Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אילו סימנים קיימים בזמן חרדה?

אילו סימנים קיימים בזמן חרדה?
קרדיט: Freepik

קצב החיים המהיר בעידן המודרני, האיומים הבלתי פוסקים שאנו חווים בחיינו, ריבוי הסכנות המאפיין את החיים בישראל – כל אלו ועוד עשויים לגרום להתפתחות חרדה? מאמר זה נועד לסייע לכל אותם אנשים אשר סובלים מחרדה לזהות את הסימפטומים הנלווים אליה, לאפיין את הסימנים המטרידים ולפנות לטיפול בהתאם לצורך.

הזיעה הקרה מצטברת והנשימה מתקצרת. אתם חייבים לשבת, להתנתק מהסיטואציה, לברוח כמה שיותר רחוק מכאן. חרדה היא מהתכונות הטבעיות ביותר שכולנו חווים. כולנו מפחדים, כולנו מרגישים חוסר אונים. אבל איך אפשר להבדיל בין סתם פחד טבעי לבין חרדה משתקת?

 

מה פירוש המילה "חרדה"? 

חרדה בנויה בראש ובראשונה מפחד שיכול ללבוש הרבה צורות. זה יכול להיות פחד קהל, חרדת בחינות, פחד מטיסות. כל דבר קטן וגדול בעולם הזה יכול להוביל אותנו לחרדה מכל סיבה, לפעמים ממשהו פנימי ולא ברור כמו בהתקף חרדה. החרדה פנים רבות לה, וכך גם הסבל שנלווה אליה.

אילו סימנים קיימים בזמן חרדה?
קרדיט: Freepik

מהם התסמינים העיקריים של תופעת החרדה?

כאמור, יש מגוון סימפטומים של חרדה, ובהם תסמינים גופניים, התנהגותיים ומחשבתיים. התסמינים השונים מסייעים באבחון החרדה וסיבותיה, כך המומחה יכול גם להתאים את הטיפול הרלוונטי והנכון ביותר למטופל.   

האלמנט הרגשי – אחד מהסימפטומים של חרדה הוא תחושה שאנחנו חייבים לברוח ולצאת מסיטואציה. תחושת מחנק וחוסר אונים אל מול מצב שאנחנו לא יודעים או יכולים להתמודד איתו. המרכיב הרגשי הוא בעיקר של פחד. כל הגוף צועק לנו שהוא מפחד, בין אם דרך רעידות בידיים או זיעה קרה. הסימפטומים הרגשיים העיקריים הנלווים להתקפי חרדה הם פחד, מתח נפשי, חוסר אונים, תחושה של אי נוחות ורצון לברוח מהמקום, קושי להרגיע את המחשבות ועוד.

 

האלמנט המחשבתי – סימפטום נוסף של חרדה הוא מה שעובר לנו בראש כשהיא תוקפת אותנו. מחשבות "שחורות" על כישלון, שמשהו נוראי עומד לקרות וכנראה שגם יקרה. המחשבות רודפות אותנו לאורך כל היום, מציפות ולא נותנות מנוח, יוצרות דאגות על חששות על פחדים. בהתקף חרדה רבים מתקשים להשתלט על המחשבות הטורדניות ולהרגיען.

 

האלמנט הפיזי – הגוף מתכווץ כולו בהתקף חרדה, נכנס לכוננות ספיגה. כל רעש קטן מקפיץ ומבהיל. אנחנו נמצאים במתח תמידי, מחכים כל הזמן למשהו הרע שעומד לקרות בכל רגע. הסימנים הגופניים של חרדה רבים: כאבי בטן, ראש וגב, שלשולים, סחרחורות, קוצר נשימה, לחץ בחזה, דפיקות לב, מתן שתן בתדירות גבוהה מהרגיל, קשיי בליעה ועוד. התחושות הגופניות קשות לשליטה ויכולות להופיע ללא סיבה.

 

האלמנט ההתנהגותי – הימנעות היא שם המפתח בכל הנוגע לחרדה. מטבע הדברים נירתע, נתחמק וננסה להימנע מכל מה שמעורר בנו חרדה ופחדים. ההימנעות מאפשרת לנו להתחמק מהתמודדות עם הפחד ומרגיעה לזמן קצר, אך לא מהווה פתרון יעיל לאורך טווח ואף יכולה להיות לאחת הבעיות העיקריות מכיוון שהיא מחמירה את החרדה והופכת אותה לקשה יותר לטיפול. הפיכת הזבוב לפיל, אם תרצו.

 

כאמור, חרדה היא דבר טבעי שכל בני האדם (ואף חלק מבעלי החיים) חווים אותה. ישנו מגוון רחב של טיפולים שונים להתמודדות ואף התגברות על החרדה כמו טיפול פסיכולוגי למשל, ועלינו לזהות את החרדה האישית שלנו ולטפל בה מוקדם ככל הניתן על מנת לאפשר לעצמנו לחיות חיים טובים ורגועים ככל הניתן.

 

אם אתם או אדם קרוב אליכם חווים סימפטומים שונים של חרדה – אין להתעלם מהתסמינים המוכרים וחשוב להגיע לאבחון מקצועי על מנת לקבל טיפול מתאים. לחצו למידע נוסף בנושא סימפטומים של חרדה ודרכי טיפול מקצועי עם מומחה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
בעל מקצוע תפקיד מרכזי בתהליך יישוב סכסוכים
עורך דין גישור ממלא תפקיד מרכזי בתהליך יישוב סכסוכים אלטרנטיבי...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
טיפולי מוסך לרכב חשמלי- מה חשוב לדעת?
רכב חשמלי הוא רכב שיש לו מגוון רחב של יתרונות...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...