ימי הקורונה הכניסו את מדינת ישראל לשגרת חירום במכלול נושאים, כאשר תחום החינוך קיבל זרקור מיוחד – לתלמידים הרבים ששהו בביתם, ללא יציאה למסגרות הלימודים.
בטרם החזרת מערכת החינוך לפעילות מלאה, התארגן בלוד מיזם חשוב, פרי שיתוף הפעולה בין הסטודנטים ותלמידי המכינה בלוד, ובתיאום אגף החינוך בעירייה, הושק פרויקט "אמץ תלמיד" שמטרתו היא קשר בין תלמידים לבין סטודנטים בעיר, ועד כה נרשמו כ-100 חיבורים מוצלחים.
חגית קווה, קב"סית באגף החינוך בלוד, העומדת מאחורי המיזם: "במסגרת הפרויקט, הסטודנטים שמתגוררים בעיר יוצרים קשר עם תלמידים מבתי הספר שבעיר לתגבור לימודי, שיחות אישיות וכדומה".
קווה הוסיפה: "חשבנו כיצד ניתן למנף את הידע של הסטודנטים הבוגרים בכך שיוכלו להעביר זאת לדור הצעיר ואף לתמוך בהם מעבר לתחום הלימודי. לפעמים, שיחה אישית בין בוגר לצעיר יכולה לתרום לרמה הלימודית של התלמיד, ולהעניק לו תחושה אישית טובה".