Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך בונים תמהיל משכנתא

איך בונים תמהיל משכנתא
קרדיט - Canva

שוק המשכנתאות ידוע כתחרותי. מיד כאשר תתחילו לחפש משכנתא תקבלו הצעות מכל הבנקים וגם מכמה גורמים חוץ בנקאיים. כל בנק מנסה לשכנע אתכם שההצעה שלו הכי טובה ואתם לא יודעים איזה תמהיל משכנתא הכי מתאים לכם. את הבחירה הנכונה יש לבסס על הנתונים הפיננסיים שלכם, כושר ההשתכרות, סוג המשכנתא. הדרך הבטוחה והמהירה ביותר אל הלוואת משכנתא אופטימלית היא ליווי מקצועי של יועץ שמתמחה בסוג המשכנתא שאתם מבקשים לקבל. יש הבדל בין תמהיל משכנתא עבור דירה ראשונה, משכנתא לדירה להשקעה, משכנתא לעסקים, משכנתא למחיר למשתכן, משכנתא למסורבי בנקים ועוד.

איך מחשבים את סכום המשכנתא?

הצעד הראשון שלכם לקראת בניית תמהיל משכנתא הוא הגדרת ההון העצמי הקיים והסכום אותו אתם מבקשים לקבל במסגרת ההלוואה. התייעצות עם יועץ משכנתאות חיונית להתאמה של הסכומים לתקנות הבנקים. עבור משכנתא לדירה ראשונה אפשר יהיה לקבל מימון עד גובה של 75% משווי הנכס. משמעות הדבר היא שאתם זקוקים להון עצמי בגובה של 25% משווי הנכס. עבור משכנתא לדירה להשקעה אחוז המימון של הבנק יהיה עד 50%, אתם זקוקים להון עצמי משמעותי. השלב הבא יהיה קביעת גובה סכום ההחזר החודשי. גם כאן התייעצות עם יועץ משכנתא הכרחית לקביעת סכום שתצליחו לעמוד בו לאורך כל תקופת ההלוואה. חשוב לזכור שהלוואות משכנתא הן הלוואות ארוכות. כעת כאשר אתם יודעים איזה סכום צריכים וכמה אתם מסוגלים להחזיר בכל חודש נתקדם אל בניית תמהיל משכנתא ובחירת הבנק.

איך משיגים אישור מהבנק למשכנתא?

כל ההתנהלות שלכם מול הבנק מתועדת, לכל פעולה שאתם מבצעים עשויה להיות השפעה על הסיכויים שלכם לקבל אישור למשכנתא ועל התנאים. על כן, כדאי להימנע מכל הגשה של מסמכים ללא הנחייה של יועץ משכנתא פרטי. הסיכויים שלכם לקבל אישור לתמהיל משכנתא אופטימלי עולים כאשר אתם יודעים איך להציג את עצמכם, אלו נתונים להבליט ומה המשמעות של כל צעד. התנהלות נכונה תאפשר לכם לקבל ריבית נמוכה ותנאי החזר מקלים גם עבור משכנתא לבנייה עצמית של בית. היכולת לנהל משא ומתן עם הבנק ולדעת היכן אתם לא צריכים להתפשר שווה הרבה כסף.

אלו מסלולים של משכנתא יש?

ההבדלים בין תמהילי המשכנתא ניכרים בעיקר באופן בו מחושבת הריבית. 3 המרכיבים העיקריים של כל הלוואת משכנתא (גם משכנתא לבנייה עצמית) הם : סכום, תקופה, ריבית. המטרה שלכם היא התאמה בין המרכיבים של ההלוואה לבין היכולת הכלכלית שלכם. אתם מתבקשים לבחור בין מסלול עם סכום החזר חודשי קבוע לבין מסלול עם ריבית שמשתנה. בין אם אתם מחפשים משכנתא לעסקים ובין אם מדובר במשכנתא לרכישת דירה ראשונה – חשוב שתבינו מהי ריבית פריים וכיצד היא משפיעה עליכם.  מחפשים יועץ משכנתא סבלני? אוליבר רוס הוא גם יועץ משכנתא וגם מומחה לכלכלת משפחה, הנכם מוזמנים לייצור קשר להלוואת משכנתא בתנאים טובים ואיתור נכסים להשקעה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
ליהנות משוקולד נפלא בלי להרגיש יסורי מצפון
בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד אנשים הבוחרים לעבור לתזונה...
להחזיר את הגוף לאיזון באמצעות הרפואה הסינית
בעבר, כשהרפואה הסינית רק התחילה את דרכה בארץ, היו מעט...
מינוי אפוטרופוס- האם יש תחליף למהלך זה?
אפוטרופוס יכול להיות ממונה לאדם בוגר במספר מצבים. אחד מהם...
איך עו"ד לענייני ירושה מונע קיפוח?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד מבחינה משפטית, ולא רק:...
מהם העונשים האפשריים על עבירות כלכליות ואיך להימנע מהם?
הכלכלה היא מרכיב מרכזי בחיים המודרניים. בהתאם גם עבירות המוגדרות...
פינוי בינוי בבניין שלכם- למה אתם צריכים מפקח בניה
התחדשות עירונית או כפי שאנחנו רגילים לכנות את הפרויקטים הללו-...
מהו עורך דין הגירה ומתי נצטרך אותו
ההגירה היא תהליך מורכב ומרובה שלבים שיכול להיות מאתגר ומבלבל,...
כל מה שאתם צריכים לדעת על צ'ילרים
שמעתם פעם את המילה הזו? צ'ילרים הם מזגנים לא סטנדרטיים...
למה כדאי לעשות בדק בית לדירה שקונים במחיר למשתכן?
פרויקט מחיר למשתכן הוא יוזמה ממשלתית שמטרתה היא להפוך את...
איך מטפלים נכון באקנה אצל מבוגרים?
פצעי אקנה בעור הפנים בגיל מבוגר פוגעים באיכות החיים עם...