Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גבייה ואכיפת חיובים

גבייה ואכיפת חיובים
קרדיט freepik.com

תשלום שלא מתקבל כפי שהיה אמור, הוא עניין כואב. למעשה, כאשר מועד התשלום חולף צונחים הסיכויים לקבלתו בסופו של דבר באחוז אחד בכל שבוע. לאור הנתון הזה, מובן מדוע נדרשת גבייה יעילה ושוטפת בכל בית עסק ועד כמה חשוב הטיפול המשפטי מצד עורך הדין למצבים שבהם מאמצי הגבייה האישיים אינם נושאים פרי.

קרדיט freepik.com

נורות אזהרה לבעיות גבייה עתידיות

קיימים סימנים שונים שעשויים לאותת לבעיה עתידית בגביית החובות מגורם מסוים. חלקם מובהקים, כמו למשל גביית שיקים חוזרים שנמסרו והוחזרו עקב העדר כיסוי וחלקם טומנים בחובם פוטנציאל לבעיות, בהתאם לתרחישים שונים מצד החייב:

  • נסיבות אישיות כמו גירושין, פיטורין או מחלה
  • נסיבות עסקיות כמו קיצוצים גורפים, מכירת החברה, מהלכי גיוס כספים וקבלת אשראי
  • נסיבות מנהליות כמו עיכוב באישור חשבוניות, אובדן חשבוניות, העדר זמינות מצד בעל העסק, שיחות ומיילים שלא נענים.
  • ועוד.

כאשר אחת מהסיבות הללו או דומה לה מתרחשת, או שאתם סבורים כי אלה פני הדברים גם אם הדבר לא נאמר לכם באופן מובהק, ניתן יהיה להתחיל בפעולות גבייה שיבלמו עיכובים ויציאה מאיזון כלכלי לאורך תקופה ממושכת. ההמלצה המשפטית תהיה לפעול מיד עם זיהוי נורת האזהרה הפוטנציאלית, לעתים כבר מבעוד מועד באמצעות עורך דין לגביית חובות.

כיצד מנהלים גבייה יעילה?

כאשר מועד החשבונית חולף והתראות, תזכורות או ניסיונות ליצור קשר עם המשלם מעלים חרס, יש צורך לעלות שלב. עד לנקודה זו, בוודאי שמעתם את כל התירוצים והסיפורים האפשריים והמתנתם בסבלנות יחסית, אך כעת אין מנוס מנקיטה בצעדים דרסטיים שיבטיחו את קבלת התשלום באופן סופי.

בנקודה זו מומלץ לשלוח לחייב מכתב התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים. לעתים הרתיעה של החייבים מפני העברת הטיפול לעורך דין מדרבנת אותם לסגור את החוב. במקרים אחרים, עורך הדין ייכנס לתמונה וישלח לחייב מכתב נוסף עם מועד אחרון לתשלום לפני נקיטה בהליכים נוספים. החייב יכול כמובן ליצור קשר עם עורך הדין כדי להגיע להסכמות בנוגע לסכום החוב ומועד התשלום. אם יבחר שלא לעשות זאת, ייפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל.

עורך דין המלווה את בעלי החוב עד לקבלת התשלום

גבייה איננה עניין קל במיוחד ולמעשה, תמיד יש בה אלמנט של חוסר נוחות לכל הצדדים המעורבים. יחד עם זאת, את המשימה הזו חובה לבצע כדי לשמור על הזכויות האישיות של בעל החוב ולהביא את הסכסוך הכספי לסיומו ביעילות.

הדרך היחידה בה הדבר אפשרי היא באמצעות טיפול משפטי מקצועי של עורך דין המתמחה בנושא ושיפעל בדרך האחראית והאופטימלית עד למיצוי החוק. בנוסף, הייצוג מאת עורך דין מציגה אתכם כרציניים יותר ומאפשרת לקצר תהליכים באופן משמעותי.

בנוסף, עורך דין יכול לסייע ללקוחותיו בגיבוש מספר עקרונות ונהלים הכרוכים בתהליכי גביית החובות בארגון כמו: בדיקת אשראי לפני אישור תנאי תשלום מסוימים ללקוח, הנפקת חשבונית מדויקת בהקדם האפשרי, עריכת חוזה חתום, יצירת קשר כבר ביום שאחרי התאריך האחרון לתשלום, שמירה רציפה על קשר טלפוני, במייל ובדואר בנוגע לחשבוניות שהמועד שלהן חלף ועוד.

משרדו של עורך דין אחיה וקסלבאום מתמחה בהליכי גבייה וייצוג בתביעות כספיות, אשר יוכל לפעול עבורכם עד להשגת התשלום במלואו, תוך שימוש באמצעים המשפטיים המתאימים ביותר למקרה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...