Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קריירה מאחורי הקלעים של הרפואה

קריירה מאחורי הקלעים של הרפואה
קרדיט לתמונה: PIXABAY

מערכת הבריאות בישראל נחשבת לאחת הטובות, המתקדמות והיעילות ביותר ברחבי העולם, וגם בארגון ה-OECD היא ממוקמת בצמרת במדדי איכות ועלות מול תועלת. שירותי הרפואה בישראל מוסדרים בתוך מסגרת ענפה יחסית של חוקים ותקנות להסדרת פעילות מערכת הבריאות, בעיקר באמצעות חוק ביטוח בריאות ממלכתי, חוק זכויות החולה ופקודת העם המנדטורית.

בתוך כך, מאחורי הקלעים של שירותי הרפואה במדינת ישראל יש תחומים נוספים ההולכים ומתפתחים בקצב מואץ, בעיקר בתחומי מחקר ופיתוח הרלוונטיים בין השאר לתעשיית ההייטק המקומית. ישראל ניצבת בחזית הטכנולוגית ויש בה חברות הייטק וחברות הזנק רבות המתמחות בפיתוח מכשור רפואי חדשני ומתקדם טכנולוגית. לכן, יש ביקוש גבוה לבוגרי הנדסאי מכשור רפואי, ויש שפע עבודה בתחום זה וניתן לפתח קריירה מעניינת ומתגמלת.

מה קורה מאחורי הקלעים?

פני הרפואה בארץ ובכל העולם משתנים מקצה לקצה בעקבות הפיתוח בתחום המכשור הרפואי. זהו תחום מפותח מאוד בישראל שמספק שלל חידושים טכנולוגיים ובשורות טובות עבור מטופלים וצוותים רפואיים. יש מאות יזמים וחברות בישראל הפועלים לקידום עולם הרפואה, בדגש על פיתוח מכשור וציוד רפואי עם חידושים טכנולוגיים, ומעמדה של ישראל בתחום זה הוביל לכך שגם במגזין הכלכלי הידוע פורבס התייחסו לכך ובדירוג של רשימת 10 הסטארט-אפים המובילים בתחום הרפואה, יש לישראל 6 נציגות.

כדאי לדעת כי חברות המכשור הרפואי בישראל מפתחות פתרונות ומוצרים טכנולוגיים חדישים הממלאים תפקיד מרכזי וחיוני בשירותי הרפואה, אלו טכנולוגיות חדשניות המותאמות לצורכי הרפואיים העדכניים שטרם נענו, וסטארט-אפים בארץ מתמחים בין השאר בפיתוח מכשירים רפואיים לתחומי רפואה כמו כירורגיה, אונקולוגיה, אורתופדיה, פנימית, עיניים, פלסטיקה, אבחון, הדמיה רפואית ועוד.

חשוב לציין כי פיתוח מכשור רפואי נחשב למשימה מורכבת וחברות ההייטק המתמחות בתחום זה מתמודדות עם אתגרים רבים, החל באיתור הרעיון לציוד או למכשיר רפואי חדש ועד קבלת האישורים הרגולטוריים כמו אישור של מנהל המזון והתרופות באמריקאי (ארגון ה-FDA). המכשור הרפואי חייב לענות על הצורך של כל השחקנים בעולם הרפואה, כלומר רופאים, מטופלים, אחים ואחיות, קלינאים, חברות ביטוח וכד'.

לימודי הנדסאי מכשור רפואי

כדי לפתח קריירה בעולם הרפואה מבלי ללמוד לתואר ד"ר לרפואה או לתואר ראשון בסיעוד, צעירים וצעירות יכולים ללמוד הנדסאי מכשור רפואי. בסיום הלימודים הם נחטפים לעבודה ויכולים ליהנות משפע אפשרויות תעסוקה ומקריירה יציבה ומובטחת לאורך שנים במערכת הבריאות או בהייטק.

מסלול הלימודים לדיפלומת הנדסאי מכשור רפואי אורך שנתיים בלבד (4 סמסטרים), ובנוסף הסטודנטים נדרשים לעבור התמחות מעשית (סטאז') על מכשיר רפואי, כאשר התמחות לכל מכשיר אורכת כ- 5 חודשים. תוכנית הלימודים מעניינת ורב תחומית, במסגרתה לומדים מקצועות בסיס ויסוד כמו מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית, כימיה, ביוכימיה, ביולוגיה של התא, פיזיולוגיה ואנטומיה (אדם), פרמקולוגיה, אתיקה בעולם הרפואה ועוד.

בנוסף לזאת, תוכנית הלימודים כוללת קורסים העוסקים בחידושים מחקריים ובהתפתחות הרפואה והטכנולוגיה, לכן לומדים גם קורסים לתחזוקת ולתפעול ציוד ומכשירים רפואיים חדישים. הלימודים מעניקים את כל הידע והניסיון הדרושים לתפעול ולתחזוקה של המכשור הרפואי ולהיבטים כמו הכנת הציוד והיחס למטופלים במהלך הבדיקות והטיפולים.

בוגרי המחלקה זוכים לשתי תעודות יוקרתיות המהוות מקפצה לקריירה. הבוגרים מקבלים תעודת טכנולוג רפואי בסיום ההתנסות המעשית וההתמחות הקלינית על מכשיר רפואי כלשהו, ובנוסף הם מקבלים תואר טכנולוגי יוקרתי מטעם מה"ט, כלומר דיפלומה של הנדסאי מכשור רפואי.

מה השכר של הנדסאי מכשור רפואי?

קרדיט לתמונה: PIXABAY
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...