Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תוכנית ניר צבי בלוד בהליך תכנון מהיר: עברה עוד שלב בותמ"ל

תוכנית ניר צבי בלוד בהליך תכנון מהיר: עברה עוד שלב בותמ"ל

תוכנית ניר צבי נכנסה שוב להליך התכנון המהיר בוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל). נזכיר כי לאחר שהתוכנית כבר הוכרזה והחלה להתקדם בותמ"ל, נעשה בה שינוי כדי להוביל להסכמה של לוד, עמק לוד ומושב ניר צבי, וכעת לאחר ההסכמות היא חוזרת שוב לוועדה המיוחדת והוחלט על הפקדתה.

מדובר באחת התוכניות הגדולות המקודמות על ידי עיריית לוד במסגרת הסכם הפיתוח האסטרטגי עליו חתמה לוד עם ממשלת ישראל. תוכנית "ניר צבי" הממוקמת בהמשך לשכונת גני אביב, משתרעת על פני שטח של כ-1,600 דונם משני עבריו של כביש 200 המתוכנן, וכוללת תמהיל מגורים מגוון הכולל כ-11,500 יחידות דיור חדשות, וכן מבני ציבור לאוכלוסיית האזור, לצד מבנים העונים על צרכים משלימים של העיר, כיכרות עירוניות ובהן שטחי מסחר תעסוקה ומגורים, שטחים פתוחים והרחבת תחנת הרכבת הקיימת. מיקום הרובע בסמוך לכביש 200 הבין-עירוני ובצמוד לתחנת רכבת גני אביב (המשודרגת כחלק מתוכנית זו). על-מנת ליצור רציפות עירונית בין העיר הקיימת לבין השכונה החדשה, מחדדת התוכנית את אופיו של כביש מספר 200 המתוכנן, כך שיתפקד כדרך העוברת בתוך העיר, שתסייע לקשר בין הרובע החדש לעיר הקיימת, וכדרך המחברת בין כביש מספר 200 לכביש 44 ולעורקי התחבורה של כביש מספר 1 וכביש מספר 40. התכנון שם דגש על שיפור התחבורה באזור, תוך התייחסות נרחבת לגישה לדרכי התחבורה הציבורית, ביניהם לתחנת הרכבת גני אביב בלוד. כמו כן, התכנון מייעד את אזור התחנה לבנייה רוויה למגורים ולתעסוקה.

מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר, עוזי לוי, מסר כי הקרבה לתחנה והזמינות של תחבורה ציבורית בכביש 200 תועיל לאוכלוסייה המקומית כפוטנציאל חיבור נוח למטרופולין שאינו נסמך על שימוש ברכב פרטי. "בתוכנית ניר צבי הקפדנו על עירוב שימושים, תמהיל עירוני מגוון וחיבור למוקדי התחבורה. על-מנת לחזק את הקהילתיות, נתנו פתרונות באמצעות כלים תכנוניים שונים, בהם תכנון רחובות ומתן דגש על איכות המרחב הציבורי".

מתכננת הוותמ"ל, דקלה פרסיקו, מסרה: "תוכנית רובע מערב לוד, יחד עם תוכניות אחרות המקודמות בותמ"ל, מאפשרת את פיתוחה של לוד כעיר מרכזית במרחב, יוצרת רובע עירוני איכותי הקשור לעיר ומחזק אותה ומאפשר את התפתחותה, בשילוב עם המרחב הכפרי בסביבתה".

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, התייחס להתקדמות התוכנית ואמר כי "התוכנית מתקדמת לאחר משא-ומתן ארוך ומקיף עם מועצה אזורית עמק לוד, אשר כעת תומכת בתוכנית המופקדת. תמיכה זו, כמו גם הפקדת התוכנית, הן אבן-דרך במימוש הסכם-הגג והתוכניות לפיתוח העיר. מדובר בבשורה לצעירים ולתושבי העיר שמבקשים להישאר בעיר ולשפר דיור, וכן לאוכלוסייה חילונית ציונית ממרכז הארץ שתבוא ללוד, תראה את העיר כמקום אטרקטיבי למגורים, עיר בצמיחה מחודשת, עם חינוך איכותי, שפע מקורות תעסוקה, תנופת פיתוח ודיור בר השגה".

בתמונה: הדמית שכונת ניר צבי, כהמשך לשכונת גני אביב

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
ריקוד מושחת זה דווקא כיף, וקל ללמוד
יקום מי שלא האמין שיוכל לרקוד אי פעם ריקוד מלהיב...
פרויקט "אופק רחב" יוצא לדרך: משרד הביטחון חתם על ההסכם עם חברת 'שיכון ובינוי' להקמת המחנה הרב-חילי הגדול הבא של צה"ל ובו הבקו״ם החדש, סמוך לרמלה
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וחברת שיכון ובינוי,...
שינה לצד התינוק
הדרך המושלמת והטובה ביותר לישון לצד התינוק שלנו זה באמצעות...