Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חלוקת ירושה לאחר פטירת אדם אהוב- ממה מתחילים?

חלוקת ירושה לאחר פטירת אדם אהוב- ממה מתחילים?
קרדיט - Canva

פטירתו של אדם אהוב, במיוחד אם זה אחד ההורים, היא לא קלה לקרובים אליו. לאחר הדברים הראשונים כמו הלוויה והשבעה, ולאחר מכן אזכרה מגיע גם עניין חלוקת העיזבון בין היורשים. פעולה זו אינה פשוטה, במיוחד כשלא ידוע על צוואה שהשאיר המנוח. את כל התהליך עד החלוקה בפועל מומלץ לעשות בליווי עורך דין לדיני משפחה המתמחה בתחום. תחילה יש להגיש בקשה להוצאת צו קיום צוואה/ ירושה. את הבקשה יש להגיש לרשם הירושות באופן מסודר. לאחר מכן מפורסם עניין הגשת הבקשה בעיתונות או בערוצי תקשורת אחרים כדי לוודא שאין התנגדות לעניין מצד יורש או אדם אחר שיש לו עניין בדבר. רק לאחר מכן מוצא הצו ונעשית חלוקת הירושה בפועל, כשגם בשלב זה עלולות לצוץ מחלוקות ולכן טוב שאת העניין ילווה עורך דין.

גירושין- איך לסיים את העניינים בצורה רגועה ככל האפשר

גירושין הם תהליך לא נעים לאף אחד, במיוחד כשיש גם ילדים בתמונה. עם זאת, היום רבים מנסים לא להגיע למצב בו הם כבר מסוכסכים ומתפתחים רגשות שליליים מאוד אלא מעדיפים לפעול רגע אחד קודם. כדי לסיים את הדברים בצורה היפה ביותר שניתן זוגות רבים פונים לגישור גירושין במקום שההגעה להסכם גירושין תהיה דרך בית המשפט או בית הדין הרבני. כדי להגיע להסכם גירושין דרך גישור, הסכם שיהיה מקובל על שני הצדדים בסופו של דבר, חשוב לפנות אל עורך דין לדיני משפחה שיש לו ניסיון גם בגישור וגם בייצוג בבית המשפט. כך תדעו שהוא בקיא בחוקים, מכיר היטב את הנהלים וידע להוביל את התהליך לכדי הסכם שיקבל תוקף משפטי.

איך נקבע גובה המזונות במשמורת משותפת?

אחד הנושאים המאתגרים ביותר בהגעה להסכמה בהם כשבונים הסכם גירושין בהליך גישור הוא עניין המשמורת. אהבה לילדים ורצון להיות הורה תורם ומשפיע הם משותפים בד"כ  לשני ההורים. לכן, במקרים רבים בהם אלה גירושין בהסכמה וכאשר ההורים אינם מסוכסכים ביניהם ההחלטה היא על משמורת משותפת. עניין הנגזר מסוג המשמורת הוא המזונות ואלה אחד העניינים אשר עורך דין לדיני משפחה המנהל את הגישור צריך להוביל להסכמה גם לגביו. כשהמשמורת משותפת גם האחריות מתחלקת באופן שווה וכך גם ההוצאות לגבי הילדים. לכן במצב זה מזונות נגזרים בעיקר מהפרשים ביכולת ההשתכרות של שני ההורים ונבדק האם למרות חלוקת זמנים כמעט שווה לאחד ההורים ישנן הוצאות גבוהות יותר (למשל בשל טיפול יקר שהילד עובר ביום בו הוא אצל אחד ההורים ולכן זהו ההורה שמשלם עבור הטיפול)

עו"ד אריאל שמילה הוא עו"ד לענייני משפחה המעניק מגוון שירותים בתחום כמו כל הקשור לענייני גירושין, עריכת הסכם ממון ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...