Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך הופכים רעיון למוצר

איך הופכים רעיון למוצר
קרדיט: Pixabay.com

אנו חיים כיום בעולם מלא בהמצאות וחידושים אשר מתפתחים באופן יומיומי. אם בעבר הטכנולוגיה התפתחה בצורה איטית, הרי שכיום הקצב הואץ פי כמה וכמה. בכל יום שעובר ניתן למצוא פיתוח חדש בשוק, טכנולוגיה חדשה או מוצר חדש. היצירתיות חוצה גבולות ולא  מעט אנשים חושבים על רעיונות למוצרים חדשים שאותם ניתן לפתח ושהם יכולים להוסיף לעולם לא מעט יופי, תועלת או ייחודיות.

פיתוח מוצרים חדשים הולך ונעשה נגיש יותר לקהל הרחב וכל אדם יכול להמציא כיום רעיון למוצר ואף לייצר אותו בפועל וכל דבר יכול להוות השראה לרעיון חדש. חשוב מאוד להבין מהו התהליך שהופך רעיון טוב למוצר, טרם מתחילים.

קרדיט: Pixabay.com

גיוס כסף עבור המוצר

אם יש  לכם רעיון למוצר כלשהו, הדבר החשוב ביותר שעליכם להבין כבר בהתחלה הוא שתהליך פיתוח מוצר חדש איננו זול כלל. לעיתים קרובות היזם או היזמים יכולים לממן חלק מתהליך הייצור וזאת בשאיפה כלשהי שבעתיד הכסף שהושקע יחזור אליהם, אך כמובן שיהיה ליזמים צורך לחפש מקור מימון נוסף. ישנם יזמים שאינם יכולים לממן כלל את הפרויקט ועל כן, בין  אם אתם זקוקים למימון חלקי של הפרויקט ובין אם אתם זקוקים למימון מלא שלו, כדאי שתדעו שכיום ניתן למצוא קרנות שונות שמסייעות במימון פרויקטים טכנולוגיים. כמו כן, ניתן למצוא משקיעים פרטיים או שאפשר פשוט להשיג מימון לפרויקט באמצעות אתר גיוס להמונים.

כיצד בוחרים חברה לעיצוב ויצירת אב טיפוס?

פיתוח מוצר חדש כולל כמה תהליכים כאשר אחד המרכזיים הוא שלב בניית אבטיפוס ראשון למוצר למען בחינת התפקוד שלו בפועל, קבלת תקנים מתאימים וכן קבלת החלטות בנוגע לעיצוב ותכנון  מוצר ואישור המוכנות שלו לייצור המוני. מכיוון שאבטיפוס משמש כמעין ראייה לפרקטיות ולהיתכנות הטכנולוגית של המוצר וכן משמש למטרות הצגת המוצר בקרב רוכשים פוטנציאלים, משקיעים ועוד, חשוב להשקיע בבחירת  אנשי המקצוע הטובים ביותר שיסייעו לכם בשלב המדובר.

יש לבור בחברה מקצועית ומנוסה בתחום ייצור אב טיפוס. החברה צריכה להכיל צוות מקצועי הכולל מהנדסים ואף אמנים שיכולים לתרום את חלקם לבניית הדגם הראשוני ולעשות אתת העבודה הטובה ביותר.

כיצד בודקים את איכות המוצר לאחר האבטיפוס?

חשוב מאוד לבחון את איכות המוצר לאחר האבטיפוס בצורה הטובה ביותר. יש לבחון את גודל המוצר, משקלו, רמת הנוחות שלו ועוד. כמו כן, יש להתייחס לאופן הפעולה של המוצר, הצורה שלו, הרכיבים המכאניים והאלקטרוניים שלו, ליעילות שלו  ועוד. יש  לבצע מגוון בדיקות שונות לאבטיפוס כאשר הוא צריך לעבור את כל הבדיקות הנדרשות בהצלחה. כמו כן, על המוצר לעמוד ברגולציות ותקנים שונים בהתאם לדרישות של מוצר מסוגו כגון: תקנים רפואיים, תקנים צבאיים, תקנים בתחום התקשורת ועוד.

כיצד משווקים את המוצר?

עיצוב מוצר חדש הוא ללא ספק תהליך שדורש לא מעט השקעה טכנית, כלכלית ועוד. לאחר שמעבירים את המוצר משלב הפיתוח לייצור להמונים, הגיע הזמן לשווק אותו. חשוב לבצע תהליך שיווק למוצר חדש בצורה איכותית ומעמיקה. יש לבסס את השיווק על שלוש נקודות מרכזיות: בידול- כלומר, במה המוצר יהיה שונה מהמתחרים, מיצוב- עמדה תחרותית ביחס לאחרים בעיני הצרכנים וכן מיתוג- חיבור של ערכים ותפיסות עם המוצר אשר יהפכו אותו למותג.

חשוב מאוד לבצע מחקר שוק הנוגע לניתוח המוצר, יתרונות וחסרונות, מוצרים דומים ומתחרים, מיהו קהל היעד, מהם נקודות המכירה ועוד. לאחר מכן יש לבנות על בסיס המחקר המדובר אסטרטגיה הנוגעת לבידול ומיצוב. בהתאם לכך יש לבנות את זהות המותגית של המוצר ולאחר מכן, להתחיל בתקשורת שיווקית הכוללת: קמפיין, קידום מכירות, יחסי ציבור, פרסום הרלוונטי לצורך הטמעת הערכים של המוצר כמותג בתודעה הציבורית ועוד

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
בעל מקצוע תפקיד מרכזי בתהליך יישוב סכסוכים
עורך דין גישור ממלא תפקיד מרכזי בתהליך יישוב סכסוכים אלטרנטיבי...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
טיפולי מוסך לרכב חשמלי- מה חשוב לדעת?
רכב חשמלי הוא רכב שיש לו מגוון רחב של יתרונות...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...