Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?

איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
קרדיט - Canva

עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד נדרש השירות כשיש צורך לבצע פעולה משפטית על-מנת למצות את הזכויות הקשורות במשפחה בעיקר כשעסקינן בפרידת בני זוג. בין השאר מסייעים עורכי דין לענייני משפחה בהגעה להסכם או בייצוג משפטי משמעותי בתביעות שונות. חשוב לציין שהצלחת תביעה משפטית כרוכה גם בבניית האסטרטגיה הנכונה וכן באופן עריכת התביעה וגם על איכות הייצוג של הלקוח או הלקוחה בפני בית משפט לענייני משפחה.

התביעות המוגשות בעזרת עורך דין משפחה

אפשר לחלק את התביעות לתביעות המוגשות בבית הדין הרבני בלבד ותביעות המוגשות לבית המשפט לענייני משפחה. סוג אחד של תביעות המוגשות בעזרת עו"ד לענייני משפחה הוא תביעת כתובה. כתובה, כדאי לדעת, הכתובה מהווה חוזה מחייב ולא הצהרה ריקה מתוכן. יחד עם זאת ישנם מצבים שבהם האישה לא תקבל את מלוא הסכום הרשום בכתובה, וגם מקרים שבהם נשללת לחלוטין הזכאות לכך. יש גם אפשרות להגשת תביעה לשלום בית בבית הדין הרבני.

עוד תביעה נפוצה היא תביעת מזונות ילדים וכן תביעות בכל הקשור לחלוקת זמני השהות עם הילדים. זאת ועוד, תביעות רכוש שלמעשה מסדירות את כלל הרכוש בין בני הזוג שנפרדים אלו תביעות נפוצות.

כשאב מנסה להתחמק מחובת האחריות לילד, או לחילופין כשאם מנסה למנוע מהאב להיות מעורב בגידול ילדו, תוגש תביעה בעניין. ישנם אף מצבים בהם עולה הורך בהגשת תביעת אבהות. מטרת הגשת תביעה זו היא חיוב ביצוע בדיקת רקמות שתאשר או תשלול את האבהות. חשוב לציין שישנם מצבים שבהם בית המשפט, משיקולים הקשורים לטובת הילד, יימנע מהוצאת צו המחייב בדיקת רקמות.

תביעות בעקבות גירושין

לאחר הגירושין לאור העובדה שיש שינויים בלתי צפויים בחיינו לעיתים מוגשות תביעות לשינוי המצב: סוג אחד הוא תביעה להגדלת או הפחתת מזונות. חשוב להדגיש שלא קל לשנות גובה מזונות שכבר נקבעו, אבל אם ישנו שינוי מהותי של הנסיבות, ניתן בעזרת עו"ד מנוסה בתחום דיני המשפחה להפחית או להעלות את התשלום החודשי. כמו"כ, ישנם מקרים שנוכח שינוי נסיבות תוגש תביעה מתאימה לשינוי זמני שהות הרחבת/צמצום של זמני השהות של ההורים עם הילדים.

הסוג השני הוא תביעה לביטול הסכם גירושין. תביעה שכזו תוגש במצב שבו הסכם גירושין נחתם בניגוד לכללי חוק החוזים. בפרט ניתן לבטל הסכם גירושין שנחתם בעקבות הטעיה או כפייה. גם הפרה חוזרת ונשנית של הסכם הגירושין מאפשרת לצד השני לדרוש לבטל אותו.

יחס אישי לצד מקצועיות ללא פשרות

עורך דין משפחה נדרש לא רק למקצועיות גבוהה אלא גם ליכולת להעניק יחס אישי – מפני שכל תיק שמעורבים בו בני משפחה מתאפיין ברגישות רבה. עו"ד הילה וינטרוב בחרה להתמקצע בתחום המשפחה בדיוק מסיבה זו. עוד לפני שהפכה לעורכת דין אהבה להקשיב לאנשים ולסייע להם, וכאשת מקצוע היא עושה זאת במקצועיות וברגישות כבר שנים רבות.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...