Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בדיקת שינה ביתית – איזה קונים וכמה זה מדויק

בדיקת שינה ביתית – איזה קונים וכמה זה מדויק
קרדיט PEXELS

המליצו לך לעבור בדיקת שינה אבל אין סיכוי בעולם להירדם במעבדת שינה? מה אמור לעשות מי שסובל מבעיות בדרכי הנשימה בשביל לקבוע כמה הפסקות שינה יש לו? כיום ישנה אפשרות לערוך בדיקת שינה ביתית אשר מודדת ומספקת תוצאות אמינות לאנשים שסובלים מדום נשימה בשינה, איך עושים זאת? כל הפרטים בכתבה שלפניך.

מהי בדיקת שינה ומתי היא נדרשת?

כדי לבצע בדיקות שינה ביתיות נעשה שימוש במכשיר ייחודי אשר מודד את הפסקות השינה ואת מדד החמצן לאורך הלילה. המכשיר מורכב מרצועת חזה, מד סטורציה וצינורית עדינה לפתח האף אשר בוחנת את מדד לחץ האוויר בכל נשימה. המכשיר מהווה מעין מעבדת שינה ביתית, והבדיקה דומה מאוד לבדיקה שהייתה נערכת לאנשים במעבדת השינה, רק בתנאים הנוחים של הבית. לא מעט אנשים מתלוננים על כך שהם לא מצליחים להירדם במעבדת השינה, מה שהופך בדיקה מסוג זה לקשה במיוחד עבורם. הבדיקה מתאימה לרוב מקרי דום הנשימה, אך כדאי גם לדעת שלא בכל המקרים היא תומלץ על ידי הצוות הרפואי, במיוחד כאשר מדובר על בעיות בריאות מורכבות במיוחד או צורך בכמה בדיקות בו זמנית.

אנשים שבדרך כלל יופנו לבצע את בדיקת השינה הביתית יהיו אנשים שסובלים מיקיצות שינה רבות במהלך שעות הלילה, אנשים שחשים כי איכות השינה שלהם לא טובה כלל, אנשים שסובלים מנחירות חזקות במיוחד ואנשים שסובלים מישנוניות וקשיי קשב וריכוז במהלך היום. כמו כן, תסמין נוסף שיכול להצטרף לאלו האחרים שמנימו כאן הוא קימה בבוקר עם תחושה של יובש חזק בפה ותשישות.

כיצד היו בודקים את השינה עד היום?

בעבר בדיקות שינה היו יכולות להתבצע אך ורק במעבדות השינה המוכרות. מעבדות אלה הוקמו בתנאים נוחים במיוחד כדי לאפשר לאנשים להגיע למקום וליהנות משנת לילה טובה תוך כדי הבדיקות. עם זאת, לא כל מי שהגיע למעבדת השינה נהנה משינה טובה, במיוחד אלה הסובלים מבעיות שינה מצאו קושי רקב להירדם בסביבה שמודדת אותם ועל כן נמנעו מהבדיקה או שביצעו ניסיונות כושלים לבצעה והתייאשו. כיום בדיקת שינה ביתית מציבה פתרון עבור אנשים אלו ומציעה להם לערוך את הבדיקה בעצמם, בסביבה המוכרת של הבית.

איך משתמשים בבדיקה?

כדי להפעיל בדיקת שינה ביתית יש לעקוב אחר ההוראות אשר מגיעות עם הערכה. טכנאי מגיע לבית כדי להתקין את המכשיר והוא גם זה שיבצע הדרכה מסודרת להפעלת המכשיר בלילה. לאחר מכן, לפני שהולכים לישון מבצעים את הבדיקה על פי ההוראות והמכשיר כבר יבצע את הבדיקות אוטומטית וללא צורך בהתערבות נוספת.

האם הבדיקה מדויקת?

הדיוק של בדיקת שינה ביתית גבוה והיא מספקת תוצאות שדומות מאוד למעבדות השינה, עם זאת כדאי לקחת בחשבון שהבדיקה מוגבלת לבחינת נושאים מאוד ספציפיים וכאשר מדובר על בדיקות שינה מורכבות יתכן ויהיה צורך במעבדת שינה, הכול בהתאם להוראות הרופא המטפל. כמו כן, ישנם פעמים בהם יהיה צורך לחזור על הבדיקה, במיוחד כאשר רוצים לבחון לעומק האם שיטת טיפול כזו או אחרת מסייעת לבעיות דום הנשימה. עוד דבר שכדאי לדעת הוא שלפני הבדיקה אין לצרוך אלכוהול או קפאין משעות הצהריים והחיבור למכשיר במהלך שעות הלילה חייב להיות לפחות למשך שש שעות שינה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מקצועיות וניסיון משפטי רחב היקף: משרד עורכי דין קורל פרג'יאן
משרד עורכי דין קורל פרג'יאן מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים...
השלב הראשון לאחר תאונה
תאונות יכולות לגרום לנזקים שונים. בשפה המשפטית, נזקים פיזיים ורגשיים...
איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו...
מה צריך לדעת על בדיקת ראייה לרישיון נהיגה?
כל אדם שנוהג יודע כי אחד הדברים החשובים ביותר שעליו...
עורך דין פלילי- לליווי בכל השלבים וההליכים
רבים רואים את המשפט הפלילי ככזה הנוגע רק לאנשים הנמצאים...
לכל תאונה השלכות קשות לעתיד
תאונות רבות גוררות איתן השלכות קשות לעתיד אבל מי שנפגע...
מומחיות במגוון תחומים משפטיים
משרד עורכי דין לירון ארהרדט, המתמחה בתחום דיני הנזיקין, מציע...
איך מבצעים צילומים מסחריים בצורה נכונה?
כל מי שיש לו עסק ומוכר שירות או מוצרים שונים...
מה הן ההשפעות של גלי הרדיו על העור שלנו?
תדר רדיו (RF) הוא סוג של "חום ממוקד" שעשוי לחמם...
על מה מסתכלים לפני שנכנסים לדירה חדשה
כאשר אנו רוכשים או שוכרים דירה, יהיו דברים חשובים שנוודא...