Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רעיונות למתכונים לסוף שבוע

רעיונות למתכונים לסוף שבוע
קרדיט: CANVA

סוף השבוע הוא בהחלט זמן מיוחד לכל בני המשפחה. מדובר על זמן משפחתי, רגוע ושליו, הפוגה נעימה בסופו של שבוע תובעני. אין ספק שאין דבר מהנה יותר בסוף השבוע מלאכול אוכל ביתי וטוב ואכן, רבים עומלים כבר מיום חמישי על הכנת אוכל מגוון, טעים ומיוחד עבור כל בני המשפחה. בין אם אתם שומרי מסורת ובין אם אינכם שומרי מסורת, ארוחות שישי ושבת הם דבר שכמעט כל משפחה אוהבת.

לשבת עם כל בני המשפחה סביב השולחן, לדבר ולאכול אוכל טעים, ליצור חוויות משפחתיות נעימות ועוד.

איזה מנות ומתכונים מתאימים לארוחת שישי?

ארוחת שישי היא ארוחה שיכולה להיות מורכבת מלא מעט מתכונים, יחד עם זאת ישנן מנות המאפיינות יותר את ארוחת שישי. לרוב משלבים גם בין מנה בשרית, פחמימה וירק וגם בין מנת דג. לעיתים מגישים את שתי המנות אחת אחר השנייה ולעיתים ניתנת האופציה לבחור בין מנת דג לבין מנה בשרית לבני המשפחה. כך או כך, הארוחות של ערב שישי מבוססות על תבשילים עשירים וטעימים. ניתן להכין מגוון סוגי דגים בסגנונות בישול שונים כגון: דג מרוקאי, ניתן להכין דג בתנור או דג עם טוויסט מיוחד שיעניק לכולם טעם טוב. כמו כן, ניתן להכין מנות מסורתיות של כל עדה לערב שבת כגון: קוסקוס עם מרק ירקות ייעודי ועוד.

איזה מנות ומתכונים מתאימים לארוחת שבת?

ארוחת שבת בניגוד לארוחת שישי, נערכת בשעות הבוקר המאוחרות או בצהרי היום. ישנם אנשים שבוחרים באופי קליל יותר לארוחה זאת. לא מעט מהם בוחרים לאכול מאכלים חלביים. אם לא אוכלים חלבי לרוב מכינים תבשילים קלילים כגון: עוף עם תפוחי אדמה בתנור או מאפים שונים ופשטידות. ישנם כאלה שמעדיפים לאכול דווקא דג ועל כן הם מכינים דג בתנור בצירוף של פחמימה וירק כגון: דג עם תפוחי אדמה וירקות ועוד. לרוב הסגנון של ארוחת שבת יהיה פחות כבד מארוחת שישי ולרוב גם תהיה מנה אחת בלבד בצירוף הרבה סלטים חיים.

קרדיט: CANVA

רעיונות למתכונים מיוחדים לשבת

אם אתם מחפשים מתכונים מיוחדים לשבת, הנה כמה מתכונים שיעניקו לכם את האפשרות ליהנות מאוכל משובח וטעים בשבת, שישאיר לכם טעם של עוד:

תפוחי אדמה בתנור עם שאלוט ועשבי תיבול:

הרכיבים הנדרשים ל4 מנות הם: חבילה של תפוחי אדמה למיקרו או תפוחי אדמה קטנטנים, 4 כפות שמן זית, כפית של דבש, גבעול רוזמרין קצוץ ד', 4 שיני שום קצוצות, מלח, פלפל שחור גרוס טרי, רבע של צרור פטרוזיליה קצוצה, 2 כפות מיץ לימון או ליים.

כיצד מכינים?

יש לבשל את תפוחי האדמה 10 דקות במיקרו עד שהם מתרככים. לאחר מכן יש לחצות אותם לחצאים לאורך. את התנור יש לחמם ל200 מעלות, לשים בקערה את כל החומרים לרבות תפוחי האדמה ובצלצלי השאלוט, לערבב הכל ולאחר מכן לעביר את התבנית מלבנית ולאפות כחצי שעה עד שתפוחי האדמה מתחילים להזהיב. מדובר על תוספת נפלאה לכל ארוחה שבהחלט כדאי לנסות.

דג בלימון כבוש, עגבניות לחות ועשבי תיבול

מדובר על מתכון שמתאים גם לערב שישי וגם לארוחת שבת כאשר השילוב ההרמוני בין המרכיבים הללו יוצר מנה מושלמת. הנה רכיבים ל4 מנות:

4 פילטים של דג ים כלשהו, כוס מים, חצי כוס שמן זית, כף של רסק עגבניות, כפית פפריקה, 3 פלפלים אדומים חתוכים לרצועות, פלפל ירוק חריף, חבילה של עגבניות לחות עם או בלי עשבי תיבול, צרור של כוסברה קצוצה, 2 כפות לימון כבוש, מלח.

כיצד מכינים?

מערבבים בקערה את השמן, המים, רסק העגבניות, הפפריקה וכל שאר התבלינים. בסיר שטוח ורחב מניחים את הדגים ומפזרים מעליהם את הכוסברה. כמו כן, מניחים את הלימון הכבוש ואת שיני השום בין הדגים ומוסיפים לסיר חצי כוס מים ומלח. לאחר שמביאים לרתיחה מנמיכים את האש לאש בינונית ונותנים לדג להתבשל כ10 דקות. לאחר מכן שופכים על הדג את התערובת שהוכנה מראש, מזיזים את הסיר מצד לצד ומוודאים כי הרוטב מכסה את הדגים היטב. מכסים את הסיר ומבשלים עוד 10 דקות.

 

 

 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...