Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

על הסוגים השונים של ניתוחי לייזר בעיניים, ואיך תבחרו את האחד שמתאים לכם

על הסוגים השונים של ניתוחי לייזר בעיניים, ואיך תבחרו את האחד שמתאים לכם
credit Deposit Photos

ניתוח עיניים בלייזר הוא סוג של ניתוח שבירה שמטרתו לתקן בעיות ראייה שונות, לרבות קוצר ראייה, רוחק ראייה ואסטיגמציה. הוא משתמש בלייזר כדי לעצב מחדש את הקרנית, השכבה השקופה המכסה את החלק הקדמי של העין, על מנת לשפר את האופן שבו הוא ממקד את האור ברשתית. ניתוח עיניים בלייזר הוא הליך בטוח ויעיל, אך חשוב להבין כי ישנם סוגים שונים של ניתוחי עיניים בלייזר, לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. במאמר זה נסקור את הסוגים הנפוצים ביותר של ניתוחי עיניים בלייזר וכיצד לבחור את הניתוח המתאים לך. כך תבינו טוב יותר את ההשפעה על העיגול מסביב לאישון.

LASIK (Keratomileusis בסיוע בלייזר)

LASIK הוא הסוג הנפוץ ביותר של ניתוח לייזר בעיניים, עם מיליוני הליכים המבוצעים מדי שנה. זה כרוך ביצירת דש דק בקרנית באמצעות לייזר מיקרוקרטום או femtosecond, הרמתו למעלה, ולאחר מכן שימוש בלייזר שני כדי לעצב מחדש את הרקמה הבסיסית. לאחר מכן ממקמים את הדש מחדש ומשאירים אותו להחלמה באופן טבעי. לאסיק הוא הליך מהיר וללא כאבים, עם אחוזי הצלחה גבוהים וזמן החלמה קצר. זה מתאים לרוב האנשים עם בעיות ראייה קלות עד בינוניות וקרנית עבה מספיק. עם זאת, זה לא מומלץ לאנשים עם קרנית דקה או מצבים רפואיים מסוימים, כגון הפרעות אוטואימוניות או סוכרת לא יציבה.

PRK

PRK הוא סוג ישן יותר של ניתוח לייזר בעיניים שקדם לאסיק. זה כולל הסרת שכבת פני השטח של הקרנית, הנקראת אפיתל, באמצעות לייזר או מברשת, ולאחר מכן שימוש בלייזר כדי לעצב מחדש את הרקמה הבסיסית. לאחר מכן האפיתל צומח מחדש באופן טבעי במהלך הימים הקרובים. PRK הוא פחות פולשני מ-LASIK ויכול להיות אופציה טובה יותר עבור אנשים עם קרניות דקות, עיניים יבשות או מצבים אחרים שהופכים אותם ללא מתאימים לאסיק. עם זאת, ל-PRK זמן החלמה ארוך יותר מאשר לאסיק, עם יותר אי נוחות וראייה מטושטשת במהלך תהליך הריפוי.

LASEK (Laser Epithelial Keratomileusis)

LASEK היא הכלאה של LASIK ו- PRK, שנועדה לשלב את היתרונות של שני ההליכים. זה כרוך ביצירת דש דק בקרנית באמצעות תמיסה של אלכוהול, הרמתו למעלה, ולאחר מכן שימוש בלייזר כדי לעצב מחדש את הרקמה הבסיסית. לאחר מכן ממקמים את הדש מחדש ועדשת מגע רכה מונחת על גבי כדי להגן עליו בזמן שהוא מרפא. LASEK היא אופציה טובה לאנשים עם קרנית דקה או מצבים אחרים שהופכים אותם לא מתאימים ל-LASIK, אבל שרוצים זמן החלמה קצר יותר מאשר PRK. עם זאת, ל- LASEK יש סיכון גבוה יותר לסיבוכים מאשר ל- LASIK או PRK, כגון זיהום או אובך בקרנית.

SMILE (חילוץ עדשת חתך קטן)

SMILE הוא סוג חדש יותר של ניתוח לייזר בעיניים שפותח להיות פחות פולשני מ-LASIK. זה כרוך ביצירת חתך קטן בקרנית באמצעות לייזר femtosecond, ולאחר מכן שימוש באותו לייזר כדי להסיר פיסת רקמה קטנה, הנקראת עדשה, מהקרנית. זה מעצב מחדש את הקרנית ומשפר את האופן שבו היא ממקדת אור ברשתית. החתך כל כך קטן שלא נוצר דש, והקרנית נשארת יציבה יותר לאחר ההליך. SMILE היא אפשרות טובה עבור אנשים עם קוצר ראייה קל עד בינוני, אך היא אינה מתאימה לאנשים עם רוחק ראייה, אסטיגמציה או קוצר ראייה חמור

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...