Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מבואה – המנהלת העירונית להתחדשות לוד, פתחה משרדי שרות לטובת תושבי העיר ויזמים

מבואה – המנהלת העירונית להתחדשות לוד, פתחה משרדי שרות לטובת תושבי העיר ויזמים

עיריית לוד והחברה הכלכלית ללוד, הקימו מנהלת להתחדשות עירונית שמטרתה ללוות ולסייע לתושבי העיר וליזמים בקידום פרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, ולשמור על האינטרסים של הדיירים והעיר.

צוות המנהלת כולל רכזים חברתיים המלווים את הדיירים לארגון נציגויות ולבחירת עו"ד מייצג דיירים מטעמם, כלכלן המלווה את בחינת הכדאיות הכלכלית, אדריכלית מנהלת שעובדת בכפוף לאדריכלית העיר, ומנהלת מרכז הסברה לתושב ויזם שמסבירה ומנחה את הפונים לגבי מבנה התהליך.

משרדי המנהלת ממוקמים ברחוב החשמונאים 25 לוד ופתוחים לקהל בימים א'-ה' בין השעות 8-16:30. בקרוב תיערך פתיחה רשמית ויורחבו שעות קבל הקהל ליומיים נוספים בשעות הערב.

המנהלת להתחדשות עירונית עובדת בשיתוף פעולה מלא ובאופן שוטף עם כל הגורמים העירוניים ובפרט עם מחלקת תכנון, שמהווה גורם מרכזי בקידום התוכניות. בנוסף, המנהלת מקושרת עם הגופים הבאים: משרד הבינוי והשיכון שאמון על הקמתה ותומך בתהליכים השונים, האגף לשיקום שכונות ששותף בקידום מתחמים ותוכניות חברתיות, המחלקה לתרבות הדיור, ארגוני הסטודנטים ועמותות מקומיות.

הקמת המנהלת להתחדשות עירונית נבעה מתוך רצונה של העירייה לספק לתושבים שירות מקיף, אמין ומסור. המנהלת עובדת במטרה למצוא את נקודת ההתכנות המיטבית למימוש פרויקטים להתחדשות עירונית. כמו כן, היא מסייעת בארגון הדיירים, תוך העברת מידע מהימן – בפשטות ובנגישות.

התנהלות העירייה והמנהלת מול תושבים ויזמים, מטרתה לשמור מחד על זכויות התושבים תוך דאגה למי שאין בכוחו לדאוג לעצמו, ומאידך לוודא שהרוב לא נפגע בגלל מיעוט בעל אינטרסים לא לגיטימיים. בטרם התקשרות עם היזמים, המנהלת מארגנת את שלבי ההתנהלות מול הדיירים: מפגשי הסברה לכלל הדיירים, הכשרת נציגויות רשמיות בבניינים וליווי בתהליך בחירת עו״ד המייצג את הדיירים.

המנהלת משמשת כאמור כגוף מתווך בין התושבים ליזם, תוך שמירת האינטרסים של התושבים ומאידך הבנת האינטרסים של היזם. באמצעות חריש עמוק למדו אנשי המנהלת את הנושא; נחקרו מודלים בארץ ופרויקטים בחו״ל, במטרה להבין את ההצלחות והכישלונות. בסיום התהליך, גובש מודל עבודה, בהתאם לקריטריונים מובנים ונוהל פנימי, המאפשר לעירייה לקדם תכניות באופן מקצועי. מדיניות התכנון הוגדרה ברמת מסלולים: יזמים, תושבים ומסלול רשויות .ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: ״עיריית לוד היא בין הראשונות שהקימו מנהלת להתחדשות עירונית, במטרה לטפל בכל ההיבטים של התהליך – חברתי, כלכלת ותכנוני. המנהלת הוקמה במסגרת החברה הכלכלית, בשל יכולותיה הכלכליות והביצועיות אבל בראש ובראשונה, היא נועדה לתת שירות לתושבים ולשמור על האינטרסים שלהם כבעלי זכויות הקניין.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
פרויקט "אופק רחב" יוצא לדרך: משרד הביטחון חתם על ההסכם עם חברת 'שיכון ובינוי' להקמת המחנה הרב-חילי הגדול הבא של צה"ל ובו הבקו״ם החדש, סמוך לרמלה
מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר וחברת שיכון ובינוי,...
שינה לצד התינוק
הדרך המושלמת והטובה ביותר לישון לצד התינוק שלנו זה באמצעות...
יום המעשים הטובים בקניון עופר רחובות
קניון עופר רחובות, מקבוצת קניוני עופר יציין את "יום המעשים...
בלוד מעריכים אלופים ואלופות ומוקירים את הספורטאים והספורטאיות המצטיינים לשנת 2022
במעמד מרשים ומכובד נערך ביום רביעי טקס הוקרה לספורטאים מצטיינים...