Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך להקים מערכת קולנוע ביתית בכמה צעדים פשוטים?

איך להקים מערכת קולנוע ביתית בכמה צעדים פשוטים?
קרדיט לתמונה: Shutterstock

רוצים לשדרג את חווית הצפייה הביתית שלכם כשלצידכם קערת פופקורן מפנקת, בירה קרה, מסך ענק וסאונד איכותי, והכל במרחק נגיעה? כך תעשו זאת בכמה צעדים פשוטים

אוריה חביב

התחזית שלנו לשנים הקרובות צופה שנמשיך לבלות יותר זמן בבית, בין אם כי מגפת הקורונה לא באמת הסתיימה או כי פשוט גילינו שבילוי ביתי פשוט וכיפי זה כל מה שדרוש לנו. אם הכיף שלכם כולל צפייה בסרטים, סדרות, אירועי ספורט ותכני וידאו איכותיים אולי הגיעה העת להשתדרג במערכת קולנוע ביתית פרטית. איך תוכלו לעשות זאת בעצמכם? בדיוק לשם כך הכנו לכם את המדריך הבא. 

איך להקים מערכת קולנוע ביתית בכמה צעדים פשוטים?
קרדיט לתמונה: Shutterstock

הגדירו מסגרת תקציב

מחירה של מערכת קולנוע ביתית מתחיל בכמה אלפי שקלים ויכול להגיע גם לכמה עשרות אלפים. לפני שאתם מתחילים את השופינג, הגדירו את התקציב שאתם מקדישים לפרוייקט שכן זה יסייע לכם גם לבצע חיפוש ממוקד יותר. בתום כל הרכישות, בררו מול חברת הביטוח שבה רכשתם את ביטוח הדירה שברשותכם על קיומו של כיסוי ייעודי למערכות קול וטלוויזיות וזאת רק למקרה שבו המערכת תינזק או תיגנב במהלך פריצה לבית, כי למרות שממש כיף לבלות בו (ועוד יותר עם הקולנוע הביתי) – לפעמים כדאי גם לשאוף קצת אוויר מחוצה לו.

ערכו רשימת קניות ותכננו את התקציב

מערכת הקולנוע הביתית הנפוצה כוללת רמקולים, מגבר, קלט וידאו כלשהו דוגמת נגן DVD, קונסולת משחקים או מחשב וטלוויזיה – או מקרן ומסך. לפני שאתם רצים לקניות, בחנו את החפצים והמכשירים העומדים לרשותכם כשההמלצה הכללית היא להשתמש במוצרים בני אותו הדור כדי שיפיקו את המירב האחד מן השני.

בחירת מיקום

עוד לפני שאתם מבלים שעות בהשוואת דגמים ומחירים לציוד החדש, מומלץ מאוד לקבוע היכן הוא ימוקם. אחרי שתבדקו את גודל החדר ותסמנו את האזורים אשר בהם ימוקמו החלקים השונים של מערכת הקולנוע הביתית, זה יחסוך לכם עוגמת נפש פוטנציאלית ברכישת ציוד לא מתאים. בחנו את מספר שקעי החשמל ומיקומיהם וזכרו לוודא שיש ברשותכם מפצלי חשמל עם כבלים באורך המתאים. 

בחירת קלט וידאו

אם יש לכם בבית נגן DVD או נגן Blu-Ray, קונסולת משחקים מתקדמת או מתאם לטלוויזיה חכמה, תוכלו להשקיע יותר בציוד מקטגוריות אחרות. אם אין לכם אף אחד מאלו ואתם מתלבטים, אז רק רצינו שתדעו שב-2021, באופן עקרוני, הטלפון החכם שלכם יכול לשמש כקלט וידאו, כמו גם מחשב נייד וטאבלט. עם כל-כך הרבה תכנים לצפייה באיכות גבוהה במרשתת, שירותי סטרימינג ואולי אפילו אוסף הסרטים האישי שגובה למחשב או לענן, אין באמת הכרח לקנות חפץ חדש. אם ברשותכם מכשיר שכבר אין בו שימוש, תוכלו להשמיש אותו מחדש ולהפוך אותו למרכז המדיה הביתי. 

גודל המסך

חשוב לבחור מסך בגודל הנכון, כשהתשובה הנכונה משתנה גם ביחס לסוג המסך: 4K, HD וכדומה. כשאתם בוחנים טלוויזיות או מסכים למקרנים, חפשו אחר גודל המסך שיעניק לכם את האיכות הטובה ביותר למרחק בינו לצופים, כשאת נתוני המרחק תוכלו לקחת מהמדידות שערכתם בהתחלה.

אם אתם הולכים על שילוב של מקרן ומסך, אל תשכחו לבדוק גם את טווחי המקרן האופטימליים ביחס לקיר שעליו אתם מתכננים לקבוע את המסך. 

בחירת מערכת סאונד

אם אתם מחפשים חוויה מלאה עם מערכת סראונד, מינימום הציוד לו תזדקקו ליצירתה הוא שישה רמקולים שונים ומגבר (רסיבר). הנוסחה לסאונד המיטבי היא 5:1, והכוונה היא לחמישה רמקולים: שניים קדמיים ושניים אחוריים בצידי החדר, אחד מרכזי מתחת למסך שמולכם וסאב וופר אחד בפינה. אתם יכולים לבחור בין רמקולי רצפה בעלי סאונד מושלם שתופסים קצת מקום, רמקולי מדף באיכות מצויינת וניצול שטח חכם או רמקולי לוויין מינימליסטיים באיכות סאונד טובה. 

המגבר משמש כרכז לכל חלקי מערכת הקולנוע הביתי, כדי שתוכל לשלוט בכל הרכיבים המחוברים מבלי שתצטרכו לקום מהספה. בחרו מגבר בעל יציאות HDMI ו-HDMI2.2, עם תקשורת אלחוטית בתקני Bluetooth ו-Wi-Fi ואקוולייזר.  

מדריך זה הוא ממש טעימה על קצה המזלג, אבל אמור לעזור לכם להתחיל ולתכנן את מערכת הקולנוע הביתית שלכם. כשאתם צוללים למשימה, חפשו את הפיתרון הנכון ביותר לחלל שבו בחרתם להתמקם, קראו ביקורות של משתמשים על המוצרים שבהם אתם מתעניינים וגשו לחנות כדי לבדוק את אלו שאתם מתלבטים לגביהם. בדקו את הרמקולים עם שיר שאתם מכירים היטב כדי לבחון את איכותה שכן אחרי הכל, חלק זה במערכת הקולנוע ישמש אתכם גם להאזנה למוזיקה וככלל, קחו את הזמן לשם בדיקה יסודית כדי שתוכלו להתענג על מערכת קולנוע ביתית משלכם במשך שנים רבות.

בהצלחה!

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...