Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להצהיר על למה שיש לכם- מתי עושים את זה?

להצהיר על למה שיש לכם- מתי עושים את זה?
קרדיט Canva

רובנו לא שמים לב ברמה היומיומית למה שיש לנו, מנכסים דרך חסכונות וכסף בבנק ועד רכוש הכולל גם מכשירי חשמל או תכשיטים. הזמן בו אדם שם לב לכך כי הוא מחויב לעשות זאת הוא כאשר הוא מתבקש להגיש הצהרת הון. את הבקשה לכך יקבל אדם שפתח עסק בזמן האחרון. זאת כיוון שדרך עסקים ניתן לבצע העלמת מס בין היתר באמצעות הלבנת הון. גם שכירים אשר מרוויחים מעבר לסף מסוים יתבקשו להצהיר על ההון שברשותם. בניגוד לדו"חות או מסמכים שעל בעל עסק לזכור להגיש לרשויות, כאן אדם נדרש להגיש את ההצהרה רק אם קיבל על כך בקשה מפורשת מרשות המיסים.

ממה מתחילים כאשר נדרשים לדווח על רכוש?

כאמור, ההצהרה נעשית רק כאשר למקבלים בקשה מפורשת כולל טופס אותו יש למלא, כך שכאשר תקבלו את הבקשה תהיה לכם הכוונה מה עליכם למלא ומה רלוונטי עבורכם. לדוגמה, טופס הצהרת הון כולל רובריקות של מטוסים פרטיים או יאכטות, מה שעבור אדם ממוצע אינו רלוונטי. הנקודות שרלוונטיות לרוב האנשים הן דירה או דירות שברשותו, כאשר עליו למלא את ערך הדירה כפי שקנה אותה ולא ערכה היום אם תימכר. כך גם לגבי רכב  שברשותו. עליו לציין חסכונות, כולל פנסיה. מנגד עליו לציין גם הלוואות, כולל משכנתא וכן מתנות יקרות כמו דירה שקיבל בירושה.

הצהרות ודו"חות- לתת למומחים בתחום

בין אם מדובר על הצהרת הון או על מסמכים או דו"חות אחרים שיש למלא, מומלץ מאוד להיעזר במומחים בתחום. בעלי עסקים רבים נעזרים במשרד רואי חשבון להתנהלות השוטפת הכוללת פעולות אלה. למשרדים רבים תצטרכו להגיע כדי למסור מסמכים לצורך ההתנהלות הפיננסית ובכלל לא תמיד תהיה פניות לענות לכם על כל שאלה. היום ניתן להתנהל גם באמצעות שירות הניתן אונליין, שירות הנהלת חשבונות הכולל מעקב קל ונוח, ביצוע פעולות בחינם כמו הנפקת חשבוניות וקבלות לצד ביצוע פעולות מורכבות יותר על ידי בעלי מקצוע כמו למנהלי חשבונות ויועצי מס העובדים באתר באופן קבוע. העובדה שמדובר על שירות אונליין לא גורעת מהיחס האישי והאפשרות לקבל תשובה לכל שאלה בזריזות.

YPAY הוא אתר הנותן לכם אפשרות לנהל את העסק באופן מלא. ברכישת שירות הנהלת חשבונות מלא תקבלו מגוון רחב של כלים וכן שירותים מורכבים שיבצעו עבורכם אנשי מקצוע. מילוי טופס לפירוט ההון שברשותכם הוא רק אחד השירותים שמציעה החברה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...