Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שר החינוך רפי פרץ בפתיחת שנת הלימודים בלוד: ערבות הדדית ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד

שר החינוך רפי פרץ בפתיחת שנת הלימודים בלוד: ערבות הדדית ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד
עיריית לוד

השר שמע סקירה מפי מנהלת ביה"ס, איילה קליין, על הצלחתו של ביה"ס ועל המהפכה שעבר בשנים האחרונות, משיעור זכאות לבגרות שעמד על ממוצע של 40% ב-2011/2 וטיפס ל-93% ב-2018, נתון אשר מציב את ביה"ס בצמרת התיכוניים במדינה, זאת לצד שיפור משמעותי במדדי האקלים הבית ספרי.

ערבות הדדית ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד
עיריית לוד

"זו קורת רוח גדולה מאוד לנו כאנשי משרד החינוך, לבוא לכאן ביום הראשון ללימודים ולראות כאן בי"ס מצוין שעושה עבודה טובה לקידום החינוך בעיר. מרשים מאוד מה שאני רואה כאן, ואני שמח מאוד על ההזדמנות להיות כאן, לאחר שהתארחתי כל השבת בלוד וראיתי כיצד ערך הערבות ההדדית מתקיים בלוד, הלכה למעשה", אמר השר פרץ והתייחס בדבריו לקהילת הגרעין התורני בלוד, לאחר הפיגוע הקשה בו נרצחה תושבת העיר, רנה שנרב הי"ד, "מצאתי כאן קהילה שבה כולם אחים, חברים, בגובה העיניים, נעזרים זה בזה".

בהתייחסו לערך המרכזי של החינוך אמר הרב פרץ: ״סובלנות היא חשובה אך ערבות הדדית היא הבסיס של העם. ערך הערבות ההדדית זו גולת הכותרת של החוסן החברתי, החינוכי וביטחוני שלנו במדינה, זהו הדגל שאנו צריכים להניף, שמחתי לשמוע על ההתקדמות של ביה"ס ועל הערכים שביה"ס מחנך אליהם. זה שאנחנו מצליחים להוציא תוצר חינוכי וערכי כל כך מובחר, זו ברכה גדולה מאוד, למנהלת, למורים, ובראש ובראשונה לתלמידים".

בשיחתו עם תלמידי בית הספר, אמר השר: ״במדינת ישראל לא תהיה תקרת זכוכית לאף ילד. אנחנו ניתן שוויון הזדמנויות לכולם. לא משנה איפה נולדת ולמי, מערכת החינוך צריכה לתת לך את הכלים להצליח בכל תחום שתרצה ורק השמיים הם הגבול״.

ערבות הדדית ושוויון הזדמנויות לכל תלמיד
עיריית לוד

נושא נוסף שעלה מצד התלמידים היה היחס לציונים. בעניין זה הדגיש השר: ״משרד החינוך אינו בית חרושת לציונים. אנחנו לא יצרני הציונים של מדינת ישראל. אנחנו קודם כל באים לחנך. לחנך זה להוציא תלמידים ממלכתיים יותר, מנהיגים יותר, ערכיים יותר, אכפתיים ופועלים יותר״.

בסיום דבריו אמר פרץ: ״בחינוך, אין תלמיד שלא מצטיין במשהו. וצריך להדגיש בכל ילד את הנקודה המיוחדת שלו, ואם מורה או מנהל לא מצליח לגעת בנקודה זו – הוא לא ראוי להיות בתפקידו. תלמיד צריך לומר – 'זה המורה שלי. זה המנהל שלי'. וזאת החברה שאנו צריכים. אתם מוציאים תוצר חשוב לחברה הישראלית. תרימו את הכבוד העצמי והדגל. תציבו רף ותעזרו לתלמיד להעביר את שרביט החינוך גם לדור הבא״.

בהתייחסו ללוד אמר השר לראש העיר: "אני מכיר היטב את העיר לוד ואני רואה אותה מתקדמת ומתקדמת ומתקדמת וכובשת את המקום שלה. בהצלחה!"

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...