איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה

איך נגמול את הילד מחיתולים בהצלחה
קרדיט - Canva

אם תשאלו הורים בכל רחבי העולם, אין ספק כי אלו יציינו את שלב הגמילה מחיתולים בתור אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שלהם בתור הורים לפעוטות. עבורינו, המבוגרים, כניסה לשירותים לעשיית צרכים היא פעולה כמעט אינטואיטיבית, עליה אנחנו לא ממש חושבים בדרך כלל. אבל עבור הילדים שלנו, מדובר על תהליך לא פשוט, המחייב אותם למידה והתפתחות משמעותיים. אם אתם מתמודדים עם אתגרים יוצאי דופן או אם אתם מבינים כי אתם פשוט צריכים עזרה יועצת גמילה מחיתולים בהחלט יכולה לעזור לכם. אבל אם אתם רוצים לשמוע קצת על התהליך עצמו ולקבל טיפים אשר יעזרו לכם בהמשך, אנחנו כאן כדי לחלוק אתכם מידע משמעותי וחשוב. בואו נתחיל.

כמה מילים על התהליך ההתפתחותי

אז מתי הילד שלנו מוכן לגמילה מחיתולים? בספרות המקצועית מדברים על טווח הגילאים בין שנה למקדימים ועד ארבע למאחרים. בישראל, בגלל המעבר לגני עירייה המתרחש בגיל שלוש בדרך כלל, אנחנו רואים כמו 'קפיצת מדרגה' וניסיונות דרמטיים של ההורים ללמד את הילדים לעשות צרכים בצורה מסודרת, כהכנה לגן.

עד גיל שנה, התינוק הרך עדיין לא ממש מכיר את חלקי גופו ולא יודע איך להשתמש בהם לצרכיו. הדוגמא המוכרת לכולנו היא הניסיון ללכת. עד גיל שנה בערך, תינוקות עוד לומדים איך להשתמש בגפיים כדי לעמוד וכדי לעשות כמה צעדים בכוחות עצמם. רק מגיל שנה עד שנתיים בערך, הילדים מתחילים ללמוד לקשר בין תחושה של מלאות בבטן ובין עשיית צרכים. אפילו נראה ילדים אשר לא נגמלו עדיין ומסתובבים עם חיתול, מוצאים מקום לשבת בשקט, שעה שהם עושים קקי בחיתול. יש כאלו אשר יבואו להורים ויגידו להם על כך ויבקשו להחליף חיתול. כאשר מתפתחת מודעות מהסוג הזה, אנחנו יכולים להתחיל ללמד ילד לעשות את צרכיו בשירותים או בסיר.

מתי נכון לפנות לעזרה

תהליך הגמילה לוקח זמן מסוים, בדרך כלל אנחנו מדברים על פרק זמן הנע בין חודשיים ועד חצי שנה, עבור שליטה מוחלטת בסוגרים. עלינו לראות כי הילד מבין הסברים מילוליים וכי הוא לומד להתידד עם הסיר ועם השירותים בבית. לפעמים, נראה רגרסיה עם יציאה למקומות ציבוריים. אם הילד עד גיל שלוש לא מראה אפילו נכונות ללמוד או אם יש גורמים אחרים המשפיעים על ההתפתחות של הילד, כדאי לפנות לקבלת עזרה. תוכלו ללמוד דרך הדרכת הורים בזום או באופן פרונטלי.

מירב ערן היא מטפלת, יועצת חינוכית, מדריכת הורים ומי שמלווה אינספור משפחות ישראליות לחיים טובים יותר. זקוקים לעזרה או תמיכה? יש לכם עכשיו למי לפנות.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך נראה ביתן תערוכה שאי אפשר להתעלם ממנו?
אנשים שרוצים לקדם את העסקים שלהם בעולם בוחרים הרבה פעמים...
הפעלות יום הולדת שאפשר לעשות לבד
חוגגים יום הולדת לילד/ה? רגע לפני שאתם משלמים הון למפעילים...
איך עושים שיפוץ בבית?
אחד מהדברים שהכי מטרידים אנשים שרוצים לעשות שיפוץ בבית, זו...
מי שמבין אתגרים יכול לעזור לצלוח אותם
המסלול הרגיל והטבעי של החיים מזמן לנו לא פעם אתגרים...
בטיחות המטבח והכרת המערכות
במטבחים מוסדיים גדולים בהם הסיכון לשריפה גבוה משמעותית בשל תהליכי...
דרכים שונות לנהל הליך גירושין
כאשר בני זוג נשואים מגיעים לשלב ביחסים בו הם נדרשים...
יש דברים אותם אסור לדחות למועד מאוחר יותר
חכמים מאיתנו טבעו את המושג: סוף מעשה במחשבה תחילה. הכוונה...
מתנה שכל גבר ישמח לקבל
נשים רבות מוצאות את עצמן מחפשות מתנות לגברים מידי פעם....
מה חשוב לדעת על הפקת סרטון תדמית
בעלי עסקים רבים ניצבים בפני אתגר משותף: כיצד להרחיב את...
טיולים מאורגנים בארץ
הישראלים אוהבים מאד לטייל אבל לא תמיד זה קל ונוח...
דילוג לתוכן