Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

החזר מס – מה עושים ואיך?

החזר מס – מה עושים ואיך?
קרדיט freepik.com

החזרי מס זאת אינה בקשה בדיונית. כדי להגיש בקשה זו עליכם לעמוד בקריטריונים מסוימים ותוכלו לקבל כסף בחזרה. כ-65% מהשכירים בישראל זכאים לקבל החזר מס וזה יכול להגיע לסכום של כמה אלפי שקלים. מה זה החזרי מס, כיצד לקבל החזרים, למי כדאי לעשות את זה ואיך תוכלו לקבל את הכסף שמגיע לכם בקלות ובמהירות – על כל אלו נפרט בשורות הבאות.

איך נוצר מצב שמאפשר קבלת החזר מס

הנכם משלמים מס הכנסה כשכירים אבל אתם לא עושים זאת בעצמכם. בתחילת שנה, מהעסיק שלכם מעביר נתונים שונים אודותיכם כגון מצב משפחתי וגובה המשכורת. בהתאם לכך מחושב גובה המס שיש לשלם מדי חודש. זה מחושב על סמך נקודות זיכוי, סכום שכר ומיקומכם בסולם מדרגות המס. נתונים שנמסרו בתחילת שנת המס עשויים שלא לשקף שינויים שעלולים להתרחש מאוחר יותר כגון ירידה בשכר החודשי או שינויים בנסיבות משפחתיות. במקרים כאלה אתם זכאים להחזרי מס. בישראל, רשויות המס לא ימהרו להודיע לכם על כך ובטח שלא יחזירו לכם את כספכם על דעת עצמם.

מי זכאי לקבל החזר מס

כדי להימנע מבזבוז של כל התהליך או להימנע מהפסד של כסף, כדאי לבדוק אם אחד מהקריטריונים הבאים מתקיים:

שינוי בשכר חודשי – אם הנכם משתכרים פחות במשך מספר חודשים בשנה בגלל החלפת מקום עבודה, קיצור שעות עבודה או בגלל כל סיבה אחרת כמו מגפת הקורונה שאילצה את כולנו להישאר בבית במקום לצאת לעבודה כמעט בטוח שאתם זכאים להחזר.

ילדים – אם נולדו לכם ילדים בשנת המס המדוברת, אתם זכאים לנקודות זיכוי. בגלל שהן לא תמיד מתחדשות באותו חודש של הלידה, יכול להיוותר מצב שתשלמו מיסים גבוהים מידי במשך כמה חודשים.

ביטוח משכנתא – רכישת דירה על ידי קבלת משכנתא גם תזכה אתכם בנקודות זכות.

מעבר דירה – אם עברתם להתגורר לאחרונה באזורים שבהם ניתן לקבל הנחה במס הכנסה, כמו ביישובי עוטף עזה או ישובים אחרים המוגדרים כיישובים המזכים בנקודות זכות, אתם זכאים להחזר על כל התקופה ששילמתם את מלוא המס. 

ביצוע בדיקה עצמאית עבור החזר מס

להגשת בקשה עבור בדיקת החזר מס ובירור האם אתם זכאים להחזרי מס הכנסה פשוט בקרו באתר האינטרנט של רשות המיסים. אתר זה מכיל הוראות מפורטות, שלב אחר שלב, כיצד למלא טופס בקשה להחזרי מס מס\' 135. מילוי טופס זה הוא החלק החשוב ביותר בהגשת תביעה להחזר. הטופס משקף את נונים עליכם ועל השכר שלכם לשנת מס בודדת. ניתן להגיש בקשות עד 6 שנים אחורנית (רטרואקטיבית). המשמעות היא שעליכם למלא לפחות 6 טפסים. בעת מילוי הטופס יש צורך לצרף מסמכים המעידים על הנתונים שמילאתם. עצם איסוך מסמכים אלו עשוי לקחת שעות אם הכל ילך כשורה.

ככה תעשו בדיקת החזר מס בדרך הקלה

כדי שלא תיאלצו להתמודד עם כל הבירוקרטיה בעצמכם, אינדיגו פיננסים מציעה שירות בדיקת החזר מס לאחר הרשמה קצרה באתר האינטרנט שלהם. הם ידאגו לעשות עבורכם את כל העבודה כשכל מה שדרוש מכם הוא שיתוף פעולה, אישור לביצוע הפעולות השונות ואחוז קטן (2-6%) מהסכום שיתקבל במידה ותהיו זכאים להחזר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...