Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא בטוחים באיזה קרן ומסלול לבחור? הגיע הזמן לערוך לקרן השתלמות השוואה איכותית

לא בטוחים באיזה קרן ומסלול לבחור? הגיע הזמן לערוך לקרן השתלמות השוואה איכותית
credit unsplash.com

אם אתם מעוניינים לפתוח קרן השתלמות השוואה היא הצעד המרכזי שתצטרכו לעשות לפני שמתחילים. לא כל קרן תתאים ותשתלם לכל חוסך ולכן כדאי להתמקד במספר פרמטרים כמו רמת הסיכון של הקרן, התשואה שלה וגם גובה דמי הניהול. אז מה לדעת כדי לערוך השוואה טובה? מיד תדעו הכל:

על קרנות ההשתלמות ויתרונותיהן

קרנות ההשתלמות במקור מיועדות להשתלמויות מקצועיות כעבור 3 שנים של צבירת סכום כספי, אך כיום רבים משתמשים בהן לכל מטרה, תוך ניצול הזכויות בקרן כעבור 6 שנים וללא כל חובה לקורס או השתלמות כלשהם.

למעשה, קרנות השתלמות מהוות את אחת מהטבות המעסיקים המוצלחות ביותר, המאפשרת לעובדים שכירים וגם לעצמאיים ליהנות מסכומים שצוברים תשואה חיובית תוך מספר שנים ומאפשרים סכום כספי נזיל לכל מטרה. אז כיצד תערכו על קרן השתלמות השוואה מתאימה, רגע לפני שפותחים אחת? הנה כל המדדים המרכזיים להשוואה בין הקרנות השונות.

תשואת הקרן

קרן ההשתלמות למעשה קולטת כסף שהופקד אליה ומועבר לטובת השקעות במגוון אפיקים כמו אג\"ח, מניות, נכסים בלתי סחירים ועוד. אם הנכסים שחברת ניהול הקרן רכשה הגדילו את ערכם, גם תשואת הקרן עצמה תגדל ואיתה רווחי הקרן.

כדי לוודא שהתשואה באותה הקרן טובה, עליכם להתייחס לכמה שנים האחרונות בפעילות ולוודא שהתשואה הניבה רווחים חיוביים. אל תתפשרו על צפייה בתשואה מהשנה האחרונה בלבד, משום שצריך להבין מה קרה בקרן גם בשנים ובתקופות נוספות בהן היו למשל משברים, ירידות שערים, חילופי מנהלים וכד\' וכיצד ההתמודדות עמם התרחשה.

סיכון

השקעות בשוק ההון כרוכות בסיכון ברמה כלשהי, את זה כולכם בוודאי יודעים. מה שפחות ידוע, הוא שאת מידת הסיכון אפשר למדוד על ידי סטיית תקן. סטיית התקן מציגה את החריגה מה התשואה הממוצעת בכל קרן, למשך פרק זמן מסוים. במילים אחרות – אם תערכו בין קרנות השתלמות השוואה ותגלו שאחת הקרנות מכילה סטיית תקן גבוהה מאחרות, אזי הסיכון שלה גדול יותר מאחרות. ולכן מדובר במסלול פחות רלוונטי למי שמעוניין בפידיון הכספים כעבור 3 שנים ולא 6 שנים. זאת משום שהטווח הקצר מגדיל את רמת הסיכון כשלעצמו.

מדד שארפ

שארפ הוא מדד שמשקלל את הסיכון והתשואה יחדיו וככל שהוא גבוה יותר, כך ביצועי הקרן נחשבים למוצלחים יותר. ולכן הוא נחשב לאחד המדדים הרלוונטיים ביותר שלגביהם מבצעים על קרן השתלמות השוואה מעמיקה.

היקף הנכסים המנוהל

ככל שהיקף הנכסים המנוהלים בקרן מסוימת גדול יותר, כך החברה המנהלת שלה תהיה חזקה יותר. כמובן שלא תמיד גוף גדול יהיה הטוב ביותר להשקעות, אך הדבר מבטא איתנות פיננסית תקינה וחיובית עבור המשקיעים.

דמי הניהול בקרן

קרנות ההשתלמות מוגבלות עד ל-2% על דמי הניהול ולכן אפשר להתמקח על המחיר הסופי ולהפחית ממנו לא מעט.

ולסיום – שירות קרן ההשתלמות שמכריע כל השוואה

קרן ההשתלמות שלכם צריכה להתנהל מולכם באחריות, שקיפות, גילוי אינפורמציה ובזמינות טובה, כפי שאתם מצפים ממנה. גם אם כספכם צובר תשואה ולא תוכלו להשתמש בו בחודשים הקרובים, אין שום סיבה לוותר על מקום שמגלה אדיבות ופתוח לאינטראקציה מולכם בכל הזדמנות. להשוואה מלאה בכל קרנות ההשתלמות היכנסו לאתר גמל נט.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...