Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך להבטיח את הזכויות שלכם בעיזבון?

איך להבטיח את הזכויות שלכם בעיזבון?
קרדיט - Canva

בשנים האחרונות יותר אנשים מודעים לחשיבותה של צוואה חוקית שנערכת על פי כל הכללים. חשוב לערוך צוואה שמצייתת לחוקים ולא רק מבטאת את הרצון האמיתי שלכם כדי שלא יהיה מצב שבית המשפט יבטל אותה בגלל כשלים בעריכתה. למרות זאת, אנחנו שומעים לא פעם על סכסוכי ירושה למרות קיומה של צוואה כזאת ולמרות שהיא חוקית, משום שיש יורשים או טוענים לירושה שאינם משלימים איתה. זה מצב לא נעים שבו חייבים להיעזר בעורכי דין שמתמחים בתחום זה על מנת להוכיח שזה היה רצון המנוח או שאכן, לא נערכה צוואה חוקית וקיפחו אתכם בגלל זיוף או השפעה לא הוגנת. במקרים כאלה חייבים לפנות מיד לעזרה מקצועית של עורכי דין כדי לנהל את התיק מהשלב הראשון, כולל בדיקה של העובדות והבאת מומחים שיעידו מטעמכם, אם זה נחוץ. משרד עורכי דין רן רייכמן בעל ניסיון רב בעזרה ללקוחות שנקלעו למצוקה בענייני ירושה וצוואות שנמצאים במרכז סכסוכים משפחתיים.

הדדיות עד היום האחרון

בני זוג שעשו דרך ארוכה מגיעים בדרך כלל להסכמות הדדיות שמונעות מריבות ירושה, במיוחד אם יש ילדים או שמדובר בפרק ב' שבו יש ילדים קודמים לבני הזוג. כשמתאחדים מאהבה ומקימים משפחה חשוב לחשוב מראש גם על ענייני רכוש עד היום האחרון. המודעות הגוברת לסוגים שונים של צוואות הציפה גם את הנושא של צוואות הדדיות. צוואות כאלה מורישות לבן הזוג שנותר בחיים את הרכוש כפי שהחליטו עליו והצוואה תקפה אם אין שינויים כלשהם שמשנים את המצב מיסודו. במקרים כאלה חשוב לעשות את הדבר הנכון ולערוך צוואה מפורטת ככל האפשר כדי למנוע אי הבנות שנחשפות לאחר מכן בבית המשפט כאשר מערערים על הצוואה בנסיבות מסוימות.

לערוך צוואה שתשקף את רצונכם

כשיושבים ומסכמים את החיים שלכם ומה שיש לכם בנקודת זמן מסוימת מקבלים את התמונה המלאה לא רק של הנכסים הפיננסיים והפיזיים שלכם, אלא גם שיקוף נכון של המשפחה ושל מערכות היחסים שלכם. בזמן עריכת צוואה עורך הדין שלכם יבקש מכם לחשוב היטב על היום שאחרי, ולנסות להחליט כבר היום מה אתם רוצים שיקרה עם העיזבון שלכם. כדאי לגשת לזה בהרבה אמפתיה למשפחה והרבה הבנה שזה מה שיקבע גם את תמונת המצב הזאת כשלא תוכלו לשנות אותה יותר, ולכן זהו רגע האמת שבו אתם יכולים לומר ולהחליט כרצונכם באמת. משרד עורכי דין רן רייכמן נמצא אתכם ברגעים הרגישים והדיסקרטיים האלה כדי לייעץ לכם כיצד להתנהל בצורה הטובה ביותר שגם תבטיח את מתן צו הירושה ללא קרבות ירושה לאחר לכתכם.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...