Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך "להגניב" ירקות לילדים סרבנים

איך "להגניב" ירקות לילדים סרבנים
קרדיט pixabay

ילדים רבים אינם חובבי ירקות ופירות ואף מסרבים לאכול אותם. אך פירות וירקות הם הכרחיים לתזונתם ולשמירה על גופם בריא ואיתן. לכן אספנו כמה טיפים מועילים איך תוכלו בכל זאת להגניב לקטנטנים שלכם ירקות ופירות.

הם רעבים? מצוין!

אם הילדים שלכם מגיעים לשולחן כשהם כבר ממש רעבים נצלו את הרגע והגישו להם ירקות חתוכים, סלט קצוץ ואפילו צלחת של מרק חם עם ניחוח נפלא. לאחר מכן הגישו להם את הארוחה. באופן כללי נמליץ "לסחוט" את הרעב עד תום ואז להגיש להם קערית עם חצאי עגבניות שרי, מקלוני גמבה, קולורבי או גזר וגם מלפפון ירוק לצד גבינה לבנה שיטבלו בה את הירקות.

בחבולות תעשו לכם מלחמה

מה שלא שם לא קיים! זה החוק! תוכלו להכניס לתוך מרקים רבים שלל ירקות ולטחון אותם היטב. הילדים שלכם יקבלו למשל מרק כתום שבתוכו מסתתרת דלעת נהדרת, עדשים כתומות ואפילו קישוא. כל מאכל שבו ניתן להחביא ירק הוא מבורך, למשל פשטידה, מאפינס, פנקייק, פיצה ביתית, רוטב בולונז, פירה מכל ירק ובכל גוון, קציצות ועוד כל מה שעולה על רוחכם ושהילדים לא ינחשו לעולם מה יש בו.

איזה צבע בא לי?

עוד שיטה נהדרת לגרום לקטנטנים לאכול היא על ידי רתימתם לבחור צבע אחד לכל יום ולאכול בו אוכל רק באותו גוון. למשל, ביום אדום: אוכלים קציצות ברוטב עגבניות, אורז אדום, גמבה, ותפוח עץ אדום. ביום ירוק: פשטידת קישוא וברוקולי, מלפפון ירוק ומלון וכן הלאה.

צורות בצרורות

ילדים נהנים מאוכל קטן ומעוצב. הם אוהבים ארוחות של פרצופים קטנים, למשל אפשר להכין פרצוף שהשיער שלו הוא חביתה מקושקשת, העיניים עשויות מגבינה לבנה עם מלפפונים ירוקים ואישוני זיתים, הפה עשוי מגמבה אדומה, על האוזניים יש עגילי זיתים גם כן, ועל השיער פפיון מגבינה צהובה. בנוסף תוכלו להכין להם קן לציפור, תחתכו פרוסה של לחם עם חותכן עוגיות במרכז ותעשו בה חור ובתוכה תשברו ביצה ותכינו להם ביצת עין בתוך הפרוסה. בנוסף תוכלו לחתוך שלל ירקות וגם פירות לחתיכות בצורות שונות בעזרת קורצנים וחותכנים של עוגיות בשלל צורות, שהם יוכלו להרכיב כארוחה ולאכול.

לא על התפוח אדמה לבדו

ילדים חובבי צ'יפס, זאת עובדה. אם אתם רוצים להרגיל אותם לגרסה בריאה יותר תוכלו להכין להם צ'יפס מבטטה ועדיף בתנור או במכשיר הנינג'ה אם יש ברשותכם. ואם כבר הפעלתם תנור והכנסתם ירקות תחתכו עוד כמה גמבות, גזרים וקישואים והכינו אנטיפסטי נהדר.

גם בגרסה המתוקה

לא רק ירקות צריך להחביא ולהגניב אלא גם פירות. דרך נהדרת לעשות זאת היא באמצעות שייקים. תוכלו לתת להם לבחור אילו פירות ירצו לשלב בתוך השייק שלהם ולתת להם לשתות אותו לרוויה. תוכלו להכין את השייק עם מים או חלב ואפילו עם מיץ תפוזים העיקר שיהיו בריאים! גם הג'לי המוכר והאהוב יוכל לסייע כאן תוכלו להחביא בתוכו חתיכות של פירות שונים, למשל שזיף בתוך ג'לי פטל, או תפוח בתוך ג'לי אננס וכדומה. אפילו אם אתם מגישים לילדים שלכם גלידה ביתית הקפידו לשלב אותה עם פירות טריים.

גם קפוא הולך

עונת הקיץ מביאה עימה ימים לוהטים שכל מה שאנחנו רוצים זה רק להתקרר ולהתרענן. תוכלו לעשות זאת באמצעות קרטיבים מפירות. תוכלו לסחוט פירות שונים כמו תפוחי עץ, תפוזים, מיץ גזר ולהקפיא אותם, וכשהילדים רוצים משהו מתוק לתת להם קרטיב פירות בריא וטעים.

מאפים של בריאות

עוד דבר שאפשר להכין לילדים על טהרת הבריאות הן עוגות ועוגיות בריאות. שלבו בתוך הבלילה אגוזים טחונים וגם טחינה גולמית והוסיפו אותם לכל דבר – פשטידות, פנקייקים, עוגות ועוד.

חם ומהביל, המרק תמיד מוביל

מרקים רבים משלבים מגוון רחב של ירקות. במסגרת הימים הצבעוניים שלכם תוכלו להכין גם מרקים לפי צבע – מרק בטטה הוא ליום כתום, מרק אפונה ליום ירוק, מרק עגבניות ליום אדום ומעל כל הטוב הזה פנקו אותם עם שקדי מרק או קרוטונים נהדרים מעשה ידיכם.

לסיכום זכרו כי יש שלל דרכים שבהם ניתן להחביא את הפירות והירקות ואפילו לרתום את הילדים לאכילתם. שתפו אותם, ספרו להם עד כמה ירקות ופירות הם בריאים, הראו להם שגם אתם אוכלים מהם ושמשו עבורם דוגמה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...