Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה צריך לדעת על מחיקת רישום פלילי?

מה צריך לדעת על מחיקת רישום פלילי?
קרדיט CANVA

אם לאדם כלשהו קיים רישום פלילי הרי שהדבר יכול לפגוע לא מעט בשמו הטוב של האדם וכן בעתיד האישי והמקצועי שלו. מעבר לפגיעה בתדמית של האדם, עצם העובדה שקיים לו רישום פלילי עלולה להוות מכשול כאשר הוא מנסה להתקבל למקומות עבודה כאלה אחרים וכן, הוא יכול להיתקל בקושי להיכנס למדינות מסוימות וגם אם מדובר על רישום פלילי שהוא על עבירה יחסית זניחה. אין ספק כי מחיקת רישום פלילי מהווה דבר חשוב ביותר לכל אדם שיש לו רישום מעין זה ולא משנה מהי הסיבה לרישום המדובר ועל כן, בכדי לפעול לצורך מחיקת רישום פלילי, חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום זה.

מחיקת רישום פלילי- במה מדובר?

חשוב לדעת כי לכל הרשעה קיימת גם תקופת מחיקה וגם תקופת התיישנות. ישנן הרשעות אשר יש להם תקופה ארוכה מאוד עד למחיקה שלהן ועל כן, קיימת אפשרות בחוק להגיש בקשה לנשיא המדינה ולהביא למחיקת הרישום המדובר. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין כי יש עבירות שכלל אינן נמחקות או מתיישנות לרבות: עבירות ביטחוניות, עבירות התאם לפקודות הסודות הרשמיים, עבירות שהעונש שלהן הוא מוות ועוד. בהתאם לסעיף 18 לחוק המרשם הפלילי וכן בהתאם לתקנת השבים שתוקנה בתשמ"א 1981, נשיא המדינה מוסמך לקצר את תקופת ההתיישנות והמחיקה ולבטל אותן. את הבקשה למחיקת הרישום או לקיצור תקופת ההתיישנות אודות עבירה כלשהי יש להגיש ללשכה של נשיא המדינה באותו האופן שבו מגישים בקשה לחנינה. הבקשה המדוברת צריכה להיות מנוסחת בשפה משפטית, תכליתית ובהירה והיא צריכה להתבסס על הנסיבות של ביצוע העבירה, על ההנחיות של היועץ המשפטי, על הזמן שחלף מאז ביצוע העבירה ועל הנסיבות האישיות של מבקש החנינה. לצורך הגשת בקשה מעין זאת חשוב מאוד לבחור בשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה. עורך דין מעין זה הוא גם עורך דין מעצרים ועורך דין העוסק בעוד מגוון רחב של מקרים הנוגעים לדין הפלילי.

לבחור בטוב ביותר בתחום

אין ספק שחשוב ביותר לבחור עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה עבור הגשת מחיקת רישום פלילי וזאת בכדי להבטיח כי לבקשה שלכם יהיה הסיכוי המקסימלי להתקבל ושהרישום שלכם ימחק. יש לבדוק כמה שנים עוסק עורך הדין בתחום, האם הוא בעל ניסיון בתחום זה, האם יש לו לא מעט לקוחות הממליצים על השירותים שלו ועוד.

אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה עבור מחיקת רישום פלילי, כדאי שתבחרו את הטוב ביותר בתחום: בנימין-דהן משרד עורכי דין.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...