אין ספק שרשת האינטרנט עשתה מהפכה גדולה בקשר שבין חברות גדולות לבין הלקוחות שלהן. אם זה התחיל עם חברות עסקיות ומסחריות רגילות הרי שעם הזמן גם הבנקים וחברות כרטיסי האשראי הצטרפו גם הם ויש לזה סיבה. חברות אלה, למרות הרגישות שאולי הן מתעסקות איתה, היו חייבות להתאים את עצמן לרוח התקופה ולאפשר פנייה מקוונת אליהן, כמו גם ביצוע פעולות בערוצים עצמאיים של הלקוחות. ללא ספק זה גם הוריד מהן לא מעט מהעומס. אתר האינטרנט שירות בקליק הוקם על מנת לסייע ללקוחות הרבים של החברות השונות למצוא את הדרכים הכי נוחות וקלות ליצור קשר עם החברות וכך לקבל את המענה שיהיה הכי דרוש להם תוך פרק זמן קצת ויעיל ככל האפשר. גם זה צו השעה ואכן חברות רבות משתדלות לעמוד בקריטריונים נוקשים של שירות לקוחות מקוון.

איך זה עובד עם חברות אשראי?
כאמור, גם החברות שמנפיקות את כרטיסי האשראי מחויבות לתת מענה ושירות מקוונים. הן מסתמכות על פרוטוקולי אבטחה מהמחמירים שקיימים וכך יכולות ליצור לגולשים והלקוחות שלהן אזורים אישיים באתר האינטרנט וכך לבצע פעולות באופן עצמאי או לקבל את המידע הדרוש להם. מקס שירות לקוחות למשל, הוא אתר שגם אפשר לקבל בו מידע כללי על כרטיס האשראי, על התנאים השונים להנפקה והצטרפות וגם כמובן הסוגים השונים של הכרטיסים הקיימים. אי אפשר להחריג את חברות האשראי ולהשאיר מחוץ לאינטרנט את השירותים שהן צריכות לתת ללקוחות שלהן ולכן יש חשיבות לנוחות הגישה למערכי שירות הלקוחות. גם את הפרטים של מקס אפשר למצוא באתר של השירות בקליק ולא בכדי, שהרי מדובר בחרה גדולה, בין המובילות בארץ שיש לה אינספור לקוחות שלבטח צריכים מדי פעם לקבל שירות ומענה ורוצים למצוא לשם כך את הדרך הכי טובה ונוחה עבורם.
ריבוי דרכי יצירת קשר
גם זה יתרון גדול של תקופת רשת האינטרנט – ריבוי הדרכים למצוא את המענה הכי נכון, מדויק ויעיל של מערך שירות הלקוחות. דרך האתר של השירות בקליק אפשר למצוא קיצורי דרך שלוקחים את הגולש בדיוק למחלקה הנכונה או הנציג שיהיה הכי נכון ומתאים לתת את המענה הדרוש ולכן כדאי מאד לפנות לאתר הזה לפני שמחפשים כל דרך אחרת ליצור קשר. מובטח שדרך האתר הזה לא מבזבזים זמן ובוודאי שלא ממתינים הרבה זמן בשיחת טלפון. קיצור הדרך ייקח את הגולש ישירות לעמוד שבו הוא יוכל לכתוב הודעה, לשלוח הודעת דואר אלקטרוני, לשוחח בצ'אט עם נציג או אפילו לקבל מענה דרך עמוד מרוכז של שאלות ותשובות. בשורה התחתונה המטרה תושג והיא קבלת המענה הטוב והיעיל ביותר שהלקוח צריך באותו הרגע.