Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך מגייסים משקיעים לסטארט אפ

איך מגייסים משקיעים לסטארט אפ
מקור pixabay

פיתוח סטארט אפ מצריך השקעה מסיבית של זמן וכסף. מהרגע שחושבים על רעיון מוצלח ועד שאפשר להשלים את הפיתוח ולצאת לשיווק, יש צורך בהזרמה של הון בלתי מבוטל. איך מגייסים משקיעים לסטארט אפ, המדריך לסטארטאפיסט המתחיל.

איך מגייסים משקיעים לסטארט אפ
מקור pixabay

המשקיע הנכון בזמן הנכון

אל תבזבזו את זמנכם בפניה למשקיעים שהסיכוי שייתמכו בכם בשלב הזה שואף לאפס. הגדירו מהו השלב שבו המיזם נמצא ורק אז, צאו לדרך בחיפוש השקעה. מגוון רחב של גורמים מוכנים, רוצים ומסוגלים להשקיע בסטארט אפים. השיעור הראשון בגיוס הנכון יהיה לפנות למשקיעים שיכולים להזרים את ההון הדרוש, לשלב שבו אתם נמצאים. לדוגמא, אנג'לים לרוב מוכנים להשקיע במיזמים טכנולוגיים שקרנות הון סיכון לא יהיו מוכנים עדיין ללוות. ואם אתם זקוקים למימון לשלב ממש ראשוני, משקיעים לסטארט אפ יהיו בדרך כלל מהמסגרת החברתית או המשפחתית הקרובה אליכם. ניתן לפתוח בקמפיין גיוס המונים או להיעזר בפייסבוק או לינקדאין כדי לעניין משקיעים.

האם רעיון טוב שווה גיוס משקיע

השלב הנכון שבו כדאי להתחיל לחפש משקיע הוא לא כאשר צץ בראשכם רעיון. משקיעים בדרך כלל נתקלים בהמון רעיונות, חלקם טובים אחרים פחות. על מנת לשכנע משקיע רציני ללכת אתכם תצטרכו קצת יותר מזה. למשל, התחילו במחקר על מנת להבין אילו מוצרים ניתן לשווק בהצלחה לשווקים שונים. אם אתם מגיעים למשקיע עם רעיון פלוס שוק שאליו אפשר יהיה להפנות את המוצר המוגמר, סיכויי ההצלחה עולים. אפילו מעבר לכך, השתדלו להתחיל בפיתוח על מנת שיהיה לכם "משהו ביד", יותר מאשר רעיון. תחילתו של אב טיפוס או אפליקציה בסיסית שאפשר להמשיך לעבוד עליה יעניינו הרבה יותר מאשר רעיון על מצגת.

רשמו ציוני דרך וחשיבה קדימה

בכל שלב שבו אתם פונים למשקיעים, דאגו לחזון ותוכנית פעולה להמשך. תמיד אתם צריכים לדעת מהם ציוני הדרך הבאים ומה התוכניות שלכם לשנה או לשנתיים הבאות. לכל שלב, נסחו אילו תפוקות אתם מתכוונים להפיק ואילו משאבים אתם צריכים כדי להגיע לשם. לדוגמא, אם בחודשים הבאים אתם צריכים לשכור צוות פיתוח, ארגנו לוחות זמנים והעריכו מהם עלויות השכר ויתר המשאבים הדרושים. ישנם משקיעים שיהיו מוכנים להשקיע רק כאשר קיים צוות פיתוח מנוסה, שכבר הביא תוצאות והחשיבה קדימה כבר כוללת שיווק ופניה ללקוחות.

כך תגדילו יותר את סיכויי ההצלחה

לכל פגישה עם משקיע הגיעו מוכנים. הראו למשקיעים אילו הישגים השגתם עד כה או איך אתם מתכוונים להשיג את מטרותיכם מכאן ואליך. נסו לעשות שיעורי בית ולהכיר את המשקיע, להבין באילו חברות השקיע עד כה ועד כמה הוא רוצה להיות מעורב. השתמשו בשלל קשרים וגם באתרים מתמחים, על מנת לפנות למשקיעים. מלבד זאת, אל תמהרו לחתום עם משקיע לפני שהבנתם האם הוא יכול להקנות לכם ערך מוסף (למשל קשרים עם גורמים בתעשייה).

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
תעשייה ואיכות הסביבה- זה יכול ללכת ביחד
תעשייה היא המנוע של העולם והבסיס לחיינו המודרניים. אי אפשר...
לקבל את כל השירותים בענייני משפחה תחת קורת גג אחת
"משפחה היא לא פיקניק" הוא משפט מוכר שנאמר לכל מי...
הדרך לשיקום כלכלי
במסגרת משרדי "משרד עורכי דין אתי חסן", אני מייצגת חייבים...
מה החשיבות של אריזות ממותגות בעת משלוח הסחורה?
לקוחות מראים נאמנות רבה יותר למותגים המתיישרים עם המטרות וההשקפות...
 כמה עולה להשכיר שירותים לאירוע?
שימוש נכון בשירותים ניידים מציע לנו פתרון שירותים לכל מתחם...
שוקולד זה שמחה-המתנה המושלמת לכל אירוע!
כולם מעריצים מתנות שוקולד בהתאמה אישית! יש המעדיפים לסיים את...
הבנת תהליך הערעור על דחיית בקשה להארכת הוויזה לישראל
כל אזרח זר הנכנס למדינה חייב לקבל אשרת כניסה המתאימה...
עזבונות ירושות וצוואות בהיבט המשפטי
בניהול עזבונות וירושות, החשיבות של צוואה כתובה ומנוסחת כהלכה לא...
שיעורי גלישה תל אביב
גלישה היא ספורט שאפשר לאמץ כפעילות קבועה כדי לשמור על...
מחפשים מכונית אבל אין לכם כוח להתרוצץ? יש פתרון
כל מי שבחר לקנות מכונית בשלב כזה או אחר בחייו,...