Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מנות דגים שכולם אוהבים

מנות דגים שכולם אוהבים
קרדיט PIXABAY

אין ספק שמנות דגים הן בין המנות האהובות ביותר ויכולות להתאים בול לארוחת ערב ביתית, ארוחה חגיגית ולמגוון מטרות נוספות. יש המון מנות דגים ממגוון מקומות בעולם והן לרוב מככבות בכל תפריט שמכבד את עצמו. בישראל, מדינה הנמצאת לחופי הים התיכון מנות דגים הן פופולריות ביותר ואף ניתן לשמור על טריות מרבית בהכנתן. יחד עם זאת, אין זה אומר שחייבים להיצמד למנות מהמטבח הים תיכוני, ניתן גם בישראל להכין מנות דגים מרחבי העולם ולעשות זאת בצורה מעולה. הנה הצעות ששווה לגזור ולשמור לארוחת הערב הבאה שתרצו להשקיע בעצמכם.

סושי

המאכל היפני המסורתי העשוי מאורז, אצות, ירקות ודגים נאים. הדגים בהם לרוב משתמשים בסושי הם סלמון, טונה או מקרל. ניתן להכין סושי במטבח הביתי באמצעות שימוש בציוד כמו מחצלות סושי ורכישת מספר חומרי גלם. ערב סושי ביתי זו הזדמנות נפלאה לאירוח מושקע במיוחד וניתן אף להכין שלל  סוגי רטבים המבוססים על המטבח האסייתי ועל טעמי הסויה והטריאקי. בערב סושי ביתי יש הזדמנות להשקיע בתוספות כמו גבינת עזים, טופו, בטטה בטמפורה ועוד המון אופציות מקוריות שלא תמיד מקבלים בסושיות. מדובר באופציה לא שגרתית לשימוש בדגים, אך כזו שהפופולריות שלה בכל העולם הופכת אותה לאופציה בטוחה לאירוח ביתי נהדר.

פיש אנד צ'יפס

המנה הבריטית המפורסמת היא עוד הזדמנות להכין דגים וליהנות מארוחה טעימה, קלילה ומטוגנת במיוחד. הדג המקובל לשימוש במנה זו הוא דג בקלה. אם תרצו להיצמד למסורת האנגלית תוכלו להכין רוטב טרטר משובח ולהרגיש שאתם בחוץ לארץ. מנת פיש אנד צ'יפס היא מנת רחוב קלילה ומתאימה לארוחה ביתית באווירה מותאמת ולא מכובדת במיוחד. אם תרצו להשקיע תוכלו להכין מגוון סוגי רטבים המבוססים על מיונז וחרדל שיחמיאו לדגים ולצ'יפס. זו ההזדמנות לארוחה במרחב הביתי שתדמה הליכה קלילה בטיילת ובחוף הים.

סביצ'ה

מנת הדג הנא הזו מגיעה מפרו וצברה פופולריות בכל רחבי העולם. מדובר במנה איכותית ומרשימה במיוחד כמנה ראשונה מרעננת וקלילה. הדרך המקובלת להכין מנה זו היא עם שימוש ברוטב הדרים שמעניק טעמים חמצמצים ומרעננים ששומרים על טריות הדג. הדג המקובל לשימוש במנה זו הוא מוסר ים. ניתן לתבל עם טעמים עזים וחריפים כמו כוסברה, צ'ילי, פלפל חריף ועוד.

סלמון בתנור

מנת סלמון בתנור אינה משויכת לאף מדינה באופן ספציפי וניתן להכריז עליה כמנת דג שאהובה ברחבי העולם ומשתייכת למגוון מטבחים. כדי להגיע למקסימום טעמים מומלץ להכין מרינדה ולהשרות את הדג במשך מספר שעות. האופציות למרינדה רבות ומגוונות, ניתן להשרות ברוטב המבוסס על חרדל ודבש, רוטב המבוסס על סויה ותיבול אסייתי, מרינדת עשבי תיבול ושלל אופציות נוספות. סלמון בתנור שהושרה במרינדה סופג המון טעמים ושומר על מרקם רך מבפנים וקריספי מבחוץ. התוספות המומלצות בצד תלויות כמובן באופי המרינדה ובאופי הארוחה. תפוחי אדמה וירקות בתנור הן תוספות שמחמיאות לדג סלמון.

פאייה

אם מתחשק לכם להפציץ עם מנה ספרדית מחממת ובלתי נשכחת, פאייה זו ההזדמנות להפגין את העושר והתחכום הקולינרי שלכם. פאייה היא מנת אורז ספרדית מסורתית הכוללת לרוב דגים, במיוחד באזורי החוף של ספרד. פאייה פירות ים כוללת שילוב של דגים, כגון שרימפס, מולים, צדפות, ולפעמים פילה של קלמארי או דגים, מבושלים עם אורז, זעפרן, ירקות ותבלינים. זו ארוחה תוססת ומלאת טעמים המתבשלת יחד בסיר אחד ונחשבת למנה חגיגית במיוחד, בייחוד בהגשה המסורתית המקובלת, שבה מוגשת המנה במחבת גדולה אחת לחלוקה. ניתן כמובן להכין את המנה בגרסה כשרה ללא שימוש בפירות ים, אלא רק בשימוש במגוון סוגי דגים המתבשלים יחד על מצע אורז. המנה מזכירה טעמי ים מלוחים ומומלץ להוסיף אליה ירקות שיספגו את הטעמים הייחודיים.

בכל מנת דגים שלא תבחרו זכרו כי הדרך להצלחה קשורה לבחירת חומרי הגלם. בייחוד במנות דגים ישנה חשיבות ניכרת בבחירת חומרי גלם טריים, רצוי כאלה שלא הוקפאו, אלא נרכשו באותו יום. בתיבול הדגים זכרו כי שמירה על קו אחיד בארוחה מבטיחה הצלחה קולינרית ניכרת ויוצרת ארוחה ברמה גבוהה יותר ומבטיחה הצלחה באירוח. כדאי להתאים את התוספות למנת הדג הנבחרה ולהשקיע במחשבה מאחורי כלל הפרטים מלבד מנת הדג, שיהיה בתיאבון!

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...