כתב יד: טביעת אצבע הייחודית לכל אחד

כתב יד: טביעת אצבע הייחודית לכל אחד
קרדיט: pexels.com

ממש כמו טביעת אצבע שייחודית לכל אדם, כך גם כתב היד. אין כתב יד הזהה בכל מאפייניו לכתב יד אחר. אפשר לחלק כתבי יד לקבוצות עפ"י מאפיינים שונים (למשל צורת אותיות מעוגלת או חדה) אך עם זאת, עדיין לכל אדם יש את כתב היד שלו. יותר מכך, כתב יד לרוב משתנה במהלך תקופות החיים השונות ומשפיעים עליו גורמים שונים. הבסיס אמנם יישאר דומה, אך יהיו דברים מסוימים שישתנו. מכך התפתחה הגרפולוגיה: ניתוח כתב היד על פירוקו לעשרות מאפיינים המצביעים על תכונות, כישורים, התנהלות, רמת ביטחון, רגישות ועוד.

בחירת קריירה מתאימה ובחירת העובד המתאים באמצעות הגרפולוגיה

אחד הענפים של הגרפולוגיה הוא הגרפולוגיה התעסוקתית. לצד ייעוץ אישי לאנשים המתלבטים בבחירת תחום הלימודים או הצעד הבא בקריירה, אבחון גרפולוגי הוא כלי בו משתמשים מעסיקים רבים. אם תחפשו בגוגל בדיקה גרפולוגית קבלה לעבודה תוכלו לראות שמקומות עבודה רבים, כולל חברות מובילות או מוסדות מרכזיים, משתמשים באבחון גרפולוגי ככלי מרכזי למציאת המועמד המתאים לתפקיד. מעבר לכך, לעיתים ייעזר מעסיק בחוות דעתו של גרפולוג כאשר ישקול לקדם אדם מסוים בתוך החברה או לחילופין כאשר ייאלץ לצמצם כוח אדם. יתרון משמעותי של בדיקה גרפולוגית הוא שלצד הדיוק הרב הדבר חוסך למעסיקים ארגון של יום אבחונים, ארגון חדרים לביצוע מבחנים שונים כמו דינמיקה קבוצתית. כל שנדרש הוא כתב ידו של אדם על דף.

משמעותה של חתימה וההשלכות שיכולות להיות לזיופה

אם כתב היד הוא ייחודי לנו ומהווה טביעת אצבע, החתימה היא הדובדבן של האינדיבידואליות המתבטאת בכתב היד. לכן היא מהווה גושפנקא להסכמה שלנו לדבר מסוים, התחייבות וכו'. בשל כך, זיוף חתימות הוא עניין חמור ביותר שהשלכותיו יכולות להיות קשות מאוד, למשל הכנסת אדם לחובות, הכנסתו להתחייבות שמעולם לא לקח על עצמו ועוד. גרפולוגיה מהווה כלי משפטי לאיתור זיוף מסמכים וחתימות. גילוי חתימה מזויפת נעשה באמצעות השוואה קפדנית ומעמיקה בין החתימה החשודה לבין חתימתו האמיתית של אותו אדם שחתימתו זויפה. לא רק מראה צורני יסייע לגרפולוג לקבוע אלא גם, ואולי בעיקר, הבדלים נסתרים יותר, לעיתים כאלה המתגלים רק בעזרת מצלמה ומיקרוסקופ דיגיטלי כמו תנועת החתימה, רציפות הקו, קצב החתימה ועוד.

דבורה הראל היא גרפולוגית בעלת ניסיון של מעל 30 שנה בתחום. היא מתמחה בגרפולוגיה משפטית ועסקית, מוזמנת בתור עד מומחה למשפטים בהם ישנו חשד לזיוף מסמכים ומייעצת לחברות מובילות במשק. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך נראה ביתן תערוכה שאי אפשר להתעלם ממנו?
אנשים שרוצים לקדם את העסקים שלהם בעולם בוחרים הרבה פעמים...
הפעלות יום הולדת שאפשר לעשות לבד
חוגגים יום הולדת לילד/ה? רגע לפני שאתם משלמים הון למפעילים...
איך עושים שיפוץ בבית?
אחד מהדברים שהכי מטרידים אנשים שרוצים לעשות שיפוץ בבית, זו...
מי שמבין אתגרים יכול לעזור לצלוח אותם
המסלול הרגיל והטבעי של החיים מזמן לנו לא פעם אתגרים...
בטיחות המטבח והכרת המערכות
במטבחים מוסדיים גדולים בהם הסיכון לשריפה גבוה משמעותית בשל תהליכי...
דרכים שונות לנהל הליך גירושין
כאשר בני זוג נשואים מגיעים לשלב ביחסים בו הם נדרשים...
יש דברים אותם אסור לדחות למועד מאוחר יותר
חכמים מאיתנו טבעו את המושג: סוף מעשה במחשבה תחילה. הכוונה...
מתנה שכל גבר ישמח לקבל
נשים רבות מוצאות את עצמן מחפשות מתנות לגברים מידי פעם....
מה חשוב לדעת על הפקת סרטון תדמית
בעלי עסקים רבים ניצבים בפני אתגר משותף: כיצד להרחיב את...
טיולים מאורגנים בארץ
הישראלים אוהבים מאד לטייל אבל לא תמיד זה קל ונוח...
דילוג לתוכן