Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חדלות פירעון- מה זה אומר מבחינת הנושה?

חדלות פירעון- מה זה אומר מבחינת הנושה?
קרדיט - Canva

לכל חייב אשר לקח הלוואה ישנו נושה בצד השני אשר מצפה לקבל את כספו חזרה. כאשר אינו מקבל את כספו לאחר זמן לרוב יפתח תיק בהוצל"פ כנגד החייב באמצעות עורך דין גבייה. במצבים רבים בהם רואה החייב שלא יוכל לשלם את כל חובותיו במלואם הוא נכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. אז נקבע לו צו תשלומים מסוים התואם את יכולותיו ואם יעמוד בו יקבל צו הפטר הפוטר אותו מיתר חובותיו. כיוון שיהיה ויתור על חלק מהחובות, משמעות הדבר מבחינת הנושה הוא שלא יקבל את חובותיו במלואם ואת החלק שישולם יקבל בטפטופים. לכן, מבחינתו מומלץ לו להזדרז ולפתוח בהליכי גביה לפני שיספיק החייב להיכנס להליך חדלות פירעון.

מהן האפשרויות לגביית חובות?

כאשר אדם הלווה סכום מסוים לאדם אחר או לחילופין סיפק לו שירות או מוצר אך לא קיבל את הכסף עבורו, זכותו לפתוח בהליכים כנגד החייב כדי לקבל בסופו של דבר את כספו. במצב זה כבר מומלץ לפנות אל עורך דין גבייה המומחה בתחום. השלב הראשון הוא בדרך כלל שליחת מכתב התראה לחייב. לאחר שליחת מכתב ההתראה יכול להיות מצב בו החייב ירצה להגיע עם הנושה להסדר חוב כלשהו ולמנוע הגשת תביעה כנגדו. לנושה כדאי לנסות ולנקוט קודם כל בדרך זו כי גם עבורו הליכים משפטיים או הליכי גביה באמצעות ההוצאה לפועל הם מסורבלים. לא מעט פעמים ניתן באמצעות ניהול מו"מ בין הצדדים להגיע להסדר שיאפשר לחייב לשלם את חובו, בין אם בפריסת החוב לתשלומים או ויתור על חלק מסוים בו. אם הדבר אינו מצליח כדאי להתקדם הלאה לכיוון תביעה משפטית או פתיחת תיק בהוצל"פ כנגד החייב.

מה שצריך לדעת על היוון נחלות

עבור המתגוררים במושב כל הקשור לקרקעות הוא מורכב הרבה יותר. נחלה היא הקרקע המשמשת למגורים ועבודה יחד. כיוון שכאן מדובר על שטח המיועד גם למגורים וגם לעבודה, למדינה יש בעלות על הקרקע וזכויות רבות יותר ביחס  לקרקע של נכס עירוני. כל פעולה שנעשית בנחלה כפופה לאישור רשות מקרקעי ישראל, האגודה השיתופית של המושב ולעיתים גם של הסוכנות היהודית. היום ישנן דרכים לשפר את זכויותיו של המתגורר בנחלה ועובד בה באמצעות היוון נחלות. ישנם שני מסלולים לבצעם היוון נחלה: באמצעות דמי חכירה או רכישה המקנות זכויות רבות יותר על הקרקע. עורך דין מושבים יסייע בכל הפרוצדורה הלא פשוטה הזאת ויתן לכם את כל ההסברים איך לעשות זאת בכל אחת מהדרכים ומה עדיף במקרה שלכם.

שדה ושות' הוא משרד עורכי דין המתמחה בתחומים ושונים ביניהם כל הקשור לנחלות וקרקעות במושב כמו גם גבייה משפטית, צוואות ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...