Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם נדרשת אשרת כניסה לתייר המגיע לארץ?

האם נדרשת אשרת כניסה לתייר המגיע לארץ?
קרדיט canva

כמו במדינות רבות גם כניסה לישראל דורשת ויזה כלשהי. הויזה היא כרטיס כניסה לכל מטרה, כולל ביקור רגיל. יש החושבים שלמטרת ביקור וטיול לא נדרשת אשרת כניסה לישראל. אשרת הכניסה נדרשת בכל מקרה, אך אם זהו תייר המגיע ממדינה שיש לה הסכם דו צדדי עם ישראל כמו מדינות האיחוד האירופי, ארה"ב, אוסטרליה ועוד אשרת הכניסה תינתן עם בדיקת הדרכונים ולא יהיה צורך להתכונן לכך מראש. יש מדינות שנדרשת קבלת אשרת הכניסה לפני ההגעה לישראל. אז יצטרך התייר לגשת לשגרירות ישראל בארצו ושם יקבל את הוויזה בכפוף להצגת הדרכון ומענה על שאלות. מדובר על מדינות שאיתן אין לישראל הסכם דו צדדי כמו סין, מדינות שונות באפריקה ועוד.

ויזה שאינה למטרת ביקור

מעבר לויזה לתייר הנקראת 2B ונותנת לאותו אדם אפשרות לשהות בישראל עד שלושה חודשים למטרת ביקור וטיול בלבד, ישנם סוגים נוספים של ויזה לישראל. אחת המבוקשות ביותר היא ויזה למטרת עבודה הנקראת 1B. ויזה זו מקנה לאדם אפשרות לעבוד בישראל באופן חוקי וגם לשהות בה למשך חמש שנים ושלושה חודשים. לאחר שתעבור תקופה זו יש אפשרות להארכה. כדי שעובד זר יוכל לעבוד באופן חוקי על המעסיק לדאוג לכך שיקבל את הויזה. הן עובד זר המיועד לעבודות כמו חקלאות, בניה וכו'  והן מומחה זר צריכים לקבל ויזה לפני שיגיעו. ויזות נוספות שישנן הן ללימודים, למטרות דת וכן ויזה המקנה לאדם מעמד של תושב זמני והיא מהווה שלב בדרך להסדרת מעמד כתושב קבע ולאחר מכן אזרח.

שלבים בדרך לקבלת אזרחות

כאמור, אדם המגיע לארץ ורוצה להפוך בה לאזרח צריך לעבור מספר שלבים בדרך. כאשר אדם הוא יהודי האישור לקבלת אזרחות ישראלית יגיע במהירות והוא יעבור בזריזות את השלבים בדרך לקבלתה והסדרת מעמדו כאזרח. עבור אזרחים זרים שאינם יהודים הדברים מורכבים יותר. לרוב קבלת מעמד אזרח תתאפשר דרך נישואין לבן/ בת זוג ישראלים אך אותו אדם יעבור שלבים שימשכו על פני כחמש שנים. תחילה יקבל אשרת עבודה, לאחר מכן אשרת תושב זמני, אשרת תושב קבע ורק לאחר מכן יקבל מעמד של אזרח. התהליך יהיה כרוך בראיונות ובדיקות לגבי טיב הקשר בין אותו אדם לבין בן/ בת הזוג הישראלים, זאת כדי למנוע מצב של נישואים פיקטיביים. קבלת אזרחות בכלל, ועבור אדם זר בפרט, אינה פשוטה וכרוכה בהרבה בירוקרטיה ושלבים בדרך. לכן מומלץ לפנות למשרד עורכי דין שילווה את התהליך.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...