Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד: זכר קורבנות השואה לא ימוש מליבנו לנצח!

לוד: זכר קורבנות השואה לא ימוש מליבנו לנצח!

טקסי זיכרון מרגשים בלוד לזכרם של ששת מיליוני היהודים שנרצחו ונספו בשואה  ■ ראש העיר יאיר רביבו: " אין, ולא תהיה נחמה על השבר הגדול והאיום. אין כפרה על המיליונים שהושמדו. אין מחילה על שתיקת העולם ועל העמידה על הדם היהודי שניגר כמים".

 

לוד התייחדה עם זכרם של ששת מיליוני היהודים, שנטבחו ונרצחו בשואה, שישה מיליון יהודים, אבות עם בנים, אימהות על עולליהן, זקן ונער וטף, אלפי קהילות שנחרבו, מוסדות תרבות, בתי כנסת, בתי מדרש, בתי ספר, גני ילדים, הושמדו, מתוך מזימת רשע למחות את שם ישראל ותרבותו מתחת השמים, על ידי השטן הנאצי שיצא מתחתית הגיהנום להחריב את שארית העם היהודי

מאות מתושבי העיר, הגיעו כדי לכבד את זכרם של הקורבנות ולהשתתף בעצרות הזיכרון לשואה ולגבורה שהתקיימו בערב יום הזיכרון, במתנ"ס דנוור, וביום הזיכרון, ליד אנדרטת השואה, בבית העלמין הישן בלוד.

עצרת הזיכרון המרכזית שהתקיימה בערב יום הזיכרון, נערכה במעמד ניצולי שואה ובני משפחותיהם ובהשתתפות מאות תושבים ונציגי תנועות הנוער אשר גדשו עד אפס מקום את אולם המתנ"ס.

שישה ניצולי שואה, יעקב קורדינוב, לידיה זלוטקוביץ, לודמילה שיקולסקי, זינובי דוברובסקי, מריה קב וזהבה מזיג, מלווים בנציגי תנועות הנוער בלוד, הדליקו את נרות הזיכרון לזכר שישה מיליוני היהודים בעצרת העירונית בערב יום השואה. למחרת בבית העלמין, הדליקו את נרות הזיכרון הניצולים, מאיר בנדר, אינה ברודסקי, לובוב ויעקב קורצ'ר, חיים מימון, גניה ומארק צרימושניוק, ברכה אלמגור, מלווים בתלמידי בי"ס ספיר.

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, ציין בנאומו כי "אין, ולא תהיה נחמה על השבר הגדול והאיום. אין כפרה על המיליונים שנרצחו, אין מחילה על שתיקת העולם ועל העמידה על הדם היהודי שניגר כמים". בהמשך נאומו התייחס ראש העיר לתרומת ניצולי השואה בבנייתה של המדינה: "ניצולי השואה שהגיעו לארץ, היו שותפים בבניית החברה הישראלית המתהווה ובתרומה לה, הם השתלבו עד מהרה בהגנה על המדינה, ורבים מהם נפלו במערכה. הם הביאו עמם את רוח גבורת הייאוש של מלחמת הגטאות ואת אווירת הלחימה הפרטיזנית. ניצולי השואה בישראל הם סמל התקומה והיו שותפים לבנייתה של המדינה בהתיישבות, בתעשייה, במדע, בכלכלה, במשפט, באקדמיה ובתרבות". בסיום דבריו אמר ראש העיר, "נמשיך להנחיל את זכר השואה מדור לדור, ולבסס את עתידנו כאומה חופשית, נאורה, הומנית, יהודית ודמוקרטית. גורלם של ששת מיליוני אחינו ואחיותינו, קורבנות השואה, לא ימוש מליבנו לנצח. יהי זכרם קדוש ומבורך לעד".

במהלך ערב הזיכרון המרגש בהנחיית בני פרינץ, מנכ"ל הגרעין התורני בלוד, קראו תלמידי תיכון אורט ואולפנת צביה מיומני המסע האישיים שלהם לפולין, תלמידי בית ספר יצחק נבון למחוננים ומצטיינים במוסיקה בניהולו של מני מטלון, ביחד עם המקהלה העירונית בניצוחה של חוה שייך ולהקת המחול בניהולה של אלזה ספקטור, הביאו בקטעי נגינה, שירה וריקוד, את סיפורה של המשפחה היהודית בשואה.

בעצרת הזיכרון שהתקיימה למחרת בבית העלמין הישן ליד אנדרטת השואה, השתתפו ניצולי שואה, רבנים, תושבים, תלמידי בי"ס "ספיר" ונציגי תנועות הנוער, בכירי ועובדי העירייה. את המעמד כיבדו קציני ושוטרי תחנת לוד בפיקודו של סנ"צ שמעון דהן, שעמדו כל מהלך הטקס במסדר כבוד לזכרם של הנספים בשואה.

בטקס בבית העלמין נשאו דברים, סנ"צ שמעון דהן, ואליהו סער, ממלא מקום ראש העיר, אשר הביא את דבר העירייה ואת רשמי המסע לפולין בו השתתף, החזן נועם רקובסקי נשא בשני אירועי הזיכרון, תפילות "יזכור", "קדיש", "אל מלא רחמים" ופרק תהילים.

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, הניח את זר העירייה על אנדרטת השואה, יחד עם ניצול השואה שמיל טנא. על הפקת הטקס הייתה אמונה נעמי מיוחס, רכזת תחום תרבות, בסיועה של מירי חסון, מנהלת מחלקת טקסים בעירייה. את הטקס הנחה דובר העירייה, יהורם בן ארוש.

במוסדות החינוך השונים בעיר, נערכו טקסים מרגשים שהכינו תלמידי בתי הספר. במועדונים השונים ובעשרות בתים ברחבי העיר התקיימו אירועי הציבור "זיכרון בסלון". את אירועי יום הזיכרון בלוד חתם מעמד "לכל איש יש שם" שהתקיים במועדון הנוער "אדום" בגני-אביב במהלכו הוקראו השמות של קורבנות השואה, ע"י נציגי תנועות הנוער, תלמידים ונציגי משפחות שאיבדו את יקיריהן בשואה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...
הפופולריות הגוברת בקרב הילדים לתחום הרובוטיקה
חוגי רובוטיקה לילדים הופכים לפופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות. חוגים...
התערוכות במרכז לאמנות עכשווית רמלה נפתחות לקהל
אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו שבילים נפגשים רחוב הרצל 12 אוצרת:...
סליחות ותשליך בלב ים
בעיצומם של עשרת ימי התשובה, יצאו תלמידי בית החינוך אמית...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
ריקוד מושחת זה דווקא כיף, וקל ללמוד
יקום מי שלא האמין שיוכל לרקוד אי פעם ריקוד מלהיב...