Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך תואר שני במנהל עסקים יכול לשדרג אותך

איך תואר שני במנהל עסקים יכול לשדרג אותך
קרדיט pexels.com

מנהל עסקים הוא תחום רחב שאותו אפשר ללמוד לעומק בעזרת תואר שני. בנוסף, לתואר שני יש המון יתרונות קונקרטיים עבור המעסיק והעובדים – גם ברמת השכר וגם מבחינה אישית

שכירים ועצמאיים צריכים לחשוב כל הזמן כיצד הם יכולים לשדרג את היכולות שלהם. בשוק העבודה המודרני אין מקום לספקות והתחרות עלולה לגרום גם לעובדים וותיקים לאבד את המקום שלהם לטובת אנשים מוכשרים יותר. מצד שני, יש כיום כלים חדשים להעשרת הידע ולהרחבת ארגז הכלים באופן פרקטי ומעשי. אחד מהם הוא לימודי תואר שני במנהל עסקים שמתאימים עם מגוון התמחויות.

איך תואר שני במנהל עסקים יכול לשדרג אותך
קרדיט pexels.com

קודם כל, תואר שני במנהל עסקים הוא תואר עם הרבה התמחויות שכבר בבסיס שלו יש עולם ידע רחב ומגוון. בניגוד לתואר ראשון שבו לומדים את נושאי הליבה על מנת להכשיר את הסטודנטים לעבודה בתפקידים זוטרים, בתואר השני מרחיבים את היריעה עם שילוב בין הקניית ידע תאורטי ופרקטי. בנוסף, כל מי שעובד בתחומי הניהול, הכלכלה, משאבי האנוש, השיווק וכן הלאה יכול ליהנות מיתרון תעסוקתי ואפשרויות מינוף לשכר גבוה יותר בזכות אותו תואר שני.

המעסיקים מעדיפים עובדים משכילים

השכלה גבוהה במנהל עסקים ובכלל מוכיחה את עצמה. מבחינת המעסיק, עובד משכיל מאתגר את הארגון ואת העסק והוא מאפשר לבדל אותו מול מתחרים. בעלי עסקים יודעים שאין תחליף להון אנושי ושמדובר במשאב חשוב יותר מהמוצר או מהשירות שאותם הם מוכרים. במילים אחרות, המעסיקים מעדיפים עובדים משכילים כי הם מגבירים את התפוקה של הארגון ומייצרים עבורו ערך מוסף.

במקביל, מי שלומד תואר שני במנהל עסקים חושף את עצמו להתמחויות חדשות. כל התמחות כזו היא עוד דרך לבדל את העובד מדורשי משרה מתחרים ועוד סיבה למה לתת לו העלאה במשכורת. בהקשר הזה, הוצאה חד פעמית על לימודי תואר שני היא בהחלט השקעה משתלמת לטווח הקצר והארוך.

איזה התמחויות יש ולמי הן מתאימות?

השאלה היחידה שנותרה פתוחה מצד מעסיקים שמפנים את העובדים שלהם לתואר שני במנהל עסקים היא באיזה התמחויות לבחור. האופציה הקלאסית היא לבצע התמחות באותו תחום שבו נלמד התואר הראשון, כמו למשל מנהל עסקים, כלכלה, חשבונאות או ניהול משאבי אנוש. מנגד, אפשרות אחרת היא דווקא לבחור התמחות שונה לגמרי כדי להעשיר את ארגז הכלים ואת הידע.

התאמה בין סוג ואופי ההתמחות לבין הקריירה הקיימת יכולה לסייע לעובדים שכירים ועצמאיים לדעת שהם בדרך הנכונה. במידה וקיימת התלבטות, מומלץ ליצור קשר עם יועצי הלימודים ולשאוב השראה מהניסיון שלהם. לבסוף, קיימת גם אפשרות של התייעצות עם המעסיק עצמו: כך יודעים איזה תקן עומד להיפתח בקרוב, באיזה תנאי סף צריך לעמוד כדי לקבל אותו ואיזו התמחות בתואר שני במנהל עסקים תשפר את סיכויי ההצלחה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...