חוזים המנוסחים היטב: השקעה לטווח ארוך בעסק

חוזים המנוסחים היטב: השקעה לטווח ארוך בעסק
קרדיט - Freepik

חתימה על חוזים היא חלק בלתי נפרד מההתנהלות השוטפת של עסקים וחברות. ישנם מספר סוגי חוזים עיקריים, או הסכמים שבתור בעלי עסק או חברה – סביר להניח שתחתמו עליהם בשלב כזה או אחר מול גורמים שונים עימם נמצא העסק בהתקשרות.

סוג אחד של הסכמים הם הסכמי סודיות או אי תחרות עליהם חותמים בד"כ מול עובדים. הסכם אחר הנחתם מול עובדים הוא הסכם העסקה הכולל את כל חובות וזכויות שני הצדדים זה כלפי זה. ישנם הסכמי שותפות, הסכמים מול משקיעים, ספקים או לקוחות. חשוב שכל חוזה ינוסח ע"י עורך דין חוזים באופן אינדיבידואלי התואם את העסק שלכם, צרכיו ואופן פעילותו. לא מומלץ להשתמש בחוזים סטנדרטיים המורדים מהאינטרנט.

חשיבותו של ייעוץ משפטי שוטף לעסק

במיוחד היום, כאשר הכל גלוי, כאשר מידע רב, נכון אך גם שקרי, מתפרסם במהירות ברשתות החברתיות וברשת בכלל, חשוב לכל עסק להתנהל תוך שהוא מקבל ייעוץ משפטי שוטף. כבר מרגע הקמתו של עסק הוא נתקל באתגרים רבים הנוגעים בפן המשפטי. עורך דין עסקים הוא הכתובת עבור כל בעל עסק  או חברה המעוניינים לוודא שהם עושים צעדים נכונים וכל צעד בעולם העסקי והמסחרי נעשה כשהם שומרים על זכויותיהם וגם פועלים כפי שנדרש בחוק. חתימה על הסכמים וחוזים תוך ניסוח שלהם ע"י עורך הדין המומחה בתחום הם דרך להקטין את הסיכויים לאי הבנות בין הצדדים ומצב בו בעל העסק ייפגע. עורך הדין יסייע בכל הקשור לבחירת מבנה העסק  או החברה תוך הבהרת המשמעויות המשפטיות של כל אפשרות, החל משותפות ועד חברה בע"מ. עורך הדין המומחה בדיני חוזים, חברות ותאגידים יכול להיות גם לעזור  ביישוב סכסוכים באמצעות בוררות למשל.

מה המשמעות של השארת חברה במצב לא פעיל

לעיתים קורה שחברה אשר קודם תפקדה היטב והיתה רווחית ובעלת תפוקה המספקת את בעליה הופכת להיות רווחית פחות או שנוצרות מחלוקות בין שותפים או מייסדים כך שהאופציה הטובה ביותר מבחינתם היא הפסקת פעילות החברה. עם זאת, חשוב לדעת כי הפסקת פעילות החברה אינה מביאה לסגירתה באופן הרמטי. מבחינת הרשויות זו עדיין חברה פעילה. חברה שאינה עוברת הליך פירוק כפי שנדרש בחוק עלולה להיקנס ואף לשלם מס על אותו קנס. כדי שהפירוק יעשה כפי שצריך חשוב שיהיה מעורב בתהליך עורך דין פירוק חברות שילווה את הפירוק צעד אחר צעד, כולל הסדרת חובות אם ישנם או כניסה לחדלות פירעון וביצוע כל ההליכים הנדרשים.

עו"ד אבי ריבקין מתמחה במשפט האזרחי- מסחרי. הוא מלווה חברות ועסקים בייעוץ משפטי שוטף ואף מייצג אותם במו"מ או בהליכים משפטיים אם נדרש. מוזמנים ליצור קשר

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך נראה ביתן תערוכה שאי אפשר להתעלם ממנו?
אנשים שרוצים לקדם את העסקים שלהם בעולם בוחרים הרבה פעמים...
הפעלות יום הולדת שאפשר לעשות לבד
חוגגים יום הולדת לילד/ה? רגע לפני שאתם משלמים הון למפעילים...
איך עושים שיפוץ בבית?
אחד מהדברים שהכי מטרידים אנשים שרוצים לעשות שיפוץ בבית, זו...
מי שמבין אתגרים יכול לעזור לצלוח אותם
המסלול הרגיל והטבעי של החיים מזמן לנו לא פעם אתגרים...
בטיחות המטבח והכרת המערכות
במטבחים מוסדיים גדולים בהם הסיכון לשריפה גבוה משמעותית בשל תהליכי...
דרכים שונות לנהל הליך גירושין
כאשר בני זוג נשואים מגיעים לשלב ביחסים בו הם נדרשים...
יש דברים אותם אסור לדחות למועד מאוחר יותר
חכמים מאיתנו טבעו את המושג: סוף מעשה במחשבה תחילה. הכוונה...
מתנה שכל גבר ישמח לקבל
נשים רבות מוצאות את עצמן מחפשות מתנות לגברים מידי פעם....
מה חשוב לדעת על הפקת סרטון תדמית
בעלי עסקים רבים ניצבים בפני אתגר משותף: כיצד להרחיב את...
טיולים מאורגנים בארץ
הישראלים אוהבים מאד לטייל אבל לא תמיד זה קל ונוח...
דילוג לתוכן