Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחפשים אחר תרופות לירידה במשקל שבאמת עוזרות? הנה 5 תרופות ששווה לכם להכיר

מחפשים אחר תרופות לירידה במשקל שבאמת עוזרות? הנה 5 תרופות ששווה לכם להכיר
credit unsplash.com

כולנו מעוניינים להתחטב מעט ולשדרג את הגזרה, אך מי שמוגדרים כסובלים ממשקל עודף או השמנת יתר, זקוקים לתמיכה רפואית ותרופתית כדי להפחית משמעותית ממשקל הגוף ולשמור על התוצאות לטווח הארוך. אז באילו תרופות לירידה במשקל מומלץ להשתמש? הנה 5 המלצות מקצועיות שכדאי לבדוק את התאמתן מול הרופא המטפל:

נעים להכיר: תרופות מרשם לירידה משמעותית ובטוחה במשקל

זריקת הרזיה סקסנדה

סקסנדה (®Saxenda) היא תרופת הרזיה הניתנת כזריקה ובמרשם רופא ורשומה כיום כזריקה היחידה בישראל המאושרת לטיפול בהשמנת יתר. זאת להבדיל מקבלת תרופות לירידה במשקל הניתנות גם כן בזריקה, אך שמאושרות לשימוש בקרב חולי סוכרת סוג 2 בלבד.

את סקסנדה מזריקים אחת ליום לאזור הבטן, הירך או הזרוע והיא צפויה להשפיע על מנגנון הרעב והשובע, תוך שהיא מפחיתה ברעב ומאטה את קצב התרוקנות הקיבה, איתם יופחתו באופן טבעי (אצל חלק מהמטופלים) גם החשקים למאכלים שומניים, מתוקים ומלוחים.

כמוסת הרזיה קסניקל 

קסניקל (®Xenical) ניתנת גם היא במרשם רופא ונטילתה מתרחשת מדי יום, אחרי או במהלך ארוחה שומנית. התרופה משפיעה על ספיגת השומנים בגוף, כך שהיא צפויה לנטרל כ-30% מספיגת השומנים שיופרשו מהגוף בצואה. עיקרון זה מאפשר להשיג הפחתה יעילה במשקל לאורך זמן ולצמצם בפועל את הצריכה הקלורית.

כדאי גם לציין שקסניקל נמצאה יעילה לטיפול בקרב מתבגרים בין הגילאים 12-16 הסובלים מהשמנת יתר ועל כן היא נכללת בקבוצת תרופות לירידה במשקל לישראל המאושרות לשימוש החל מגיל 12.

כמוסת הרזיה רזין 

רזין (®Razin) הם כדורים לירידה במשקל הנחשבים לוותיקים מאוד (מאז שנת 1966) ואותם נוטלים אחת ביום על קיבה ריקה, כמובן בכפוף למרשם רופא מגיל 16 ועד לגיל 65. כדורי רזין מסייעים לדיכוי התיאבון והגברת תחושת השובע, באמצעות חומר פעיל בשם "פנטרמין", המשחרר נוראדרנלין באזור ההיפותלמוס במוח. חומר זה מצוי גם בתרופה מוכרת נוספת בשם קסימיה.

כמוסת הרזיה לומיירה

לומיירה (™Lomaira) כרוכה במרשם רפואי ובאישור מיוחד ממשרד הבריאות, באמצעות מילוי טופס 29ג' מול הרופא. טבליות לומיירה ניטלות על קיבה ריקה בין פעם אחת ועד שלוש טבליות ליום, כל אחת כ-30 דקות לפני הארוחה. מדובר בתרופה שתתאים מאוד למי שמעוניינים להסתגל מחדש לאורך חיים בריא יותר, באמצעות סיוע תרופתי המשלב בתוכו בקרה תזונאית ופעילות ספורטיבית תקינה.

זריקת הרזיה וויגובי

וויגובי (™Wegovy) היא זריקה שטרם אושרה בישראל, אך שווה לכם להכיר אותה משום שהיא צפויה לקבל אישור ולהצטרף אל זריקות הרזיה נוספות כמו סקסנדה ואוזמפיק (הניתנת בישראל לחולי סוכרת בלבד).

וויגובי קיבלה רק לאחרונה את אישור ה-FDA האמריקאי והוכחה כיעילה מאוד להפחתה משמעותית ממשקל הגוף בזמן יחסית קצר, הודות לחומר הפעיל שבה (סמגלוטייד) שבמינון גבוה גורם להגברת תחושת השובע, דיכוי הרעב והאטה בקצב התרוקנות הקיבה. בנוסף התרופה מווסתת את רמות הסוכר בדם כך שהיא צפויה לסייע גם כן לחולי סוכרת רבים, הסובלים בין היתר מעודף משקל.

כיצד מקבלים תרופות לירידה במשקל?

אם החלטתם שאתם מעוניינים להפחית ממשקל גופכם, זה הזמן לגשת לרופא המתמחה בטיפול בהשמנת יתר ולקבל ממנו מרשם לטיפול רלוונטי, בהתאם למצבכם הרפואי המדויק והיכולת שלכם להפיק תוצאות מיטביות מהתהליך. את כל המידע לגבי אופן ומשך הטיפול תמצאו בפורטל התרופות לירידה במשקל Obesity.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...