Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הפכו את הצלילה ליותר מסתם תחביב עם ביטוח צלילה מתאים

הפכו את הצלילה ליותר מסתם תחביב עם ביטוח צלילה מתאים
קרדיט: unsplash.com

דברים יפים ומרתקים עשויים להימצא בתחום התת ימי. יצורים ימיים מיוחדים, שוניות מלאות חיים ועוד מגוון דברים יוצאי דופן. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שכל כך הרבה אנשים מחליטים לנסות צלילה. לאחר הצלילות הראשונות שלהם, רבים מהם מתמכרים והופכים את הצלילה לפעילות קבועה. ואכן מדובר בבילוי פנטסטי, אך צריך להיות מודעים לסכנות הכרוכות בכך. בנוסף לעובדה שבני אדם אינם מסוגלים לנשום מתחת למים ללא סיוע של ציוד מיוחד, צוללנים מסתכנים בחוסר התמצאות, התעלפות או אפילו פציעה עקב העומסים והלחצים המופעלים על גופם במהלך הצלילה, וככול שמעמיקים יותר, כך הסיכונים הללו גדלים. הים עשוי לתפוס אותנו לא מוכנים כאשר אנו הכי פחות מצפים לכך. ביטוח צלילה זול זאת לא רק אופציה מומלצת, אלא חובה, לצוללנים בישראל. לא ניתן להיכנס למועדון צלילה או לשכור ציוד צלילה בישראל מבלי להציג תחילה הוכחה לביטוח צלילה מתאים, והמדינה מתייחסת לדרישה זו ברצינות רבה.

האם ביטוח צלילה הוא חובה?

צלילה היא חוויה שונה מאוד בהתאם למקומות השונים בעולם. רוב מקומות העולם לא מוודאים אם יש לכם ביטוח צלילה או לא, וזה נתון אך ורק לאחריותכם, אולם בכמה מקומות תיאלצו לספק הוכחה לביטוח צלילה, בדומה למדינת ישראל. אמנם יתכן שלא תזדקקו לבדוק ביטוח צלילה מחיר כדי לנסוע לחו"ל ולצלול, אבל בכל זאת מומלץ לרכוש אחד כדי להיות מכוסים ובטוחים מכל מקרה של תאונה שיכול לקרות לכם, הרי חשוב לא לשכוח כי צלילה היא ספורט אתגרי. ייתכן שכצוללנים ישראלים צללתם רק מול חופי אילת, ושאינכם מודעים לעובדה שלחופים אחרים ברחבי העולם יש חוקי צלילה מובהקים. במקרה של אסון צלילה, הוצאות הטיפול, החילוץ והפינוי עלולות להיערם במהירות אם אתם נמצאים רחוק מהבית או מכל סוג של מוסד טיפול רפואי.

האם ביטוח בריאות רגיל מכסה בעת צלילה?

לא, למרבה הצער. גם אם ספק ביטוח הבריאות שלכם היה עושה חריגה ומשלם עבור כל טיפול רפואי הכרחי שאתם עשויים להזדקק לו לאחר תאונת צלילה, זה לא אומר שהם ישלמו על כל דבר אחר שקשור לצלילה עצמה, כמו פינוי ימי או אוויר או חילוץ מכל סוג שהוא, או החלפת ציוד הצלילה היקר שלכם. כל זה מכוסה תחת ביטוח נסיעות סיני הכולל גם צלילה. כמו לכל ביטוח ישנם שני סוגים עיקריים של כיסוי ביטוחי: כיסוי חובה וכיסוי הרחבה. את הכיסוי המינימלי הנדרש על פי חוק ניתן לרכוש דרך ביטוח החובה, בעוד כיסוי נוסף ניתן לרכוש דרך הביטוחים המשלימים, אשר עשויים לכלול כיסוי לדברים כמו ציוד צלילה, צלילות לחו"ל, החזרים רלוונטיים וכדומה. לרכישת ביטוח הצלילה המתאים לכם ביותר צרו קשר עם חברת מטאביט סוכנות לביטוח (2021) בעמ.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...