בטיחות המטבח והכרת המערכות

בטיחות המטבח והכרת המערכות
קרדיט: unsplash.com

במטבחים מוסדיים גדולים בהם הסיכון לשריפה גבוה משמעותית בשל תהליכי הבישול והכמויות הגדולות, הבטיחות היא בעלת חשיבות עליונה. מחויבות זה מעלה את חשיבותו של מערכת כיבוי אש המיועדת למנדפים במטבחים. מערכת זו חיוניות לעמידה של דרישות כיבוי אש, וגם משמשות הגנה על רכוש וחיי אדם. מערכות כיבוי אש למנדפים הכרחיות בבטיחות המטבח בהתאם לתקנות כיבוי אש המחמירות, מנדפים במטבחים מסחריים חייבים להיות מצוידים בחיישנים קלטי חום קיצוני. מערכות אלו נועדו להתמודד עם השריפות שעלולות לקרות בגלל שומנים וחלקיקים הנצברים בתעלות, פתחי האוורור וחונקות את האש.

בדיקות תקופתיות מצילות חיים

מעבר להתקנה, בדיקת מערכות כיבוי אש למנדפים באופן קבוע היא חיונית להבטחת פעילות תקינה בעת הצורך. בדיקות תקופתיות נערכות בקפידה רבה וכוללות בדיקה יסודית של כל רכיבי המערכת. החשיבות של מערכות כיבוי אש למנדפים במטבחים הוא אמצעי בטיחות קריטי שנועדו לצמצם את הסיכונים לשריפה  מטבחים מוסדיים. הדרישות נקבעו על סמך הערכת סיכונים של כלל הגורמים העוסקים בתחום כיבוי האש ונועדו להבטיח שבמקרה של שריפה, מערכות הכיבוי יוכלו לזהות טמפרטורה גבוה של חום ולכבות את השריפה בזמן. פעולה זו מגינה על התשתית המטבח ומצילה חיים. עמידה בדרישות אלו היא קריטית עבור כל מטבח עם מערכת נידוף על מנת לשמור על סביבת עבודה בטוחה ולעמוד בתקני בטיחות. התעלמות או המעטה בדרישות עלולה להוביל לתוצאות הרסניות, מה שמחייב כל בית עסק עסק ומפעל ליישום של  בדיקות תקופתיות של המערכות, תקינות המנדפים כדי למנוע את אירוע השריפה הבא.

איך המערכות עובדות?

בדיקות מערכות תקופתיות, אינן עניין של מה בכך והם מרכיב קריטי בשמירה על בטיחות המטבח. אבל חשוב להבין גם איך עובדת המערכת עצמה. מערכות כיבוי למנדפים מכילה בתוכה נוזל החונק את האש, הוא חומר מופרש בעת זיהוי טמפרטורת חום גבוה, חשוב לציין שהמערכת פועלת רק במצב חום קיצוני במיוחד ולא מושפעת מטמפרטורת חום התנור או חום במטבח. המנדפים כוללים מתיזים שנקראים גם "נחירים" אלו אותם מתיזים החונקים את השרפה בזמן אמת, קיימת גם ידית להפעלה ידנית של המתיזים במקרה של שריפה החיישנים לא יעבדו ומספקת מענה נוסף לכיבוי האש. מיקומה של המערכת היא בין התנור\ מנגל לבין תריסי המנדף מעל. המערכת מכוונת ישירות לתנורים שבזמן אמת תחנוק את האש ולא תאפשר לה להתפשט. אותה מערכת חייבת תו תקן של מכון התקנים ולהיות מותקנת ע"י אנשי מקצוע, "בלקו מערכות" כאן כדי לספק מענה לכל מקרה של תחזוקה עם צוות בעל ניסיון רב ורמת שירות ברמה הגבוה ביותר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך נראה ביתן תערוכה שאי אפשר להתעלם ממנו?
אנשים שרוצים לקדם את העסקים שלהם בעולם בוחרים הרבה פעמים...
הפעלות יום הולדת שאפשר לעשות לבד
חוגגים יום הולדת לילד/ה? רגע לפני שאתם משלמים הון למפעילים...
איך עושים שיפוץ בבית?
אחד מהדברים שהכי מטרידים אנשים שרוצים לעשות שיפוץ בבית, זו...
מי שמבין אתגרים יכול לעזור לצלוח אותם
המסלול הרגיל והטבעי של החיים מזמן לנו לא פעם אתגרים...
בטיחות המטבח והכרת המערכות
במטבחים מוסדיים גדולים בהם הסיכון לשריפה גבוה משמעותית בשל תהליכי...
דרכים שונות לנהל הליך גירושין
כאשר בני זוג נשואים מגיעים לשלב ביחסים בו הם נדרשים...
יש דברים אותם אסור לדחות למועד מאוחר יותר
חכמים מאיתנו טבעו את המושג: סוף מעשה במחשבה תחילה. הכוונה...
מתנה שכל גבר ישמח לקבל
נשים רבות מוצאות את עצמן מחפשות מתנות לגברים מידי פעם....
מה חשוב לדעת על הפקת סרטון תדמית
בעלי עסקים רבים ניצבים בפני אתגר משותף: כיצד להרחיב את...
טיולים מאורגנים בארץ
הישראלים אוהבים מאד לטייל אבל לא תמיד זה קל ונוח...
דילוג לתוכן