה"כ לשעבר מירב בן ארי, אשר כולם, יחד עם מגישי התוכנית, צידדו בראש העיר וציינו כי הם מעודדים מההחלטה שלו.

"אנחנו מדינת חוק, וחוק איסור הפרדה במקומות ציבוריים קובע שהחוק לא יחול על אירועי תרבות בהפרדה בין נשים וגברים, שכן אלמלא ההפרדה לא יתקיים האירוע. להיפך, החוק מתיר הפרדה במופעי תרבות בין גברים ונשים, בוודאי כאשר המדובר בציבור חרדי", אמר רביבו.

אירוע קיץ ענק לציבור החרדי בלוד
עיריית לוד

מגישי התוכנית והמשתתפים ציינו שהתגובות דווקא היו טובות וכי הנשים היו מרוצות מהסידור. רראש העיר השיב: "ישי ריבו היה כבר פעמיים בלוד, פעם ביום עצמאות ופעם בהיכל התרבות לציבור הכללי, ובציבור החרדי הביעו מורת רוח על כך שלא יכלו להגיע בהיעדר הפרדה וביקשו לקיים אירוע נוסף. אין שום סיבה שלא להיעתק לבקשה מינימלית זו. מדובר במוזיקה ישראלית שמדברת לנשמה שכולם מתחברים אליה, גם בציבור החרדי שגם להם מגיע ליהנות מאירועי תרבות. הציבור החרדי עשה כברת דרך מאוד גדולה להשתלבות בחברה, בעבודה, בלימודים, בצריכת תרבות, כחלק מאורח החיים המודרני, ואז קורה באירועים כגון אלה שיש התערבות בלתי ראויה".

אירוע קיץ ענק לציבור החרדי בלוד
עיריית לוד

קודם לכן פרסם ראש העיר פוסט בדף הפייסבוק שלו: "לכל ציבור אנו נותנים את האופי המתאים לו, כפי שמחר נחגוג לציבור המוסלמי את חג הקורבן ברחבת האצטדיון. זה מדהים שאם הדתיים עושים משהו זו כפייה דתית, אך אם החילונים עושים הפוך ומתערבים באירוע חרדי, זה בסדר. אני סבור שמשהו לא טוב קורה בהתייחסות לאחר, ואני מצפה שמי שקורא בראש חוצות לכבד את השונה, יהיה זה שידבר בקול ברור. אחרת, מה הצעד הבא? האם ימי שחייה נפרדים לדתיים ייאסרו? האם עזרת נשים בבית הכנסת תוצא מחוץ לחוק?  בואו נתעשת ונכבד את האחר בין אם הוא יהודי או ערבי, דתי או חילוני, איש או אישה. אהבת חינם וכיבוד הזולת הם מתכון לאיחוי השסעים הבלתי הגיוניים בחברה שלנו".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...