בשורה חשובה לתושבי לוד. שר התחבורה ישראל כ"ץ, נעתר לבקשת ראש העיר יאיר רביבו, להכליל תחנת רכבת חדשה על המסילה המזרחית שתעבור לאורך כביש 6.
מדובר במהלך היסטורי, כאשר בלוד יהיו 3 תחנות רכבת. התחנה החדשה שתמוקם באזור התעסוקה הצפוני, תתווסף לשתי התחנות הקיימות, האחת – תחנת הרכבת המרכזית בכניסה לעיר משד' יוספטל, והשנייה בשכונת גני אביב. למעשה, אין עוד עיר בסדר גודל כמו לוד, שבה יש 3 תחנות רכבת, מה שמצביע על מרכזיותה של העיר כציר מרכזי לכל חלקי המדינה.
כך יוצא שהעיר לוד מחזקת את מעמדה כמרכז הרכבות הגדול והחשוב של ישראל. מיקומה בטבורה של המדינה, סמוך לנתב"ג, נמל התעופה הראשי של ישראל, כ-15 דקות נסיעה בלבד למרכז תל אביב וגוש דן, כחצי שעה לירושלים ובסמיכות לצירי תחבורה אסטרטגיים בהם כביש "חוצה ישראל" (כביש 6), הכביש המהיר תל אביב-ירושלים (כביש מספר 1), כביש 40, כביש הרוחב 431, כביש 44 (דרך צריפין), וכאמור 3 תחנות הרכבת, הופכים את לוד לעיר של נגישות אידיאלית ובעלת פוטנציאל משמעותי ביותר הן לפיתוח עסקי, הן למגורים והן כעיר שחרתה בשנים האחרונות על דגלה את נושאי החינוך, התרבות, איכות החיים, ההתחדשות העירונית, ותנופת הפיתוח האדירה המתחוללת בה.
המשמעות: מחקרים שנעשו מוכיחים כי בערים בהן קיימת נגישות תחבורתית לרכבת, קיימת עלייה בערך הנכסים שיכולה להגיע עד 20%, זאת במיוחד לנוכח התוכניות לבניית 20,000 יח"ד בלוד, במסגרת הסכם הגג עם ממשלת ישראל.
זאת ועוד, להימצאותן של 3 תחנות רכבת בתחומי העיר תהיה גם השפעה תדמיתית ותודעתית. ערים שמנותקות ממסילות הברזל נתפסות לעתים כשוליות ובעלות מעמד נמוך יחסית במרחב בו הן מצויות. מאידך, עיר שבה כן מצויות תחנות רכבת נתפסת כעיר "אמיתית" וחשובה. חיבור העיר לוד לכל המדינה באמצעות 3 תחנות רכבת, יגדיל את האטרקטיביות של העיר וישפיע באופן ישיר על התפתחות אזור התעשייה. ההתייעלות התחבורתית תאפשר ללוד להפוך לאחת הערים המתפתחות בישראל.
המסילה המזרחית שבה תמוקם תחנת הרכבת החדשה בלוד, נועדה להגביר את תדירות הרכבות והיא תביא למהפך אסטרטגי ברשת המסילות הארצית ותיצור מערך מסילתי שיחבר בין צפון הארץ ודרומה. כמו כן, היא תיצור עורק תחבורה עיקרי לסחורות שיגדיל את יכולת השינוע לכל הארץ, כפי שציין שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, ולעניין זה כאמור, משמעות אדירה להתפתחות אזור התעשייה הצפוני שבו תמוקם התחנה החדשה.