חניון הוא פתרון נהדר למצוקת החניה שגדלה בשנים האחרונות בארץ. כולנו מכירים את תחושת התסכול שנובעת מחיפושי חניה ותמיד טוב שיש חניון זמין להחנות בו. הבעיה מתחילה כאשר חניונים מתוכננים ונבנים בצורה כזו שתתאפשר בה חניה של כמות מקסימלית של רכבים מה שגורם לעומס בחניון, חסימה של דרכי גישה, תנועה ערה בתוך מעברים צרים ועוד מצבים שעלולים לגרום לתאונות ופגיעה בהולכי רגל. לכן ציוד בטיחות לחניונים נחוץ בכל חניון בין אם מדובר בחניה פרטית ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בחניה ציבורית.
באיזה ציוד בטיחות לחניונים כדאי לאבזר את החניון?
ובכן, ציוד בטיחות לחניונים כולל בתוכו המון מוצרים שלכל אחד תפקיד משלו והתקנה שלו יכולה לסייע בהפחתת תאונות בחניון ואף למנוע פגיעה בחיי אדם.
תחילה נדבר על שדה הראייה המצומצם שיש בחניון וזה בגלל צפיפות הרכבים במבנה קטן וחסימה של דרכי גישה ראשיות בחניון. על מנת להגדיל את שדה הראייה בחניון מומלץ להתקין מראות פנורמיות. אותן מראות בעצם מגדילות את טווח הראייה בזכות החזית הקמורה שלהן וניתן לראות אותן בעוד מקומות מלבד חניונים, כגון צמתים, שטחים פתוחים ואף בחנויות.
עוד מוצר שלוקח חלק בציוד בטיחות לחניונים הוא פסי האטה. פסי האטה מוכרים לנו לרוב מדרכים עירוניות אך פסי האטה בחניונים חשובים ונחוצים לא פחות. לנהגים בחניון יש נטייה לחשוב שהם היחידים שנוהגים בין כל המכוניות החונות, ומרשים לעצמם לנהוג במהירות גבוהה שמסכנת נהגים אחרים וגרוע מכך את הולכי הרגל. כשמדובר בחניון מקורה, לרוב הוא יהיה גם חשוך מה שמגביל את ראייתו של הנהג, לכן חייב למנוע נהיגה מהירה ומסוכנת בתוך החניון. דבר זה אפשרי בעזרת פסי האטה אשר מגבילים את מהירות הנסיעה למהירויות שונות לפי הצורך.
מוצר נוסף שניתקל בו ברוב החניונים הוא מחסום דוקרנים. מחסום דוקרנים יהיה מותקן ביציאה מהחניון וזה משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא על מנת למנוע כניסה של רכבים מבלי לשלם תשלום על השימוש בחניון. הסיבה השני היא מסיבה בטחונית. כפי שכולנו יודעים אין היום מבנה ציבורי או חניון שבו אין שומר בכניסה, כך בעצם מחסום הדוקרנים מונע כניסה לחניון מבלי לעבור בדיקה בטחונית אצל השומר.
לסיכום
במאמר זה דברנו על ציוד בטיחות לחניונים ממש על קצה המזלג, הרשימה עוד ארוכה חשובה וחיונית לכל חניון שקיים וחניון בתכנון כגון מעצורי חניה, שומרי חניה, עמודי חסימה ועוד.